Gå til innhold

Angrepille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt praktisk info, og ja jeg har lest på nettet så godt jeg kan, men trenger vel litt erfaringsbasert info også.

Jeg hadde noe som endte opp med å bli ubeskyttet sex i går, jeg har eggløsning disse dager, han kom ikke inni meg, men han var altså på et tidspunkt inni meg uten kondom.

Er dette angrepillescenario? Jeg er veldig usikker, da jeg er redd at det skal være bivirkninger i forhold til å bli sjuk, ha problemer med graviditet senere osv, selv om jeg ikke ser noe av dette på ulike helsesider.

Ellers er legebesøk selvsagt et must, dette er en forholdsvis fast partner, men han har ikke sjekket seg på en stund og han har mye sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

"I desse dager"? Vet du hvordan du ligger an?

Om EL var samme dag, eller opp til 2 dager etter, så hadde jeg trolig tatt angrepille om barn var uaktuelt. Utenom det, så hadde jeg tatt maksdose ibuprofen i 5 dager, og håpt på det beste.

Sette inn spiral er også en mulighet, om du hadde visst at han var ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde ubeskyttet sex i går og eggløsning i disse dager og ikke ønsker å bli gravid så er en angrepille veldig lurt ja.

Noen reagerer litt på angrepillen, andre ikke. Det er de samme hormonene som i p-piller, bare sterkere. Så det er ingen grunn til at man ikke kan bli gravid senere.

Syklusen kan bli litt forstyrret i et par mnd etterpå, men trenger ikke å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

I disse dager, betyr at forrige mens begynte for ti dager siden, men jeg kjenner eggløsnings-symptomer i dag. Barn er absolutt ikke uaktuelt for meg, men for ham, og det respekterer jeg, og jeg tar ikke abort, det hadde jeg ikke klart. (jeg er for gammel til å tøyse med det, men også ansvarlig nok til å ikke ønske å sjanse dette med en som absolutt ikke er interessert i barn nå. Han er langt yngre enn meg)

En av grunnene til at jeg er så nøye med kondom med ham, er at jeg ikke spiller russisk rullett med underlivet mitt, og jeg stoler ikke på at han er påpasselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjøp en EL test, og om den slår ut i dag eller i morgen, vurder angrepille.

Men jeg hadde vært mer urolig for HIV enn graviditet hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en EL test, og om den slår ut i dag eller i morgen, vurder angrepille.

Men jeg hadde vært mer urolig for HIV enn graviditet hadde jeg vært deg.

Dette er jeg selvfølgelig klar over, men HIV smitter gjennom sperm og det var ikke noe sperm involvert, muligens litt precum.

EL? Eggløsningstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette er jeg selvfølgelig klar over, men HIV smitter gjennom sperm og det var ikke noe sperm involvert, muligens litt precum.

EL? Eggløsningstest?

Om HIV er i precum eller ei er svært omdiskutert.

(Forøvrig, om det ikkk er sperm involvert kan du heller ikke bli gravid ;) )

EL test er eggløsningstest ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om HIV er i precum eller ei er svært omdiskutert.

(Forøvrig, om det ikkk er sperm involvert kan du heller ikke bli gravid ;) )

EL test er eggløsningstest ja :)

Takk, og er klar over det med sperm, precum etc. Sitter og ler litt oppgitt her, for dette er så teit. Jeg er utrolig påpasselig, og dette er da min første scare, i en alder av 30+. Aldri vært sjuk, aldri ubeskyttet sex, aldri opplevd kondomsprekk eller noe som helst skummelt. Og når jeg da velger meg en elsker som er litt erfaren, så skjer det jo selvsagt. Jaja.

Har snakket med lege, og går innom apotek etter jobb og forhører meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...