AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #1 Skrevet 27. juli 2011 Terroristen og drapsmannen ABB har visstnok en søster, mor og far. Sistnevnte i Frankrike. ABBs far uttalte visstnok på CNN at sønnen "burde ha skutt seg selv med det samme han var i gang". Hva med ABBs nærmeste familie - hvem følger opp dem? Må de rømme landet?
Fresi Skrevet 27. juli 2011 #2 Skrevet 27. juli 2011 Moren har blitt tatt vare på av myndighetene, hans fire stesøsken likeså. Moren er i følge media et eller annet sted i Norge hvor hun vil forbli i flere måneder og har det etter forholdene bra. Jeg tar det som en selvfølge at ingen klandrer familien og holder seg i skinnet. Skjønt, når man hører at "gode nordmenn" regelrett spyttet på muslimer rett etter bombeangrepet kan man jo frykte det verste. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Moren har blitt tatt vare på av myndighetene, hans fire stesøsken likeså. Moren er i følge media et eller annet sted i Norge hvor hun vil forbli i flere måneder og har det etter forholdene bra. Jeg tar det som en selvfølge at ingen klandrer familien og holder seg i skinnet. Skjønt, når man hører at "gode nordmenn" regelrett spyttet på muslimer rett etter bombeangrepet kan man jo frykte det verste. Stesøsken, som i barna til faren som bor i Frankrike? De har kanskje et annet etternavn enn ABB? Tenk at faren uttrykte at sønnen burde ha skutt seg seg selv (CNN). Sterkt. Om moren er fra Oslo, forstår nok hele landet at hun nå har rømt byen. Det er ikke hennes feil...og hun visste jo ingenting om dette, og merket angivelig ingenting.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #4 Skrevet 27. juli 2011 Det var TV2 som intervjuet faren, ikke CNN. bare til opplysning.
Kosemose Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Jeg ser det er opprettet støttegrupper for mamman hans/familien hans på FB. Syns det er bra og håper moren hans får det med seg. Syns utrolig synd på henne 1
SmallTalk Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg tror noen av de som har det aller værst midt oppe i denne tragedien her er den nærmeste familien til ABB. Det å vite at ens sønn eller bror med viten og vilje har gjort seg skyldig flere titalls menneskers død må være helt grusomt. Når en far går ut å sier at han heller hadde sett at sønnen hadde tatt sitt eget liv, da er det sterke og vonde følelser som rår. Familien til ABB har min dypeste medfølelse, og jeg håper de får være i fred fra omverdenen. Endret 28. juli 2011 av SmallTalk 7
Gjest Skrevet 28. juli 2011 #8 Skrevet 28. juli 2011 Familien hans har all min medfølelse,de må også ha det helt grusomt 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #9 Skrevet 28. juli 2011 Terroristen og drapsmannen ABB har visstnok en søster, mor og far. Sistnevnte i Frankrike. ABBs far uttalte visstnok på CNN at sønnen "burde ha skutt seg selv med det samme han var i gang". Hva med ABBs nærmeste familie - hvem følger opp dem? Må de rømme landet? Allerede på lørdag var vi flere som tenkte på ABB's familie og pårørende. Stesøsken, som i barna til faren som bor i Frankrike? De har kanskje et annet etternavn enn ABB? Tenk at faren uttrykte at sønnen burde ha skutt seg seg selv (CNN). Sterkt. Om moren er fra Oslo, forstår nok hele landet at hun nå har rømt byen. Det er ikke hennes feil...og hun visste jo ingenting om dette, og merket angivelig ingenting. Hva søskene og resten av fam heter og hvor de er kan da ikke vi vite. Det har da heller ingen betydning for noen av oss. De har det nok vanskelig nok som det er. Hva moren angår så fikk hun hjelp av mydighetene allerede på fredag til å komme seg i skjul. Så myndighetene har heldigvis ikke glemt ABB's pårørende. Får bare håpe at også de har fått tilbud om hjelp til å bearbeide dette. Jeg ser det er opprettet støttegrupper for mamman hans/familien hans på FB. Syns det er bra og håper moren hans får det med seg. Syns utrolig synd på henne Den gruppen har over 62 700 tilhengere. Familien trenger all støtte de kan få.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #10 Skrevet 28. juli 2011 Allerede på lørdag var vi flere som tenkte på ABB's familie og pårørende. Hva søskene og resten av fam heter og hvor de er kan da ikke vi vite. Det har da heller ingen betydning for noen av oss. De har det nok vanskelig nok som det er. Hva moren angår så fikk hun hjelp av mydighetene allerede på fredag til å komme seg i skjul. Så myndighetene har heldigvis ikke glemt ABB's pårørende. Får bare håpe at også de har fått tilbud om hjelp til å bearbeide dette. Den gruppen har over 62 700 tilhengere. Familien trenger all støtte de kan få. Glemte at jeg også skulle ha med en link over her; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=576712
sebastianen Skrevet 29. juli 2011 #12 Skrevet 29. juli 2011 faren hadde ikke sett ham på 10 år eller noe , og sier han burde skutt seg ? Jeg har barn , jeg tror ikke de kunne gjøre noe grusomt . Men om de gjør det er de likevel mine barn . Jeg vil alltid elske dem . Jeg vil aldri ønske dem døde . Så faren har ikke min sympati .
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #14 Skrevet 29. juli 2011 Til Mamma Behring & fam er en gruppe i sterk vekst. Igår kveld var gruppen på 62 700 tilhengere, å nå bare 10 timer etterpå så har gruppen vokst til 64 389 personer. Det kommer stadig nye tilhengere til, å det er godt å se all støtten familien får.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2011 #15 Skrevet 29. juli 2011 faren hadde ikke sett ham på 10 år eller noe , og sier han burde skutt seg ? Jeg har barn , jeg tror ikke de kunne gjøre noe grusomt . Men om de gjør det er de likevel mine barn . Jeg vil alltid elske dem . Jeg vil aldri ønske dem døde . Så faren har ikke min sympati . Forhåpentligvis så finner vi aldri ut hva vi ville gjort og hvordan vi ville reagert undert tilsvarende situasjoner. Vi foreldre elsker barna våre ubetinget, men vet ikke hvordan vi hadde reagert om barna våre hadde gjort noe så grusomt som ABB.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå