Gå til innhold

Øredobb (Øverste del på øret)


Gjest Oda

Anbefalte innlegg

SE HER: http://bildr.no/view/936481 :snurt:

Heisann. :unsure: Var litt usikker på hvor jeg skulle sette det, men tok det her.

Se det øverste bildet jeg la med. Jeg tok hull i øverste del (brusken) i øret hos frisøren for litt under en uke siden. Det anbefales ikke forresten. Det er noe av det jævligste jeg har opplevd. :hoho:

Jeg fikk betennelse der. Jeg er usikker på hva grunnen var. Det er ikke metallvare, og jeg er nok ikke allergisk mot det tror jeg. Har ikke reagert på det (Har to hull fra før, og da har jeg ikke reagert).

Fikk med en sånn renseting, men hjalp tydeligvis ikke. Tok den tuppen ut i dag, og resultatet ble da bildet. Moren min hjalp meg, og det var kjempevondt.

Noen vom vet hvorfor jeg reagerte sånn? Har forsatt lyst på hull i øret, men etter denne smerten så tror jeg at jeg vil droppe det. (Det noe av det verste jeg har opplevd av smerte). Noen erfaringer?

Forresten, så har jeg renset med saltvann nå. Kommer det til å vare lenge. Har forsatt betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bazibaz
Så hva skjer egentlig når man får satt i et smykke? Vi begynner med pistolmetoden, hvor det er selve smykket som også brukes til å lage hullet. Smykket skal sitte i mens såret gror, hvilket betyr at spissen ikke bør være for skarp da dette kan være både ukomfortabelt og farlig. Det er altså en butt, konet gjenstand som sprenges gjennom vevet, som etter innskytingen ofte gir et smertefullt press i området. (fig. 2) Såret som lages vil ligne mer på en klemskade enn en kuttskade, noe kroppen har vanskeligere for å reparere. Trykkbølgene fra innskytingen sprenger i stykker cellene rundt smykket, og når såret begynner å produsere puss (hvite blodlegemer og plasma) er det fare for å få en oppsamling av dette i de ødelagte cellene. Dette vil gi økt hevelse og ubehag, og kan i verste fall resultere i infeksjon. Det vil også forlenge grotiden og gi økt arrdannelse rundt smykket.

Kilde: http://www.pinpoint-piercing.no/info.html

Anbefalt lesning. Så kanskje du ikke bruker frisøren neste gang du skal ha nye hull i kroppen din. :)

Endret av bazibaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Så lenge du tar det hos en piercer, som er opplært i det og ikke hos en frisør som har et to timers-kurs som forklarer hvordan man skal bruke pistolen, så går det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...