Gå til innhold

Jeg har hatt piercing i navlen i 3 år, men den har ennå ikke grodd


Gjest Milla

Anbefalte innlegg

Gjest Milla

Jeg har tatt hull i navlen(hos profesjonell) to ganger, den første gangen grodde det ut, men heldigvis ikke den siste gangen. Den har jeg nå hatt i ca. tre år, men har jeg piercingen ute f.eks. et døgn, må jeg presse piercingen hardt gjennom, hvilket ikke er så behagelig. Jeg har hatt piercingen i sammenhengende, ikke tatt pauser o.l., men for noen dager siden mistet jeg kulen til piercingen og tok den derfor ut inntil jeg fikk kjøpt en ny kule-lås. Hvorfor har den ikke grodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har tatt hull i navlen(hos profesjonell) to ganger, den første gangen grodde det ut, men heldigvis ikke den siste gangen. Den har jeg nå hatt i ca. tre år, men har jeg piercingen ute f.eks. et døgn, må jeg presse piercingen hardt gjennom, hvilket ikke er så behagelig. Jeg har hatt piercingen i sammenhengende, ikke tatt pauser o.l., men for noen dager siden mistet jeg kulen til piercingen og tok den derfor ut inntil jeg fikk kjøpt en ny kule-lås. Hvorfor har den ikke grodd?

Sånne sår gror ikke, siden det er ikke som med øreflipper der hud kan få kontakt med hud igjennom hullet..

(Derfor er det faktisk også fare med hepatitt-smitte og sånne greier med navlepiercing, så det kan være smart å spørre fastlegen om vaksinering, har jeg lært.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor har den ikke grodd?

Når kjøttsår ikke gror, som en piercing jo er, så vil det indikere at det er bakterier i såret...Så skyll og rens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsssj! Så glad for at jeg ikke tok piercing i den verste fjortis-perioden min !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne sår gror ikke, siden det er ikke som med øreflipper der hud kan få kontakt med hud igjennom hullet..

(Derfor er det faktisk også fare med hepatitt-smitte og sånne greier med navlepiercing, så det kan være smart å spørre fastlegen om vaksinering, har jeg lært.)

Så det du mener er at jeg kan ha hepatitt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Så det du mener er at jeg kan ha hepatitt? :P

Nei, det mener jeg ikke.

Men at folk med navelpiercing over flere år bør vaksinere seg mot HepatittB, ja det mener jeg, og har det fra en lege på et sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv milde renseprodikter for å bli kvitt alt av bakterier :) Det fikk min til å gro fint etter mye betennelse...

Kjøp en helt vanlig antibaktriell håndsåpe, og bruk den hver gang du dusjer. Ikke bruk vanlig sårrensegreier, det gjør at såret holder seg mer åpent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne sår gror ikke, siden det er ikke som med øreflipper der hud kan få kontakt med hud igjennom hullet..

(Derfor er det faktisk også fare med hepatitt-smitte og sånne greier med navlepiercing, så det kan være smart å spørre fastlegen om vaksinering, har jeg lært.)

Uh? Såklart piercingsår gror. På samme måte som øreflipper. Huden lager en tunell, eller, kan ikke akkurat fagspråket. Det tar bare lengre tid, og navlen tar lengst, fordi den blir bevegd mest på.

Man går da vel ikke rundt med åpent kjøttsår hele tida man har piercing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå at du drar tilbake til piercingstudioet og hører med dem hva du skal gjøre, eventuelt en lege.

Tok piercing for over 3 år siden jeg og, og hadde ikke noe problem med å få den til å gro. Tar jeg den nå ut, har jeg heller ingen problemer med å sette den inn igjen, om jeg så går uker og måneder.

Rens og rør minst mulig på den, bruk smykket du fikk da du tok piercingen, eller kjøp en ny allergivennlig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Derfor er det faktisk også fare med hepatitt-smitte og sånne greier med navlepiercing, så det kan være smart å spørre fastlegen om vaksinering, har jeg lært.)

Hvor har du hørt dette? nå har jeg googla meg grønn og finner ikke noe relevant info til dette. Dette tror jeg ærlig talt ikke noe på.

Den eneste grunnen jeg kan se, som kan gjøre at en person kan bli smittet av hepatitt, er dersom utstyretvedkommende blir smittet med faktisk er infisert. Og dersom mennesket er nøye med hvor han eller hun blir piercet er ikke slike sykdommer en reell fare.

edit; leifer og tilleggstoff.

Endret av Dermika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...