Gå til innhold

magesmerter og forandring i avføring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dette er et litt pinlig spørsmål, men jeg er nysgjerrig og usikker på om det kan være noe galt. I lengre tid har jeg slitt med magesmerter. Det kan komme utholdige smerter fra noen sekunder til kanskje ti minutter. Jeg er ofte oppblåst, og føler ubehag. Alt fra press, stikk og ordentlig smerter. Klarer ikke forklare nærmere. Avføringen min har vært annerledes. Har opplevd at jeg har hvit/grålig avføring, og andre ganger har jeg blødd. Ikke store mengder. Noe annet som skjer nesten hver gang, er at det finnes gulaktige prikker i avføringen min. Har vært obs på at det kan være noe jeg spiser, men har tenkt nøye over det, og kommet frem til at det kan ikke ha vært noe jeg har spist. Avføringen er heller aldri 'mørk'. Den er relativt lys. Jeg har ofte smerter før avføring og etterpå. Gir seg etter en stund. Noenganger får jeg bare ut litt av avføringen, og da er det den gulaktige fargen som er der. Lest litt på nettet. Fant blant annet "Lysere avføringen og blodig avføring kan være symptomer på alvorlige helsekomplikasjoner, som leversykdom og kreft" og er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjasemons

Forståelig at du er usikker når du har det sånn. Aner ikke hva som kan være galt, men vil absolutt anbefale deg å ta turen til legen og få sendt inn både avføringsprøver og blodprøver til analyse.

Lykke til, og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ALLTID kontakte lege da man har blod i avføringen!

Med tanke på fargen du beskriver bør du også gjøre det!

Kontakt legen i morgen og forklar situasjonen så vil jeg tro du får en time ganske snart og forhåpentligvis slipper å tenke noe mer på dette :)

Da har du i alle fall fått sjekket det ut.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takk for svar!:) Får vel undersøke dette, så jeg får funnet ut om det er noe alvorlig eller ikke. Men man blir så skremt opp av å google, vet dere. Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...