Gå til innhold

Pris på roser i Oslo


Henkie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor i all verden er dette? På mandag kostet det 20 kr for en rose, 75 kr for en bukett(tror det var 10-12 roser i buketten). Aldri sett roser til 4,50 jeg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Normalpris: 4,50 pr stk.

Nå etter terrorangrepet: 75,- kr/stk

Hva mener dere?

Utnytte sorgen kommersielt. Dette liker jeg dårlig :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måtte man kjøpe for å få dem til 4,50? Alt fra 25-100 kroner er vel vanlig pris, kommer an på type og lengde på stilk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Så bare TV2 nyhetene som sa normalpris var ca 45,- for bukett med 10 stk før. Mer vet jeg ikke. Sjekket ikke SÅ nøye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så bare TV2 nyhetene som sa normalpris var ca 45,- for bukett med 10 stk før. Mer vet jeg ikke. Sjekket ikke SÅ nøye

OK, så det koster liksom 750 kr for 10 stk. roser nå da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en bukett 10 langstilkede roser igår til den nette sum av 350 kroner. I overkant dyrt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempelet var fra en torgselger i Oslo. Prisen hans hadde økt med 1500%. Heftig ja, men som han sa, den økte etterspørselen gjør at leverandørene har satt opp sine priser.

Man kan mislike det så mye man vil, men sånn er det med det meste her i verden; Prisen styres av tilgang, etterspørsel og konkurranse..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg jobbbet på mestergrønn kostet 20-40kr for ei langstilket rose, men det var avhengig av hvor vi fikk rosene fra.

Ellers kostet en bukett med fem vanlige roser 75kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det faktisk også har blitt GITT roser til publikum i Oslo nå da....

Noen gjør nok penger på dette, men tviler på at det er siste ledd (butikkene).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fullt mulig å bruke andre typer blomster, har sett mange som gjør det. Man kan jo til og med gå ut og plukke noen selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mester Grønn selger langstilkede(ca 75cm) roser til 30,- og litt kortere(50cm) til kr 10,-. og der går overskuddet til Røde Kors ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo fullt mulig å bruke andre typer blomster, har sett mange som gjør det. Man kan jo til og med gå ut og plukke noen selv.

Jepp! Vi har masse roser i hagen, så jeg tok med de fineste jeg fant fra hagen. Jeg synes det blir feil å tjene store penger på denne tragedien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalpris: 4,50 pr stk.

Nå etter terrorangrepet: 75,- kr/stk

Hva mener dere?

Tatt i betrakning at Oslo er støvsug for roser, så ser jeg ikke problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på plantasjen, fikk 21 roser til 100 kr.

Ellers sett flere som har lagt en bukett med nydelige markblomster, synes det viser litt mer, man har faktisk gått ut å plukket de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betrakning at Oslo er støvsug for roser, så ser jeg ikke problem.

Mange av de støvsugde rosene er blitt støvsugd til 75 kr stk. Men greit at du ikke skjønte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...