Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Blomstene jeg hadde med til rosemasjen i Oslo betalte jeg 5;kr stykket for, noen timer før samme dagen. Så det der er vel bare forsøk på å finne noe å hisse seg opp for som ikke er reelt.

Prisen varierer vel også med hvordan type rose det er og mer langstilket eller kortere stilk.

Men det var altså 5; kr der jeg var for stykket.

Eller jeg kunne også velge noen til 25; pr stykk som var veldig laange.Men der var de røde utsolgte, så jeg kjøpte fler av de til 5;.

Kunne kjøpt en hel bunt også til 99; eller 149;, ettersom kvaliteten og stilklengden på blomstene.

Så jeg vil si at TS dikter her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte 65,- for en langstilket rose mandag morgen i Oslo.

Skrevet

Mange av de støvsugde rosene er blitt støvsugd til 75 kr stk. Men greit at du ikke skjønte det.

Hvis marginal kostnaden på den siste rosen er 75 kroner, så betyr det at de andre rosene ikke er solgt til 75 kroner per stykk.

Gjest Gjest
Skrevet

Utnytte sorgen kommersielt. Dette liker jeg dårlig :kjefte:

Tror jeg ikke er tilfellet, siden blomsterbutikkene i byen ble rensket for så mye roser at det ville vært utsolgt fram til i dag hvis ikke de fikk til noen spesielle ekspress-avtaler om levering, og transport-kostnader som nok reflekteres igjen i prisen.

Det vil nok bli normalpriser igjen nå.

Skrevet

Hvis marginal kostnaden på den siste rosen er 75 kroner, så betyr det at de andre rosene ikke er solgt til 75 kroner per stykk.

Hvor står det at det kun er den siste rosen som er å oppdrive i Oslo som er solgt for 75 kr?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betalte 65,- for en langstilket rose mandag morgen i Oslo.

Så da tenker jeg altså at det har vært pga spesielle utgifter med å få framskaffet roser til butikkene på kortere tid enn normalt.

De flys jo inn til landet, blant annet fra plantasjer i land i Afrika...

Skrevet (endret)

Hvor står det at det kun er den siste rosen som er å oppdrive i Oslo som er solgt for 75 kr?

Hvor står det at prisen på roser spratt rett opp til, 75 kr per stykk, etter angrepet?

Endret av talin
AnonymBruker
Skrevet

Er ganske mange år siden du fikk en (kvalitets)rose for 4,50 kroner i Norge.

Skrevet

Så da tenker jeg altså at det har vært pga spesielle utgifter med å få framskaffet roser til butikkene på kortere tid enn normalt.

De flys jo inn til landet, blant annet fra plantasjer i land i Afrika...

Jeg var i en fancy-schmancy blomsterbutikk da. Det er dyrt der til vanlig, men sikkert dyrere nå.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Kjøp peoner istedet, de er fantastisk mye finere:D

Skrevet

Hvor står det at prisen på roser spratt rett opp til, 75 kr per stykk, etter angrepet?

Poenget var at noen selger enkeltroser for kr 75 i Oslo kunn få dager etter angrepet. Det er neppe kun èn rose som har kostet 75 kr etter angrepet.

Gjest HunterLady
Skrevet

De vil vel tjene penger. Er også viktig å huske på at blomsterbutikkene har måttet bestille inn ekstremt mange ekstra roser som koster mer for de.

Gjest Gjest
Skrevet

Flere blomsterbutikker i Oslo har gått ut med at de donerer overskuddet av salget til Røde Kors (tror jeg det var).

Gjest Gjest
Skrevet

Poenget var at noen selger enkeltroser for kr 75 i Oslo kunn få dager etter angrepet. Det er neppe kun èn rose som har kostet 75 kr etter angrepet.

Hvis den ble hastebestilt på spesialleveranse og fløyet til Norge på ekspresstid fra Kenya, så kan den meget vel koste dette.

Vil du ikke betale så klipp roser i hagen.

Skrevet

Hvis den ble hastebestilt på spesialleveranse og fløyet til Norge på ekspresstid fra Kenya, så kan den meget vel koste dette.

Vil du ikke betale så klipp roser i hagen.

Jeg betalte 350 kroner for 10 roser, så jo, jeg ville betale. Jeg tviler på at Oslo ble utsolgt for roser fra fredag til lørdag, hvor prisen på roser steg på 500%.

Har ingen hage, men kommer gjern eå klipper i din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blomstene jeg hadde med til rosemasjen i Oslo betalte jeg 5;kr stykket for, noen timer før samme dagen. Så det der er vel bare forsøk på å finne noe å hisse seg opp for som ikke er reelt.

Prisen varierer vel også med hvordan type rose det er og mer langstilket eller kortere stilk.

Men det var altså 5; kr der jeg var for stykket.

Eller jeg kunne også velge noen til 25; pr stykk som var veldig laange.Men der var de røde utsolgte, så jeg kjøpte fler av de til 5;.

Kunne kjøpt en hel bunt også til 99; eller 149;, ettersom kvaliteten og stilklengden på blomstene.

Så jeg vil si at TS dikter her.

TS dikter ikke.

Det var nyhetsreportasje på TV2 i dag, fra torget utenfor Domkirken i Oslo. Prishoppet bekreftet av blomsterselgerne der. Det er forøvrig nå etter rosemarsjen, da lageret naturlig nok er rimelig bunnskrapt.

Ang. ulike priser ulike steder, så er det selvsagt forskjell på å komme på at man vil kjøpe blomster når man går forbi og ser blomsterhavet, og å planlegge kjøp andre steder på forhånd. Førstnevnte type kunder har nok disse torgselgerne ganske mange av og kan dermed ta skyhøy pris og likevel få solgt.

Gjest Gjest
Skrevet

TS dikter ikke.

Det var nyhetsreportasje på TV2 i dag, fra torget utenfor Domkirken i Oslo. Prishoppet bekreftet av blomsterselgerne der. Det er forøvrig nå etter rosemarsjen, da lageret naturlig nok er rimelig bunnskrapt.

Ang. ulike priser ulike steder, så er det selvsagt forskjell på å komme på at man vil kjøpe blomster når man går forbi og ser blomsterhavet, og å planlegge kjøp andre steder på forhånd. Førstnevnte type kunder har nok disse torgselgerne ganske mange av og kan dermed ta skyhøy pris og likevel få solgt.

Nei, jeg forstod dette når jeg leste videre hva en annen svarte.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg betalte 350 kroner for 10 roser, så jo, jeg ville betale. Jeg tviler på at Oslo ble utsolgt for roser fra fredag til lørdag, hvor prisen på roser steg på 500%.

Har ingen hage, men kommer gjern eå klipper i din.

Du er velkommen. Noen av bladene detter av da, så du fikk nok kvalitet også på det du betalte for, med mer holdbare blomster ;)

:dagens-rose:

AnonymBruker
Skrevet

Normalpris: 4,50 pr stk.

Nå etter terrorangrepet: 75,- kr/stk

Hva mener dere?

Horribelt at blomsternæringen spekulerer i en nasjonal tragedie. Dette medfører at jeg ikke vil kjøpe noen blomster mer i blomsterbutikker, når de oppfører seg så usympatisk.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Flere blomsterbutikker i Oslo har gått ut med at de donerer overskuddet av salget til Røde Kors (tror jeg det var).

Jeg tror folk trygt kan handle i blomsterbutikker..

Det fins da grenser for å bli sår og nærtagende?Skal det ikke være lov å selge blomster heller nå?

Veldig usympatisk må jeg si å skaffe til veie blomster så folk kan kjøpe-. :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...