Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2003 #1 Del Skrevet 21. november 2003 Hei! Er det noen her inne som driver egen blomsterforretning? Jeg har veldig lyst til å starte en, og ser nå litt rundt på mulighetene. Lurer på et par ting. Hvor hendvender man seg for å få kjøpt blomster og det utstyret man trenger? Hvordan fungerer det? -Indira- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 21. november 2003 #2 Del Skrevet 21. november 2003 Dette er min store drøm også! Når jeg får litt romsligere økonomi skal jeg begynne blomsterdekoratør-studiet. Og etterhvert kanskje starte egen butikk. Gjest, du kan kanskje høre i en blomsterbutikk om de vil gi deg litt info? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 21. november 2003 #3 Del Skrevet 21. november 2003 Dette er min store drøm også! Når jeg får litt romsligere økonomi skal jeg begynne blomsterdekoratør-studiet. Og etterhvert kanskje starte egen butikk. Har du noen tips om denne studie? Hvordan man kan ta det og hva det koster? Kunne godt tenkt meg det skjønner du.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 21. november 2003 #4 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg vurderte det samme for en stund siden og vil anbefale deg å jobbe i en blomsterbutikk før du starter din egen. Ang leverandører så kan du slå opp i gule sider eller finne på nettet. Du kan også gå på "gave og interiørmessen" i Lillestrøm, som blir holdt to ganger i året, i februar og og august/september. Lykke til med oppstarten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indira Skrevet 21. november 2003 #5 Del Skrevet 21. november 2003 Joda, jeg kan jo bare stikke innom en butikk å høre. Greit å fiske litt på nett også. Cappo; kan jeg spørre om hvorfor du slo fra deg å starte opp selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 21. november 2003 #6 Del Skrevet 21. november 2003 Cappo; kan jeg spørre om hvorfor du slo fra deg å starte opp selv? Jeg hadde tilgang til et urtrolig vakkert lokalet, men etter diverse markedsundersøkelser etc så kom jeg frem til at det ikke var det beste stedet å starte blomsterforretning. Lokalene lå litt inneklemt i næringsområdet og beliggenhet er noe av det viktigste du må se på når det gjelder butikk og spesielt blomsterbutikk!! Gjennomtrekket av kundemassen bør være ganske stor hvis du skal lykkes. Regner med at du har lyst å starte en liten butikk først og ikke satse på å konkurrere med f eks Plantasjen el ? Jeg har ikke slått fra meg tanken helt, men det får bli litt i fremtiden. Har du funnet lokaler? Send meg gjerne pm og fortell litt så kan jeg kanskje gi deg noen tips og råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 21. november 2003 #7 Del Skrevet 21. november 2003 Har du noen tips om denne studie? Hvordan man kan ta det og hva det koster? Kunne godt tenkt meg det skjønner du.... Hvam videregående skole har blomsterdekoratør-studiet (se under Formgivning), men vet det også at flere lignende skoler har det. Jeg søkte på VK1 voksenopplæring (kveld) nå i hørst, men kom ikke inn pga at dette var forbeholdt de uten noe utdanning. Opplæring på videregående er jo gratis utenom bøkene da. Jeg har også tenkt på Binderiet. Husker ikke prisen for grunnleggende kurs, men det var vel ganske dyrt tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indira Skrevet 21. november 2003 #8 Del Skrevet 21. november 2003 Cappo; post til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 21. november 2003 #9 Del Skrevet 21. november 2003 Tusen takk miss-tricky! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå