AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #1 Skrevet 28. juli 2011 Har det noe for seg å ha egen drikke- og matskål, hvis man vasker skålen etter hvert måltid og fyller det opp med vann? Jeg har liksom ikke sett noe poeng i å ha to skåler, men leste flere steder at dette mente folk var en selvfølge. Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Skrevet 28. juli 2011 Glemte å fylle inn at det er til hunder jeg snakker om
Gjest Doh Skrevet 28. juli 2011 #3 Skrevet 28. juli 2011 Kanskje greit for dyret ditt å kunne drikke litt innimellom spisinga også. Jeg pleier hvertfall å drikke når jeg spiser, så da får katten min samme mulighet 1
Gjest charella Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Så hunden får ikke drikke før han har spist opp maten sin?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 Kanskje greit for dyret ditt å kunne drikke litt innimellom spisinga også. Jeg pleier hvertfall å drikke når jeg spiser, så da får katten min samme mulighet Det er til hund det er snakk om Hunden har jo spist opp i løpet at fem minutter, og får da vann med en gang igjen. Jeg mener, de klarer seg fem minutter uten vann? Hadde jeg hatt en småspist hund som brukte oppmot en time på maten sin, hadde det vært noe annet selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Så hunden får ikke drikke før han har spist opp maten sin? Mener du ellers i døgnet? Jo, selvfølgelig? Jeg er jo ikke gal Det står alltid vann fremme, fortsett fra de fem minuttene hvor han spiser
Cathrine88 Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Det er til hund det er snakk om Hunden har jo spist opp i løpet at fem minutter, og får da vann med en gang igjen. Jeg mener, de klarer seg fem minutter uten vann? Hadde jeg hatt en småspist hund som brukte oppmot en time på maten sin, hadde det vært noe annet selvsagt. Jeg ser det som en selvfølge å ha to skåler. Hva er egentlig problemet, dyrt er det ikke, og ikke tar den opp mye plass. Hunden min liker ihvertfall å drikke vann mens han spiser.
Gjest charella Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Okay fikk litt sjåkk med en gang for jeg er vant til katten min som småspiser på maten sin i flere timer. Men så lenge du husker å gi den vann hver gang etter den har spist går det sikkert greit å bruke samme skål. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Jeg ser det som en selvfølge å ha to skåler. Hva er egentlig problemet, dyrt er det ikke, og ikke tar den opp mye plass. Hunden min liker ihvertfall å drikke vann mens han spiser. Men er hunden din av den typen som sluker maten sin på to sekunder? Her går det nemlig fort unna! Som sagt hadde det vært noe annet om hunden brukte lang tid på å spise.
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juli 2011 #10 Skrevet 28. juli 2011 Det er sikkert ikke noe galt i det så lenge hunden ikke bruker å drikke mens den spiser (det gjør nemlig frøkna mi), men jeg ser bare ikke hvorfor du ikke kan ha to skåler? Hva er problemet med det? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #11 Skrevet 28. juli 2011 Det er sikkert ikke noe galt i det så lenge hunden ikke bruker å drikke mens den spiser (det gjør nemlig frøkna mi), men jeg ser bare ikke hvorfor du ikke kan ha to skåler? Hva er problemet med det? Nei, han er så opptatt av maten sin at han har aldri rørt noe vann midt i spisingen når det har vært vann der. Dessuten får han vann i tørrforet sitt da, så væske er det ikke mangel på. Nei, hvorfor ikke ha det? Jeg har en XXL størrelse på hunden min, derav XXL størrelse på skålen og. Tar litt plass, og når det tross alt står fremme vann 24 timer - noen minutter i døgnet, har jeg ikke sett behovet. Har dere med dere vannflaske til hunden på korte tisseturer ute liksom? 2
Cathrine88 Skrevet 28. juli 2011 #12 Skrevet 28. juli 2011 Men er hunden din av den typen som sluker maten sin på to sekunder? Her går det nemlig fort unna! Som sagt hadde det vært noe annet om hunden brukte lang tid på å spise. Som oftest spiser han opp maten i løpet av noen få minutter, men innimellom tar han seg en drikkepause. Tenker at det er fint å ihvertfall ha muligheten til å skylle ned maten.
Sugerøret Skrevet 28. juli 2011 #13 Skrevet 28. juli 2011 Hunder skal alltid har vann tilgjengelig! (alle dyr forresten) At hunden er xxl har ingenting å si,den skal ha tilgang til vann ! Ha egen skål til vann og en til mat.Disse burde vaskes 1 gang pr dag om du bruker kun tørrfor synes jeg Bikkja vil vel ikke like gammel sur lukt som kan sette seg i matskåla eller belegget som dannes av vann som står i et fat/skål Jeg bruker stativ til min,med både vann og matskål av stål.Mye pga størrelsen til hunden ,lettere for den å spise/drikke når dette er litt opp fra gulvet (har hund på 64kg) 2
Cathrine88 Skrevet 28. juli 2011 #14 Skrevet 28. juli 2011 Har dere med dere vannflaske til hunden på korte tisseturer ute liksom? Haha, nei, men jeg har faktisk med vannflaske på vanlige turer når det er varmt og sol. Han har mye pels da. Og litt bortskjemt må man få lov til å være. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juli 2011 #15 Skrevet 28. juli 2011 Nei, det er selvfølgelig ikke nødvendig at hunden har tilgang på vann hvert eneste minutt av døgnet. Men siden jeg er vant med en liten hund som spiser og drikker samtidig når hun selv ønsker gjennom hele dagen, er det selvfølgelig viktig for oss å ha to skåler. Men dersom dere ikke trenger to skåler, er det selvfølgelig helt greit å bytte på å ha vann og fòr i den ene. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #16 Skrevet 28. juli 2011 Hunder skal alltid har vann tilgjengelig! (alle dyr forresten) At hunden er xxl har ingenting å si,den skal ha tilgang til vann ! Ha egen skål til vann og en til mat.Disse burde vaskes 1 gang pr dag om du bruker kun tørrfor synes jeg Bikkja vil vel ikke like gammel sur lukt som kan sette seg i matskåla eller belegget som dannes av vann som står i et fat/skål Jeg bruker stativ til min,med både vann og matskål av stål.Mye pga størrelsen til hunden ,lettere for den å spise/drikke når dette er litt opp fra gulvet (har hund på 64kg) Så du har aldri hunden ute på tisseturer i to minutter uten å ha med deg vann ut? Jeg synes ikke man trenger å bli helt hysterisk heller. Selvfølgelig skal alle dyr ha tilgang til vann døgnet rundt, noe han også har. Bytter det flere ganger om dagen, og vasker alltid skålen etter et måltid (så det blir ikke noe ekkelt belegg nei) Men som sagt så sluker han maten sin på veldig kort tid. Har hatt vann fremme før, men han rørte jo aldri det mens han spiste. Og han får også vann i tørrforet sitt. Jeg bør aldri allikevel ha to skåler fremme, ellers er jeg...dyremishandler? 1
Cathrine88 Skrevet 28. juli 2011 #17 Skrevet 28. juli 2011 Så du har aldri hunden ute på tisseturer i to minutter uten å ha med deg vann ut? Jeg synes ikke man trenger å bli helt hysterisk heller. Selvfølgelig skal alle dyr ha tilgang til vann døgnet rundt, noe han også har. Bytter det flere ganger om dagen, og vasker alltid skålen etter et måltid (så det blir ikke noe ekkelt belegg nei) Men som sagt så sluker han maten sin på veldig kort tid. Har hatt vann fremme før, men han rørte jo aldri det mens han spiste. Og han får også vann i tørrforet sitt. Jeg bør aldri allikevel ha to skåler fremme, ellers er jeg...dyremishandler? Er da ingen som har kalt deg dyremishandler, men du ba jo om innspill? Det er jo tydelig at du bryr deg om hunden og vil hans beste siden du ber om råd. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #18 Skrevet 28. juli 2011 Er da ingen som har kalt deg dyremishandler, men du ba jo om innspill? Det er jo tydelig at du bryr deg om hunden og vil hans beste siden du ber om råd. Ja, det var litt unødvendig sagt, beklager... Bare mener, er det så ille (rettet til Kårky)? Skålen blir hver dag etter måltidet vasket grundig med såpe, skylt godt og tørket, slik at det ikke er noe belegg e.l. igjen + at skålen og "hundeoppvaskbørsten" går i oppvaskmaskinen en gang i uka. Og vil legge til at det selvfølgelig ikke er slik at jeg ikke har plass til en skål til. Men om det ikke er nødvendig, som i at det ikke er nødvendig å ha to bånd festet i halsbåndet (det ene kuuuunne jo ryke en gang) Satt litt på spissen men... Hehe 1
Sugerøret Skrevet 29. juli 2011 #19 Skrevet 29. juli 2011 Så du har aldri hunden ute på tisseturer i to minutter uten å ha med deg vann ut? Jeg synes ikke man trenger å bli helt hysterisk heller. Selvfølgelig skal alle dyr ha tilgang til vann døgnet rundt, noe han også har. Bytter det flere ganger om dagen, og vasker alltid skålen etter et måltid (så det blir ikke noe ekkelt belegg nei) Men som sagt så sluker han maten sin på veldig kort tid. Har hatt vann fremme før, men han rørte jo aldri det mens han spiste. Og han får også vann i tørrforet sitt. Jeg bør aldri allikevel ha to skåler fremme, ellers er jeg...dyremishandler? kverulant.... selvfølgelig klarer hunden seg uten vann på tisseturer.Lengre turer i sol = da har jeg med vann gitt. Ingen som har nevnt dyremishandling,men hør med vetrinær hva de kaller de som ikke gir hundene de basis behovene..... Ettersom du kverulerer,kan jo jeg gjøre det samme. (sluking av mat kan du lett fikse forresten) 1
Gjest Doh Skrevet 29. juli 2011 #20 Skrevet 29. juli 2011 Skjønner ikke hvorfor du lagde denne tråden når du ikke vil ha svar av de som ikke er enig med deg. Du ba om innspill, da får du tåle at folk mener hunden skal ha tilgang til vann når den spiser. Da jeg svarte hadde du forresten ikke skrevet at det var en hund, det kom frem mens jeg skrev innlegget mitt. Men hvis du syns det fungerer med bare en skål og ikke vil endre det er det jo bare å fortsette å ha det sånn da.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå