Gjest Tex Skrevet 23. november 2003 #21 Del Skrevet 23. november 2003 Anita, min kg-venn, det er forskjell på å påberope seg retten til å ha en mening, og rette til å si at en vet hva en snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. november 2003 #22 Del Skrevet 23. november 2003 Dersom ein gjer funn som kan tyde på avvik på fosteret, vil den nye lova påleggje lækjaren å syne kvinna vidare til ein spesialist. Det er dette som bekymrer meg aller mest. Hvis man går til ordinær ul og etter den nye lovgivningen får en henvisning til spesialist, vil en kvinne i teorien kunne gå lang tid og uroe seg over hva som er feil med babyen hennes, uten at hun får sjans til å bli klokere før hun har fått time hos en spesialist. Dersom en slik lovgivning skulle gavne den gravide burde det uten tvil vært slik at den henviste kvinnen umiddelbart kom til spesialisten, med time senere samme dag som minstekrav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #23 Del Skrevet 23. november 2003 Tex. Jeg har dessverre vært i en situasjon som gjør at jeg har ganske god greie på hva jeg snakker om. Jeg forstår ikke helt bekymringen til det at en skal bli henvist til spesialist. Er det ikke bedre å få det grundig sjekket av en person med høy kompetanse før en tar avgjørelse om abort eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. november 2003 #24 Del Skrevet 23. november 2003 Er det ikke bedre å få det grundig sjekket av en person med høy kompetanse før en tar avgjørelse om abort eller ikke? Jo. Problemet er at hun må vente i dagesvis på spesialist, mens hun går og grubler på hva som er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2003 #25 Del Skrevet 23. november 2003 Tex. Hvordan er det i dag? En jordmor tar ultralyd og en blir henvist til gynekolog om noe er galt. En må da også vente. Ved det nye lovforslaget får du greie på like mye av jordmor som du får i dag. De første utspillene om at man ikke skulle informeres kommer ikke i loven slik det ser ut etter de siste dager i politikken. Jeg tror mange av dem som har skrevet under på oppropet forholder seg til gamle opplysninger og ikke fått med seg siste dagers debatt. Anita igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. november 2003 #26 Del Skrevet 24. november 2003 Done! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå