Gå til innhold

Sykemelde seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har levd mye lengre og føler meg mye eldre enn hva jeg er. Jeg har fast jobb, jeg har barn, jeg har kone.

Jeg har aldri vært sykemeldt, jeg har aldri hatt noen oppfølging og nå føler jeg at fortiden begynner å ta meg litt igjen. Jeg føler ikke noe glede, jeg føler at jeg er veldig iritabel, jeg føler at jeg er sliten og at jeg bærer hele familien uten en eneste hjelpende hånd. Aldri barnevakt, aldri fri, aldri vet jeg når jeg skal jobbe, hvor lenge jeg skal jobbe og hva jeg skal jobbe med. Jobben har gjort meg stresset, kvervulerende, mindre empatisk, har opplevd noe veldig rart mens jeg var på jobb. Noe jeg nevnte i en tråd tidligere...Finner den ikke.. Men jeg har visstnok hatt angstanfall/stressanfall (Hjerteklapp og tungpustet) Jeg er aldri syk, aldri vekk fra jobb. Jeg har hatt fordommer mot dem som har vært sykemeldt. Jeg jobber dobbelt så mye som andre som har en 100% stilling. Jeg føler at den konstante uforutsigbarheten og frustrasjonen over at jeg ikke blir hørt eller tatt seriøst nok i forbindelse med mine ytringer om dette har ført til at jeg holder på å møte veggen.

Hva kan jeg gjøre? Skal/bør jeg sykemelde meg og prøve å få meg en legetime for å få en oversikt over problemene mine? Jeg føler for tiden at alt er helt svart og at jeg er låst uansett hva jeg gjør. Jeg har mest lyst til å pakke en bag og stikke av på ubestemt tid slik at jeg finner meg selv eller finner ut hva problemene mine er samtidig som jeg sparer omverdenen for meg en stund. Dette gnager fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan jeg gjøre? Skal/bør jeg sykemelde meg og prøve å få meg en legetime for å få en oversikt over problemene mine?

Du må som alle andre gå til legen først. Det er ikke sånn at du kan sykemelde deg selv og så vurdere om du vil gå til legen, da hadde nok enda færre menn gått til legen enn i dag. Legen skriver ut sykemelding hvis han ser behovet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Gå til legen og forklar dette, eller skriv ut innlegget du skrev og vis det frem til legen.

Det kan hende du er utbrent rett og slett, men du bør ikke presse deg når du har det sånn.

Bestill en time og forklar legen din hvordan du har det, ganske sannsynlig at du får en

sykemelding (som det høres ut som du trenger).

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som alle andre gå til legen først. Det er ikke sånn at du kan sykemelde deg selv og så vurdere om du vil gå til legen, da hadde nok enda færre menn gått til legen enn i dag. Legen skriver ut sykemelding hvis han ser behovet for det.

Jada, jeg er klar over at jeg ikke kan sykemelde meg selv. Hadde det vært sånn så ville det vel blitt en total-kollaps i samfunnet.

Men jeg gruer/kvier meg for å gå til legen. Da må jeg antageligvis begynne med å forklare hva problemet er. Og jeg har jo ikke oversikt over hva det er. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre for å ordlegge meg sånn at jeg får forklart legen min situasjon.

Selvfølgelig så er jeg også bekymret over hva de vil tenke på jobben dersom jeg blir sykmeldt. Jeg vil jo helst ha mitt "gode" og pålitelige rykte som "han som alltid dukker opp og fikser problemene"

Samtidig så bekymrer jeg meg for hva denne dritten ender opp med dersom jeg ikke tar tak i dette snart. Jeg har gått ganske mange år nå og merker at ting forverrer seg for hvert år som går. =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen å fortell hvordan du har det eller som noen andre sa, ta med dette innlegget til legen. Du kan si til legen at du ikke helt et hva problemet er men at du er veldig sliten osv.. legen kommer sikkert til å spørre deg spørsmål som kanskje fører til mer klarhet i hva det kan være. For meg høres det ut som om du over lang tid har jobbet veldig mye og stilt opp fullt ut både hjemme og på jobb... høres ut som du er eller holder på å bli utbrent. Håper du føler deg bedre etter vært. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Men jeg gruer/kvier meg for å gå til legen. Da må jeg antageligvis begynne med å forklare hva problemet er. Og jeg har jo ikke oversikt over hva det er. Jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre for å ordlegge meg sånn at jeg får forklart legen min situasjon.

Legg dette problemet over på legen, for det er hans/hennes oppgave å finne ut hva som feiler deg, eller aller helst hva som kan hjelpe deg. Forklar deg så godt du kan.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...