Gumman87 Skrevet 28. juli 2011 #1 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har hatt 2 lange forhold før min nåværende kjæreste.. Og jeg har sluntra med p-piller, hoppa av i svingen, noen ganger gitt f i prevensjon.. Men blitt gravid har jeg ikke. Ikke det at jeg prøvde på å bli det, men når jeg tenker tilbake så er det så mange ganger det har "gått bra".. Så nå er jeg utrolig bekymra for at jeg kan være steril! Har slutta på p-piller nå, og vi hopper av i svingen, og om ikke lenge skal vi "bli prøvere". Noen andre som har hatt slike tanker men som har blitt gravid likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #2 Del Skrevet 28. juli 2011 Det skal ganske mye til for å bli gravid. Om begge er friske og de har sex rundt eggløsning så er det bare 25% sjanse for å bli gravid. Ikke ta sorgene på forskudd! Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 28. juli 2011 Takk Har desverre en tendens til å ta sorgene på forskudd.. Bare mister litt trua når andre på min alder blir gravid veldig fort, eller t.o.m på ett ONS ( ikke at jeg misunner det da men).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 28. juli 2011 #4 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg og mannen min brukte ikke prevensjon men "hoppet av i svingen". Vi visste at det ikke var trygt og var enig om at det ikke var noen katastrofe om jeg skulle bli gravid. Men det ble jeg ikke før vi "gikk inn for det". Jeg var innom de samme tankene som deg, lurte på om jeg kanskje kunne være steril osv siden jeg ikke ble gravid ved et "uhell" mens vi praktiserte dette "hoppe av i svingen-opplegget". Jeg tenker at det faktisk skal ganske mye til for at man skal bli gravid, det er mye som skal klaffe. I tillegg er det et utrolig høyt tall for den andel graviditeter som ender som spontanaborter uten at man engang vet at man har vært gravid, har jeg hørt. Så, håper alt er i orden med deg, og at du ikke bekymrer deg for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 29. juli 2011 Å lese dette "Kosemose" , var en fin start på dagen... Jeg har jo aldri "gått inn for" å bli gravid tidligere, så jeg skal prøve å tenke positivt! (lettere sagt enn gjort..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #6 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har hatt 2 lange forhold før min nåværende kjæreste.. Og jeg har sluntra med p-piller, hoppa av i svingen, noen ganger gitt f i prevensjon.. Men blitt gravid har jeg ikke. Ikke det at jeg prøvde på å bli det, men når jeg tenker tilbake så er det så mange ganger det har "gått bra".. Så nå er jeg utrolig bekymra for at jeg kan være steril! Har slutta på p-piller nå, og vi hopper av i svingen, og om ikke lenge skal vi "bli prøvere". Noen andre som har hatt slike tanker men som har blitt gravid likevel? Jeg var akkurat som deg! slurvet med tabellettene og brukte ikke alltid prevensjon. Jeg var helt sikker på at jeg ikke kunne bli gravid ettersom det aldri gikk "galt". Hadde til og med planlagt å gå til lege å få sjekket om det stemmer at jeg ikke kan bli gravid. Så til og med når kvalmen plutselig kom og jeg var så trøtt at jeg sovnet i armene til typen min klokken 6 om kveldene,så tok jeg ikke hintet om at jeg var gravid. Når jeg var 2 mnder på vei så tok jeg en test ettersom kvalmen ikke ville gi seg men trodde egentlig ikke at den kom til å være posetiv. Så fikk meg ett kraftig sjokk når jeg se at jeg faktisk var gravid! Nå er jeg 27 uker på vei å kan forsatt ikke helt tro det hehe.. Jeg var jo helt sikker på at jeg ikke kunne bli gravid. Tror det kanskje bare kommer av at det skal mye for at en blir gravid,som anonymbruker her sier. Så tror ikke du skal beskymre deg jeg Menst sannsynlig er ingening galt med deg,å du kommer til å få en frisk og sunn baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 30. juli 2011 Da er det vel kansje håp for meg likevel da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2011 #8 Del Skrevet 30. juli 2011 Da er det vel kansje håp for meg likevel da... Det tror jeg så absolutt Men visst du er så beskrymret for det så kan du jo få en henvisning til en som kan sjekke det. Er jo greit å vite istedenfor å gå å tenke på dette hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman87 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har ei venninne som ville sjekke dette, hun måtte gjennom en psykolog og over ett års venteliste.. Har ikke lyst til å lyge til legen å si at vi har prøvd i over 1 år osv. Jeg må nesten prøve først. Men det som irriterer litt er at mannfolk tror at de kan bestille en baby. Sånn type " neste år på denne tida så er du gravid" De tror det er så forbanna enkelt..! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå