AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #61 Del Skrevet 28. juli 2011 Hulaboer, skal svare deg imorgen hva slags politikk jeg tar avstand fra når det gjelds frp sin. Men det vil bli så langt innlegg, at jeg ikke kan skrive det nå. I første omgang kan jeg si avgiftspolitikken. Små piker trenger skjønnhetssøvnen sin og må legge seg nå God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2011 #62 Del Skrevet 28. juli 2011 Det er litt trist å se hvor mye forhåndsdømming det er i denne tråden. Jeg stemmer frp og er for selvbestemt abort og homofile rettigheter. Jeg er overhodet ingen rasist og innvandrere er hjertelig velkommen til Norge såfremt de kommer hit på lovlig vis og adlyder norske lover, noe de fleste frp'ere også er enige i. De fleste frp'ere er ordentlige og hederlige mennesker med jobb og barn som lever et helt normalt liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 28. juli 2011 #63 Del Skrevet 28. juli 2011 Frp'ere er kjent for å verdsette privatisering, og jeg kunne aldri fått meg til å sende mitt barn på en privatskole. Ok, så eksemplet ditt er altså privatisering. Hvorfor er det et problem? At man har muligheten til å velge privatskole (noe man forøvrig har den dag i dag!) betyr da ikke at du blir tvunget til det. FrP går vel ikke inn for å legge ned alle offentlige skoler? Så det var et snodig eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 28. juli 2011 #64 Del Skrevet 28. juli 2011 Hulaboer, skal svare deg imorgen hva slags politikk jeg tar avstand fra når det gjelds frp sin. Men det vil bli så langt innlegg, at jeg ikke kan skrive det nå. I første omgang kan jeg si avgiftspolitikken. Det er ikke noe poeng i å gjøre det langt og kjedelig. Det holder med et eksempel. Så da kan du jo gjøre det enkelt og peke på et lite og konkret eksempel ved avgiftspolitikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. juli 2011 #65 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ok, så eksemplet ditt er altså privatisering. Hvorfor er det et problem? At man har muligheten til å velge privatskole (noe man forøvrig har den dag i dag!) betyr da ikke at du blir tvunget til det. FrP går vel ikke inn for å legge ned alle offentlige skoler? Så det var et snodig eksempel. Snodig? Poenget mitt var at mange Frp'ere, av de jeg kjenner, har nettopp sendt sine barn på privatskole, og for meg er det viktig at min mann og jeg deler en del synspunkter, det være seg spørsmål angående privatisering, homofili, ekteskap, arbeidslivet, skole osv. Selvsagt vet jeg at Frp'ere ikke er like, men jeg er ganske sikker på at hadde jeg vært sammen med en Frp'er ville vi støtt på problemer fordi vi har veldig ulike verdier. Og dessuten så frastøter Frp meg såpass mye politisk at jeg hadde rett og slett hatt vanskelig for å takle å bo med en. Det er min ærlig mening. Og jeg forstår godt hvis en Frp'er hadde syntes det samme om meg. Mvh Yvonne Endret 28. juli 2011 av Yvonne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. juli 2011 #66 Del Skrevet 28. juli 2011 Kunne du datet en frepper? Evt kunne du ligget med eller har du ligget med en frepper? Nei. Hverken FrP eller SV er partier som jeg vil klare å holde ut med til daglig. Begge partier er like mye uten kontakt med virkeligheten, men på hver sin måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 28. juli 2011 #67 Del Skrevet 28. juli 2011 Kunne du datet en frepper? Evt kunne du ligget med eller har du ligget med en frepper? Nei. Nei. Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 28. juli 2011 #68 Del Skrevet 28. juli 2011 Nei. Nei. Ja. Sjekket du deg etterpå? Du kan ha pådratt deg frepper-viruset! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 28. juli 2011 #69 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har meldt meg inn i FrP, har tenkt på det lenge, og har endlelig gjort det. Kjæresten min stemmer SV, men jeg ser ikke noen problem i dette. Alle de norske partiene ønsker jo det samme, det er jo hvordan vi skal få ting til som man er uenig i. Og så lenge man respekterer hverandre og er saklige, blir det ikke noe problem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 28. juli 2011 #70 Del Skrevet 28. juli 2011 Snodig? Poenget mitt var at mange Frp'ere, av de jeg kjenner, har nettopp sendt sine barn på privatskole, og for meg er det viktig at min mann og jeg deler en del synspunkter, det være seg spørsmål angående privatisering, homofili, ekteskap, arbeidslivet, skole osv. Men nå står jo AP for like mye privatisering, da de faktisk tillater private skoler. Og at noen stemmer FrP og ønsker å åpne for private skoler betyr ikke nødvendigvis at de selv ønsker å bruke private skoler. Det betyr bare at de vil åpne for muligheten til at de som ønsker det skal få lov til det. Akkurat som med AP. Og dessuten så frastøter Frp meg såpass mye politisk at jeg hadde rett og slett hatt vanskelig for å takle å bo med en. Hva er det som frastøter deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 28. juli 2011 #71 Del Skrevet 28. juli 2011 Nei, men ordningen sørger for at privatskolene kan friste med høyere lønninger og karre til seg de beste lærerene og underviserene. Med andre ord vil økonomien til foreldrene avgjøre hvor god utdanning barna vil få. Kortenkt og lavpanna. FRP ser ikke det hele bilde angående noe. Du mener samme ordning som AP-regjerningen har i dag? Når det gjelder korttenkthet og lavpannethet, så er det vel mest beskrivende for deg. Økonomien avgjør den dag i dag. Rike foreldre sender sine små på dyre privatskoler allerede. De betaler også for private helsetjenester. Ja, politikerne som er på venstresiden liker også å hoppe over sykehuskøer og benytte seg av private klinikker. Så hva var det du sa om lavpannethet, korttenkthet og hele bildet igjen? Du angriper jo fanatisk og ekstremistisk FrP for noe dagens regjering gjør! Epic fail. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 28. juli 2011 #72 Del Skrevet 28. juli 2011 Det handler ikke om at de gir sine egne barn god utdanning. det handler om at gode lærere blir tatt fra det offentlige og inn i det private. Så, skal vi se... Det er altså negativt at gode lærere får en mulighet til å få bedre lønn? Akkurat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 28. juli 2011 #73 Del Skrevet 28. juli 2011 Nei, selvsagt ikke. Jeg ville aldri datet noen som ikke maktet å skjønne konsekvensene av en slik politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. juli 2011 #74 Del Skrevet 28. juli 2011 Men nå står jo AP for like mye privatisering, da de faktisk tillater private skoler. Og at noen stemmer FrP og ønsker å åpne for private skoler betyr ikke nødvendigvis at de selv ønsker å bruke private skoler. Det betyr bare at de vil åpne for muligheten til at de som ønsker det skal få lov til det. Akkurat som med AP. Den rødgrønne regjeringen har faktisk stoppet for at det skal opprettes nye privatskoler, med unntak selvsagt. Og det synes jeg er kjempeflott. Og selv om jeg er medlem av Ap betyr det ikke at jeg sluker all deres politikk rått og er enig i alt de står for. Derimot er jeg mer enig med dem enn f.eks Frp. Hva er det som frastøter deg? Det er allerede nevnt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emo Fisk Skrevet 28. juli 2011 #75 Del Skrevet 28. juli 2011 Ikke alle innenfor ett politisk parti mener nøyaktig det samme. Man velger parti etter hvilket som mener mest mulig likt deg selv, men det er svært sjeldent å finne ett parti som er 100% deg. Jeg og mannen stemmer forskjellige parti, men har veldig like livssyn til tross for dette. Vi er bare uenige i hvordan man best får frem disse synene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest margrit Skrevet 28. juli 2011 #76 Del Skrevet 28. juli 2011 Utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. juli 2011 #77 Del Skrevet 28. juli 2011 Jasså? Og hva legger du i det? Hva jeg legger i hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest neroguilt Skrevet 28. juli 2011 #78 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Fjernet Endret 28. juli 2011 av neroguilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. juli 2011 #79 Del Skrevet 28. juli 2011 Så, skal vi se... Det er altså negativt at gode lærere får en mulighet til å få bedre lønn? Akkurat. Ja, når konekvensen er privatskoler for barn med rike foreldre og en offentlig skole for fattige elever. Der de flinke lærerene blir forbeholdt for de rike. Slik at vi kan fortsette spiralen der de rike får mer, de fattige mindre, klasseskillene større og kriminaliteten tyngre. Litt som USA... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 28. juli 2011 #80 Del Skrevet 28. juli 2011 Må bare si at jeg kjenner ganske mange medlemmer av Arbeiderpartiet som benytter seg av private helsetilbud, fler enn FRP'ere faktisk (kjenner strengt tatt ikke så mange FRP'ere ). Jeg omgås personer som stemmer alt fra Rødt til FRP og tenker vel at i det daglige er det ikke alltid så lett å skille dem fra hverandre faktisk. Jeg opplever at det ofte er forskjell på liv og lære, på ideologi og på hva man faktisk gjør i praksis. Og for meg er det nok aller viktigst hvordan folk agerer i dagliglivet sitt. Selv ville jeg ikke datet dumme, empatiløse og snevre menn uansett partitilhørighet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå