Gå til innhold

Angrepille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt praktisk info, og ja jeg har lest på nettet så godt jeg kan, men trenger vel litt erfaringsbasert info også.

Jeg hadde noe som endte opp med å bli ubeskyttet sex i går, jeg har eggløsning disse dager, han kom ikke inni meg, men han var altså på et tidspunkt inni meg uten kondom.

Er dette angrepillescenario? Jeg er veldig usikker, da jeg er redd at det skal være bivirkninger i forhold til å bli sjuk, ha problemer med graviditet senere osv, selv om jeg ikke ser noe av dette på ulike helsesider.

Ellers er legebesøk selvsagt et must, dette er en forholdsvis fast partner, men han har ikke sjekket seg på en stund og han har mye sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

ta pilla du! selvom han ikke kommer inni deg, så kommer det altids litt sæd ut før selve spruten kommer. i følge pakkningsvedlegget, så er det svært få som får noen bivirkninger!

og troooo meg, det er MYE verre å ta en abort, enn og mulig kanskje eventuelt være litt kvalm etter pilla i noen få timer!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ta pilla du! selvom han ikke kommer inni deg, så kommer det altids litt sæd ut før selve spruten kommer. i følge pakkningsvedlegget, så er det svært få som får noen bivirkninger!

og troooo meg, det er MYE verre å ta en abort, enn og mulig kanskje eventuelt være litt kvalm etter pilla i noen få timer!

Nei. Det kommer forsats, som kan inneholde sædceller om han nettop har kommet. "Hoppe av i svingen" er faktisk nesten like sikkert som kondom, om det blir brukt rett.

Bivirkningene kan også være svært mye verre enn "litt kvalm" i noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Lurer forøvrig på hva "langt verre symptomer betyr"

I disse dager, betyr at forrige mens begynte for ti dager siden, men jeg kjenner eggløsnings-symptomer i dag.

En av grunnene til at jeg er så nøye med kondom, er at jeg ikke spiller russisk rullett med underlivet mitt, også gjorde jeg det plutselig allikevel, og det var en helt jævlig følelse. Jeg har aldri vært sjuk, aldri køddet med kondombruk eller noe sånt, også var jeg max uheldig, med den elskeren som det nok var verst å være det med.

Ikke unnskyldning, jeg har sjøl valgt å ha sex med ham.

Har bestilt legetime, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Kjør på med angrepille (dess tidligere du tar den, dess mer effektiv er den - og den må taes innen 72 timer!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med angrepille (dess tidligere du tar den, dess mer effektiv er den - og den må taes innen 72 timer!).

Typisk mannesvar. Det sier han og, selvsagt.

:roll:

Young, dumb and full of cum!

(dette inkluderer for øyeblikket meg selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en angrepille og kanskje få noen bivirkninger. Eller ta ikke en angrepille, muligens bli gravid og ta en abort som gir mye mere smerter og plager!

Tøft valg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Typisk mannesvar. Det sier han og, selvsagt.

:roll:

Young, dumb and full of cum!

(dette inkluderer for øyeblikket meg selv...)

Hmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg strengt tatt spør om er om angrepille kan ødelegge sjanser for å bli gravid, hvor kraftige bivirkninger det er snakk om, og om hvor stor sjansen er når man mister kondomen under akten, og det ikke er snakk om utløsning.

Og abort er uaktuelt.

Skjønner også at dette er vanskelig å svare på, men greit å få høre om folks erfaringer rundt dette, om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ta en angrepille og kanskje få noen bivirkninger. Eller ta ikke en angrepille, muligens bli gravid og ta en abort som gir mye mere smerter og plager!

Tøft valg gitt.

Ikke alle får plager av en abort heller.

For meg hadde det vært et beintøft valg faktisk.

Jeg reagerer sterkt på hormonprevensjon (depresjoner osv), og kjenner flere som har fått store bivikninger av angrepillen. Så i en slik situasjon? Jeg hadde trolig tatt sjansen, iverfall om han ikke hadde hatt utløsning de siste timene og vært på wc et par ganger mellom siste utløsning og uhellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Angrepillen sender jo kroppen gjennom et miniatyr-helvete, og om jeg husker riktig så kan jevnlig bruk ha en liten sjanse for å hemme fertiliteten.

Bivirkningene er som regel kvalme i et par timer og en generell hangover - det kan sikkert være flere bivirkninger i sjeldne tilfeller, men det husker jeg ikke på stående fot.

Om kondomen glipper under sex, trengs det bare en sædcelle. Sannsynligheten er liten, men den er der. Det handler mye om individuelle forskjeller og dagsformen. Hvor flinke svømmerene er, hvor mye sædceller som kom i lag med forsæden, jentas kropp osv.

Er abort uaktuelt og du ikke vil ha barn, så mener jeg at det er et høvelig enkelt regnestykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg strengt tatt spør om er om angrepille kan ødelegge sjanser for å bli gravid, hvor kraftige bivirkninger det er snakk om, og om hvor stor sjansen er når man mister kondomen under akten, og det ikke er snakk om utløsning.

Og abort er uaktuelt.

Skjønner også at dette er vanskelig å svare på, men greit å få høre om folks erfaringer rundt dette, om noen.

Det er svært uvanlig at angrepille påvirker sjansen til å bli gravid senere. Unntaken er om det setter i gang et svangerskap utenfor livmoren (at eggløsningen ikke blir stoppet helt, men egget setter seg fast i eggstokken og blir befruktet der), eller det oppstør cyster. Det er så vidt jeg vet svært uvanlig at blødnignene blir så store og langvarige at livmoren blir skadet. Der er kirurgisk abort mer risikabelt.

Sjansen er svært lav om han kom seg ut raskt, og ikke har hatt utløsning i timene før uhellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Han kom ikke før, og ikke før en god stund etter. Jeg har bare brukt hormonprevensjon i kortere perioder fordi jeg ikke tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NozMonster

Nei. Det kommer forsats, som kan inneholde sædceller om han nettop har kommet. "Hoppe av i svingen" er faktisk nesten like sikkert som kondom, om det blir brukt rett.

Bivirkningene kan også være svært mye verre enn "litt kvalm" i noen timer.

eeeh...for det er jo ingen i hele verden som har blitt gravide av å hoppe av i svingen! :ironi: om du påstår at å hoppe av i svingen er omtrent like trygt på kondom, så bør du nok snike deg inn i 5. klasses sexualundervisning, for litt gratis informasjon!

du spurte om egne erfaringer ts- jeg har tatt pilla 4-5 ganger, og aldri fått en eneste bivirkning. Jeg har også tatt kirkurgisk abort en gang, og tenker fremdeles myyye på det enda, selvom det er 3 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

eeeh...for det er jo ingen i hele verden som har blitt gravide av å hoppe av i svingen! :ironi: om du påstår at å hoppe av i svingen er omtrent like trygt på kondom, så bør du nok snike deg inn i 5. klasses sexualundervisning, for litt gratis informasjon!

du spurte om egne erfaringer ts- jeg har tatt pilla 4-5 ganger, og aldri fått en eneste bivirkning. Jeg har også tatt kirkurgisk abort en gang, og tenker fremdeles myyye på det enda, selvom det er 3 år siden!

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=234969

Scroll ned til statestikk fra WHO. Jeg stoler mer på de enn på tilfeldige rødmende lærere.

Hovedårsaken til at det blir fremtstilt som svært usikkert er at det er det for den gruppen som vil ha lettest for å brukt det feil. Ungdommer som ikke tør kjøpe kondomer, og personer som har tilfeldig sex og ikke gidder kjøpe kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne precummen eller forsatsen inneholder IKKE sæd hvis han har urinert siden sist ejakulasjon.

Om han har runket tidligere på dagen, og IKKE pisset før han gikk til sengs med deg, så er det en mulighet, en minimal en, for graviditet.

-Domino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=234969

Scroll ned til statestikk fra WHO. Jeg stoler mer på de enn på tilfeldige rødmende lærere.

Hovedårsaken til at det blir fremtstilt som svært usikkert er at det er det for den gruppen som vil ha lettest for å brukt det feil. Ungdommer som ikke tør kjøpe kondomer, og personer som har tilfeldig sex og ikke gidder kjøpe kondom.

du kan få lov å mene hva du vil heldigvis :)

men om man suger en gutt, så smaker man jo litt sperm før han kommer.

så da trodde jeg at det også skjer når man penetrerer jenta også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

du kan få lov å mene hva du vil heldigvis :)

men om man suger en gutt, så smaker man jo litt sperm før han kommer.

så da trodde jeg at det også skjer når man penetrerer jenta også!

Precum er overraskende likt sæd hos mange, men smakstest fungerer ikke helt bra som fruktbarhetstest ;)

Det er et unntak riktignok, menn som kommer flere ganger. Der vil det svært ofte komme en liten dråpe ekte sæd ut under orgasmene før hovedutløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tåler hormonprevansjon dårlig ville jeg tenkt nøye igjennom om jeg var villig til å ta en angrepille. Jeg gjorde det, og jeg tenkte i etterkant at jeg heller skulle droppa det. Samme dagen som jeg tok den gråt jeg hele dagen, kunne ikke være blant folk, og jeg følte meg uggen i et par dager etterpå. Neste mens kom som den skulle, litt forsinka tror jeg. Neste mens etter der igjen var over en mnd forsinka, og det blir man mildt sagt stressa av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepillen sender jo kroppen gjennom et miniatyr-helvete, og om jeg husker riktig så kan jevnlig bruk ha en liten sjanse for å hemme fertiliteten.

Bivirkningene er som regel kvalme i et par timer og en generell hangover - det kan sikkert være flere bivirkninger i sjeldne tilfeller, men det husker jeg ikke på stående fot.

Om kondomen glipper under sex, trengs det bare en sædcelle. Sannsynligheten er liten, men den er der. Det handler mye om individuelle forskjeller og dagsformen. Hvor flinke svømmerene er, hvor mye sædceller som kom i lag med forsæden, jentas kropp osv.

Er abort uaktuelt og du ikke vil ha barn, så mener jeg at det er et høvelig enkelt regnestykke.

No offence, men har du prøvd pillen selv..?

Det er ikke så ille som folk skal ha det til. Jeg har pleid å bli god og kvalm av vanlige p-piller, men merka ikke noe til angrepillene, som jeg har tatt et par ganger i løpet av livet for å være på den sikre siden. Noe ala TS' situasjon. Det verste som skjedde meg var surr med syklusen, og ikke noe mer enn det. Det er litt plagsomt akkurat når man får mensen på uventet tidspunkt, men den regulerer seg kjapt tilbake igjen.

Folk er dog forskjellige, og noen reagerer sikkert mer enn andre. Men å kalle det et minihelvete syns jeg er litt å ta i.

Men ellers er jeg enig i det som er sagt: ta pillen så fort som mulig, du. Bedre føre var! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...