Gå til innhold

Bitte små blemmer, hva er de?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Satt i sola i dag og oppdaget etter en halv time at jeg var ruglete på magen, meket etterhvert at jeg var det på ryggen og på føttene også. Brukte ikke solkrem da det var sent på dagen og fordi jeg ikke skulle sitte lenge. Har fått hundrevis av bittesmå blemmer, de klør ikke, er litt hvite og når jeg skraper lett på de med neglen forsvinner de. Lurer på hva de kommer av? Smurte meg med et tynt lag bioterm bodylotion etter dusjen i dag, kan det komme av kremen eller er det en reaksjon på svette? Aldri hadd slike blemmer før.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at jeg synes det høres ut som det fordi jeg får det selv, uten kløe. En veldig mild variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke soleksem tror jeg...har hatt soleksem mange ganger. Det ser ut som små røde kviser og de klør og svir, det gjør ikke disse. Det er også veldig sjelden soleksem oppstår etter en halvtime. Er en og en halv uke siden jeg kom fra Spania og har nesten ikke solet meg siden, så huden er ikke "stresset".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det en gang, og det var når jeg hadde vært solbrent før og huden var egentlig klar å bli flassete og jeg hadde egentlig ikke skrubbet huden - så det var rett og slett fuktighet/svett som kom ut av huden og ble liksom mellom hud og det som var allerede død hud men hadde ikke flasset bort ennå.

Vet ikke hvordan jeg skal forklare bedre.. og vet heller ikke om det er det du hadde, men det minner meg om dette i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, det er borte nå heldigvis. Har ikke flasset på magen etter syden og ble heller ikke brent her. Kanskje jeg skal skrubbe huden og håpe det ikke skjer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...