Gå til innhold

Følelser, følelser, følelser..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei!:) jeg har et problem, eller ikke akkurat et problem, mer et luksusproblem... typen min er veldig (merk; VELDIG) følsom.. han snakker gjerne masse og mye om følelsene sine, men jeg er ikke helt den typen til å snakke frivilig om følelser.. det faller liksom ikke helt naturlig. er det noe galt med meeeg? >.< skulle ønske jeg kunne prate så mye om følelser og slikt som han gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er forskjellige og på akkurat den biten der kan det være litt vanskelig. Selv er jeg dårlig til å snakke om følelser og sånn, så å vært med noen som hele tiden snakka om det hadde blitt veldig klaustrofobisk for meg.

Du får enten be ham om å tone det ned ett par hakk om det blir for mye eller prøve å åpne deg selv mer opp, enten det eller finne noen andre. Å gå rundt og irritere deg over det igjen og igjen er ikke bra for noen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik som deg, jeg også! Typen er kjempeflink til å prate om følelser, vise at han elsker meg, gi meg komplementer osv osv. Jeg derimot, er ikke så åpen følelsesmessig. Husker typen pleide å erte meg i starten og si at jeg ikke eier romantiske antenner. Hehe, såå nei, tror nok ikke noe er galt med deg nei - vi er alle forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joooee

Jeg misunner dere som har type som liker å snakke om følelser og lignende! Skulle ønske typen min var litt mer åpen om å snakke om følelser... :popcorn: Menmen... Som sagt, mennesker er forskjellige. Godta det eller stikk ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har et poeng :) vet dere hvordan jeg kan bli flinkere til å snakke om følelser? litt flaut når typen kan skrive sidevis om hva han føler for meg, mens jeg skriver knappe 3-4 setninger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han kjenner deg vet han jo at du kanskje ikke har så lett for å snakke om følelsene dine, og da godtar han jo det :) Du trenger ikke pøse ut flere sider med å erklære din kjærlighet til han, ofte kan 3-4 linjer fortelle like mye som 3-4 sider! Det kommer bare helt an på hvordan man sier/skriver det, i hvilken sammenheng osv.

Hvis du i deg selv har lyst å bli flinkere til å prate om følelser kan du jo øve deg på det alene først. Et forslag er å begynne smått og å prate om følelser med noen som er helt nøytral - kanskje et kjæledyr? Har du en katt eller en hund er det et godt sted å begynne. Det høres kanskje ko-ko ut, men jeg kan love deg at det kan være god terapi og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...