AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #1 Del Skrevet 26. juli 2011 Hei! Typen og jeg har vært sammen et halvt år i midten av august. Dette er mitt første forhold, så lurer egentlig på hvordan en slik dag feires? Forstår jo at på en halvtårs-dag feirer man FORHOLDET, mens på bursdag (når man er i et forhold) feirer man den personen som har bursdag. Men noen som kan være litt mer konkret? Gir man gave på halvårsdag liksom? Gaven er vel større på bursdag enn halvtårsdag, evnt? Eller bare..middag og kose seg med hverandre? Typen har bursdag om noen måneder, så det er ikke like rundt hjørnet liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria M Skrevet 26. juli 2011 #2 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg og kjæresten min feirer alltid forholdet vårt med resturant, blomster og evt. en liten gave som skal ha betydning for oss begge. Men bursdagene feires selvfølgelig på samme gamle måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 26. juli 2011 #3 Del Skrevet 26. juli 2011 Feirer ikke halvårsdager og andre slike ting her. (ser ikke noe grunn til å feire at man har vært sammen en viss stund) Kan dere ikke bare feire bursdagen hans da? Finn på noe han syns er gøy og sett han i fokus på bursdagen hans. Kanskje lage hans favorittmiddag, se en film han vil se, gå ut og finne på noe osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Feirefeire Skrevet 26. juli 2011 #4 Del Skrevet 26. juli 2011 Må ærlig talt si at jeg synes halvårsdager er helt tåpelig og egentlig ikke så mye å feire. Samme med årsdager. Selvsagt greit å ha en viss peiling på hvor lenge man har vært sammen. Bryllupsdager synes jeg er greit å feire. Men dette er bare mine meninger. Grunnen til at jeg sier de er bare for at du og andre "uerfarne" skal skjønne at ikke alle feirer slikt. Det er helt greit å ikke feire sånt. Bursdager er som vanlig. Det forandrer seg ikke selv om man har kjæreste. Den som har bursdag får prensanger, oppmerksomhet, osv. Dersom man feirer årsdagen til forholdet er det vel vanlig å gi hverandre en gave, kjøpe noe sammen eller gå ut å spise eller lignende ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naughty_Angel Skrevet 26. juli 2011 #5 Del Skrevet 26. juli 2011 Vi går ut å spiser sammen på årsdagen vårs, den dagen er det kun oss to 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. juli 2011 #6 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg synes egentlig ikke en halvtårsdag er noe å feire. Bedre å feire på ettårsdagen og for hvert år fremover. En hyggelig middag og eller kino synes jeg er en fin måte å feire på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Johansen Skrevet 27. juli 2011 #7 Del Skrevet 27. juli 2011 Du sier selv det er det første forholdet ditt, så jeg antar du er ung. Her får du ett råd fra ei som har passert 30, de fleste menn vil ikke engang huske at dere har vært sammen i 6 mnd, du skal være sjeleglad om han husker årsdagen deres... Vi prater litt om året som har gått og hvilke planer vi har for fremtiden, vi sier alltid spøkefult at "vi tar ett år til" da vi begge har vært i lange forhold før og vet at man aldri skal ta hverandre for gitt. Det er mye viktigere at dere har gode hverdager enn på død og liv skal feire årsdager. En middag eller en blomsterbukett er jo alltid hyggelig, men det er dessverre sjelden mannen husker det før det er for sent på kvelden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 27. juli 2011 #8 Del Skrevet 27. juli 2011 Hehe Frk Johansen har helt rett! De fleste menn hverken husker eller er interessert i en halvtårsdag. De legger merke til om du nevner en årsdag, men de reagerer kanskje ikke sånn som man forventer. Det er mer sånn "Å ja, stemmer det". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #9 Del Skrevet 27. juli 2011 Det er jo bare koselig å ferie. Jeg og kjæresten min(forlovet) har vært sammen i SYV år... han har husket på hver mnd, hvert år. Har ikke gått en eneste mnd sammen uten at han har gitt meg roser, sjokolade, osv - i tillegg til det, drar vi ut å spiser på de beste resturantene også. Utrolig koselig. Drømmemannen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #10 Del Skrevet 27. juli 2011 Det er jo bare koselig å ferie. Jeg og kjæresten min(forlovet) har vært sammen i SYV år... han har husket på hver mnd, hvert år. Har ikke gått en eneste mnd sammen uten at han har gitt meg roser, sjokolade, osv - i tillegg til det, drar vi ut å spiser på de beste resturantene også. Utrolig koselig. Drømmemannen min... Selv jeg, som er en håpløs romantiker hadde syntes det ble for mye å feira månedsdagen hver eneste måned! Roser, sjokolade og fin restaurant hver mnd!? Blir ikke det spesielle med sånne dager da borte? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 27. juli 2011 #11 Del Skrevet 27. juli 2011 Enig. Feiringer, blomster og fine restauranter hører med til sjeldenhetene her hjemme. Når de da kommer så nyter man det til det fulleste. Hadde slikt skjedd en gang pr mnd, annenhver måned eller lignende, så hadde jeg ikke syns det hadde vært så stas for å være ærlig. Vi koser oss skikkelig en gang i året når vi er på ferie om sommeren. Og så går vi ut og bowler, spiser på favorittrestauranten vår (som er ganske dyr) osv kanskje en gang hvert vinterhalvår. Noe vi ser frem til over lengre tid og lever på lenge etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 27. juli 2011 #12 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg syns dere skal finne på noe kjekt sammen. Det trenger IKKE være dyre gaver og stor ståhei. Og som nevnt, vær glad om han i det hele tatt husker på det. Hilsen ei som nettopp kom på at vår 2-års bryllupsdag gikk i glemmeboka! (for begge! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 27. juli 2011 #13 Del Skrevet 27. juli 2011 Vi har vel egentlig ikke "feria" noen års- eller halvtårsdager. Ikke det at han/jeg/vi ikke husker de eller ikke er interessert i det, men det har aldri passet seg sånn. Vi har heller nytt hverandre og kost oss med middag ute de gangene vi har hatt muligheten/lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 27. juli 2011 #14 Del Skrevet 27. juli 2011 Feirer ikke mnd, halvtår eller årsdager her. Aldri gjort det, vet ikke hvorfor men savner det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 31. juli 2011 #15 Del Skrevet 31. juli 2011 Vi "feirer" årsdager, da går vi ut og spiser og/eller kjøper blomster til den andre. Men ikke halvtårsdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 31. juli 2011 #16 Del Skrevet 31. juli 2011 Skjønner hvorfor du vil feire et halvt år, siden dette er ditt første ordentlige forhold. Sånt er veldig stas da. Gjør noe koselig sammen. Dra ut på restaurant, pakk en bag med mat og øl og dra på stranda sammen, eller bare gjør noe som dere liker godt å gjøre. Ta tid til hverandre, og vær bare dere to. Man trenger ikke å kjøpe noe, men dersom du vil kjøpe noe burde det være noe symbolsk fremfor dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 31. juli 2011 #17 Del Skrevet 31. juli 2011 Halvårsdager er for fjortiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 31. juli 2011 #18 Del Skrevet 31. juli 2011 Vi går gjerne ut for å spise eller lignende for å feire årsdager, men halvtårsdager ser jeg på som tull. Det var noe jeg feiret på ungdomsskolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria M Skrevet 31. juli 2011 #19 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Halvårsdager er for fjortiser. Behøver ikke å være det!!! Betyr bare at om man feirer det, så betyr folholdet veldig mye for den personen....som foreksempel en persons første forhold Men jeg kan være enig i at man kanskje ikke skal gjøre noe så stort ut av det Endret 31. juli 2011 av Maria M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 31. juli 2011 #20 Del Skrevet 31. juli 2011 Hva så om man vil feire halvtårsdag i sitt første forhold? Skjønner godt at det er litt stas. Det betyr jo ikke at TS kommer til å feire hvert halvår fra nå av? Finn på noe hyggelig og kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå