Gå til innhold

trenger hjelp


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Hei. Er ei jente som har kommet meg på bena nylig etter en alvorlig depresjon og angst helvete. Jeg er uten medisiner og tilbake i full jobb. Men nå har jeg veldig lyst å ut i nordsjøen og trenger da en helseattest. Så spørsmålet mitt er om jeg får det så lenge jeg er frisk nå og i fin form. Og hvis jeg får det om arbeidsgiver i nordsjøen har krav på å vite at jeg har hatt depresjon? For hvis de får vite det vil de nok sikkert ikke ansette meg? Har aldri tatt en helseattest så er helt blank her. Alle svar mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

burde ikke legen din kunne hjelpe deg der? Psykologen har ikke lov til å gi ut informasjon om deg til andre ,selv ikke arbeidsgiver så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er ei jente som har kommet meg på bena nylig etter en alvorlig depresjon og angst helvete. Jeg er uten medisiner og tilbake i full jobb. Men nå har jeg veldig lyst å ut i nordsjøen og trenger da en helseattest. Så spørsmålet mitt er om jeg får det så lenge jeg er frisk nå og i fin form. Og hvis jeg får det om arbeidsgiver i nordsjøen har krav på å vite at jeg har hatt depresjon? For hvis de får vite det vil de nok sikkert ikke ansette meg? Har aldri tatt en helseattest så er helt blank her. Alle svar mottas med stor takk

Offshore helseattest (som er det du er ute etter) kan fastlegen din hjelpe deg med. Denne går derimot ikke kun på den fysiske delen av deg, men også det psykiske, og du skal ikke ljuge på egenerklæringen du skal fylle ut i forbindelse med denne helsesjekken. Blir det oppdaget så får du kort og greit ikke helseattesten. Denne spør om alt mulig fra diabetes til psykiske problemer, og enkelte av tilstandene er diskvalifiserende dersom du svarer ja på dem.

Dersom du har en arbeidsgiver, og du ikke går gjennom helsesjekken, så skal arbeidsgiver få vite dette. De vil kort og greit få et papir som sier at du ikke er godkjent for jobb offshore, men dette papiret vil ikke si noe om hvorfor.

Jeg håper forøvrig at du er klar over at du må ha minst GSK for å få jobb offshore og at det er vanskelig å få jobb der ute. Søkermassen på jobbene der er så stor at de kan velge fra øverste hylle.

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...