Gå til innhold

Ringe legevakta?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I overigår fikk jeg plutselig noen diffuse smerter i nedre del av magen som minnet litt om menssmerter. Jeg fikk samtidig en snål følelse i underlivet, følte meg varm og "anstrengt"(!?) og følte at jeg måtte tisse konstant. Løp på do OFTE men fikk aldri ut noe mer enn noen dråper. Det svei/svir ikke, men jeg har en slags ekkel følelse i underlivet mens jeg sitter der og prøver... :S Jeg prøvde å tisse på noe dopapir, og så da utvannet blod - men tenkte da at det var mensen pga smertene, og pakket inn en tampong. Reagerte på at det var vanskelig å få den inn, men tenkte ikke mer over det. Så ble smertene værre...

Senere på dagen skulle jeg skifte tampong, og den hadde ikke et spor av blod på seg. Går da utifra at jeg må ha hatt blod i urinen?

Så igår ble det bedre, jeg drakk masse appelsinjuice den dagen de første sympotomene kom og tenkte kanskje juicen tok knekken på de fleste bakteriene, hvis det var UVI, som sambo sa at det sikkert var. Han har visst hatt det flere ganger, og det har alltid gått over på et par dager sa han.

Men idag har jeg gått med ekle smerter i venstre side av ryggen, i korsryggen da. Det gjør vondt å sitte, stå, og spesielt å ligge på siden er skikkelig ubehagelig. Har ikke merket noe mer blod, men så har jeg ikke tisset noe mer på papir heller.. Jeg kjente litt til disse smertene i ryggen og magen igårkveld før jeg la meg også, men tok da en smertestillende siden jeg trodde det var mensen som kom.

Jeg kan dog aldri minnes å ha kjent disse ekle smertene i den ene siden av korsryggen før noen gang. Gjør vondt sitte her i en stol å skrive.

Jeg har ALDRI hatt UVI før (er snart 22 år gammel jente), og har i alle år trodd jeg var "immun" eller noe siden jeg aldri har fått det. Mamma sier jeg må dra til legen å få antibiotika, men jeg lurer på om jeg skal vente til over helgen for å være sikker på at det ikke bare er mensen som fucker med meg?

Mensen har vært litt rar siden jeg tok en angrepille, smertene kommer på nye tidspunkter osv. og blødningene kommer enten tidligere eller senere enn de gjorde før.. For ikke å snakke om det psykiske.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud, det høres skummelt ut! Jeg hadde definitivt dratt til legevakten for å være på den sikre siden. Når jeg har uvi er det aldri som du beskriver. Kanskje det er noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til legevakten du... Er veldig vondt og vente til over helgen om det skulle være UVI eller nyrebekkenbetennelse. Er vel bare en urinprøve også vet de det med en gang. Jeg hadde min første UVI for ikke så lenge siden og jeg er 27, var ikke noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på legevakten, ikke vent. HVIS det er nyrebekkenbetennelse, kan du bli veldig syk. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring legevakten.

Det du beskriver sånn var det for meg første gang jeg fikk nyrestein. Først blod i urinen og lette UVI plager, så smerter ved den ene flanken også SMERTER!

Men det kan like gjerne være nyrebekkenbetennelse eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten.

Det du beskriver sånn var det for meg første gang jeg fikk nyrestein. Først blod i urinen og lette UVI plager, så smerter ved den ene flanken også SMERTER!

Men det kan like gjerne være nyrebekkenbetennelse eller noe annet.

Høres ut som nyrestein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med en urinprøve til legen, så finner han/hun ut hva det er med en gang, og du slipper å bekymre deg mer. :) Problem solved! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ta med en urinprøve til legen, så finner han/hun ut hva det er med en gang, og du slipper å bekymre deg mer. :) Problem solved! :)

Det var da lettvint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da lettvint..

Ja, trenger det å være så mye vanskeligere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som nyrestein eller nyrebekkenbetennelse og da er det bare å dra til legen med engang så får du antibiotika. Jo lenger du venter, jo mer vondt kan du få. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...