Gå til innhold

Legetime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en legetime i morgen. Jeg skal dit pga en ting, men har nå tenkt over at det egentlig er to-tre ting i tillegg jeg skulle tatt opp med legen. Må jeg ha forskjellige legetimer til hver og en ting, eller kan jeg ta opp alt på en time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Jeg tar alltid opp alt jeg har å spørre om, og legen min spør også "om det var alt". En time pr ting ville blitt veldig upraktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har flere ting på hjertet tar jeg det opp når jeg er der. Gidder ikke vente til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 4 vidt forskjellige ting jeg spurte om sist. Er bare å ta opp alt på en gang. Han er der for å hjelpe deg, og ikke for å kverulere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du skal ta opp. Er det småting kan du sikkert ta det, men er det ting legen må bruke mye tid på så må du ha ny time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre! Jeg har nemlig hørt tidligere at man bare kan ta opp en og en ting pr. time. Hvis jeg begynner å prate om en ting som kanskje tar litt tid å snakke om, kan legen da avbryte meg og si at timen er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel an på hva du skal ta opp. Er det småting kan du sikkert ta det, men er det ting legen må bruke mye tid på så må du ha ny time.

Jeg skal dit først og fremst pga allergi. Jeg trenger også en ny resept på p-piller, så jeg tenkte at jeg kunne ta det opp med det samme. En siste ting er at jeg også er veldig deprimert, sliter med angst og diverse som jeg gjerne skulle fått hjelp med. Blir det for mye å ta opp på en time? Vil legen da gi meg beskjed om å komme igjen en annen gang for å snakke om psyken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit først og fremst pga allergi. Jeg trenger også en ny resept på p-piller, så jeg tenkte at jeg kunne ta det opp med det samme. En siste ting er at jeg også er veldig deprimert, sliter med angst og diverse som jeg gjerne skulle fått hjelp med. Blir det for mye å ta opp på en time? Vil legen da gi meg beskjed om å komme igjen en annen gang for å snakke om psyken min?

Du kan bare ta det opp med han. Men er mulig han vil ha deg tilbake igjen for å snakke videre om psyken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal dit på grunn av allergien kan du også be om ny resept på p-pille, men depresjonen må du nok ha en ny time for. Skal man ha hjelp for depresjon må legen snakke en del med deg og stille en del spørsmål. Dette kan ta tid og du får nok beskjed om å bestille ny time for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det kommer litt an på. Det lønner seg egentlig å spørre om en forlenget legetime på forhånd, jeg har i alle fall opplevd å få beskjed om å bestille en ny time til resterende ting jeg har hatt på hjertet, og da blir det jo enda dyrere (pluss ta fri fra jobben osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit først og fremst pga allergi. Jeg trenger også en ny resept på p-piller, så jeg tenkte at jeg kunne ta det opp med det samme. En siste ting er at jeg også er veldig deprimert, sliter med angst og diverse som jeg gjerne skulle fått hjelp med. Blir det for mye å ta opp på en time? Vil legen da gi meg beskjed om å komme igjen en annen gang for å snakke om psyken min?

Du tar opp alt du vil, og er det noe som tar tid, gir han deg en ny time der han har mer tid til rådighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hva du skal ta opp. Er det småting kan du sikkert ta det, men er det ting legen må bruke mye tid på så må du ha ny time.

Man taper vel ingenting på å ta det opp. Hvis det er noe som krever noe større greier får man bare ny time en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...