Gå til innhold

Akutt diarè ?


Gjest unndrer

Anbefalte innlegg

Gjest unndrer

heisann

jeg lurer på om jeg bør oppsøke lege eller ikke. jeg har alltid vært i kjempe form og har hatt god mage i alle år. men det siste halve året har jeg plutselig begynt å få litt problemer. denne måneden har jeg hatt flere tilfeller hvor jeg plutselig har kjent helt j*vlige smerter i magen og så er det å springe på do hvor jeg blir sittende en stund. mens dette pågår har jeg veldig mye kvalme også, men kaster ikke opp. dette er over etter en liten stund, men utrolig irriterende når det pågår.

som sagt har det skjedd flere ganger i løpet av måneden. jeg har ikke endret mine kostholdsvaner, trener jevnlig, spiser helt greit som normale folk osv.

hva kan det være? jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje er det noe du har spist som magen din ikke tåler? Om dette er langvarig ville jeg vurdert å oppsøkt lege. Håper det ordner seg og går over av seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som noe du bør få undersøkt.

Forbered deg før du går til legen, ved å få oversikt over hvor ofte det kommer, om det er noen regelmessighet, eller sammenheng med bestemte matvarer/medikamenter/rusmidler/stress etc. Det kan virke litt ekkelt, men prøv også å beskrive det som kommer ut under disse anfallene. Farve, konsistens (mye flytende, eller blandet?), lukt etc. Er det noen steder i maven som kjennes vondere enn andre? Flytter det kanskje på seg? Kjenner du noen utstråling til ryggen?Får du noe forvarsel? Kjennes maven oppblåst eller hard ut før dette kommer? Er maven ofte øm?

Tenk gjennom alle slike ting, så blir konsultasjonen din mye mere effektiv, og legen vil kunne gjøre jobben sin mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...