Gå til innhold

Tattoo - smertelindring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode råd/tips, hva funker bra/best å bruke som smertelindring under tatovering?

Skal om ikke så veldig lenge legge farge i en tatovering jeg har, den er på en plass jeg syns var veldig vond og gruer meg derfor en hel del til å sitte og bli "torturert" i over en time (mulig 2-3 da den er litt stor).

Pleier ikke å ta noen form for smertestillende til vanlig (har faktisk, i løpet av mitt 20+ år lange liv, kun tatt pinex en ekstremt sjelden gang, samt morfin ene gangen jeg låg på sykehus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling på tatto, men tåler du ikke de smertene så tror jeg du heller får la være å ta tattoo. Da er du hverken moden eller tøff nok...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på tatto, men tåler du ikke de smertene så tror jeg du heller får la være å ta tattoo. Da er du hverken moden eller tøff nok...

Guri, bra du mener noe om ting du ikke har peiling på da :filer:

Forøvrig, drit i å svare om du bare skal komme med tåpelig piss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på tatto, men tåler du ikke de smertene så tror jeg du heller får la være å ta tattoo. Da er du hverken moden eller tøff nok...

Tatoveringen har h*n allerede tatt, skriver TS.

TS: Tror nok du bør satse på smertestillende. Noen jeg kjenner tar seg en dram før de blir tatovert, men jeg vet ikke om det er å anbefale. Har ikke så mange andre råd, annet enn å ha noe å fikle med mens du sitter der. Om ikke for å få tiden til å gå, så i det minste for å få tankene over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er som en annen her nevner, å ha noe annet å fokusere på. Jeg har også tatt tattovering på et sykt vondt sted (gikk ned i vekt mellom første gang og påfyllningen, så andre gangen var det ikke mye fett der, om du skjønner).

Også gjelder det jo hvilke tanker du selv har om tatoveringen du skal fylle på. Hos meg var det pur stahet. Jeg SKULLE ha tatoveringen påfylt, og jeg SKULLE ha en ny en på et lignende sted, gjort i samme "sitting" (var ikke så store).

Hvis du går inn til timen med tanker som "Gruer meg!" "Gjør vondt!" "Vil jeg dette?", så bør du kanskje vente litt til, og heller bestille time om en måneds tid?

Da jeg tok disse tatoveringene jeg nevnte, var avledningen i studioet at det var mye folk der (ikke så hygienisk når jeg tenker meg om) som gikk inn og ut, og pratet konstant. For meg var det til ren irritasjon, men for andre er det kanskje veien å gå. Den beste avledningen jeg har hatt var da forloveden min var med, og satt og "pratet skit" med tatovøren under hele sittingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok høre med tatovøren. Mange nekter å tatovere kunder som det "lukter alkohol av, eller som er tydelig beruset", så hvis du skal ha en shot av noe, bør den være rimelig alene.

Du bør heller IKKE ta smertestillende uten å forhøre deg med tatovøren. Jeg husker ikke om det er ibuprofen eller paracetamol som er blodfortynnende, men blodfortynnende er skikkelig NO-NO når det kommer til tatovering. Du blør mye mer av små stikk, tatovøren får en vanskeligere jobb, og det kan godt resultere i en rævva tatovering på grunn av for mye blod. Kan godt hende dere er nødt til å avslutte tidlig, og ta det senere tilogmed..

Nei, du. Ta med deg musikk og sitt med det i øra. Eller en god bok. Å ha valgt en tatovør som du stoler på, og kan prate med syns jeg også er en god idé. Det er i allefall det jeg gjør, og det funker. Men nå syns jeg at det er litt digg å bli tatovert også, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Da min mann tok tatoering fikk han streng beskjed om å ikke nyte alkohol dagen før og samma dag som han skulle tatoeres. Dette på grunn av at en blør lettere og mer i følge han som tatoerte.

Enkelte smertestillende har samme effekt og bør heller ikke brukes.

(Har vert til store og små opperasjoner selv. Listen over medikamenter en ikke skal ta i forkant var veeldig lang) En bør helst ikke bruke noe som helst engentlig.

Er du ikke tøff nok til å tåle smertene bør du vente eller la vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at bedøvelseskrem kan gi dårligere resultatet på tatoveringen. Jeg tok tatovering i forigårs på skulderbladet og det gjorde dødsvondt! Men jeg satt og tviholdt på en lypsyl (for å ikke klemme i stykker fingra mine) og hørte på musikk, tenkte på andre ting og skar grimaser.. Kom meg fint gjennom det, og er dødsfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått rykninger i beina mine under 2 av mine 3 tatoveringer, så jeg fikk det å tenke på :ler:

Nå sist tok jeg en litt stor en på skulder/rygg, så lå på benk, hjalp å røre litt på bena og klamre meg fast til benken og knytte andre neven..

Har liksom ingen andre tips, men lykke til hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke Embla krem, men det bør du si i fra om til tattovøren.

Vet ikke om det stemmer, men har hørt fra andre tattovører at blekket ikke sitter like godt når man har brukt embla krem, selv om mange tattovører bruker det når de tattoverer på steder hvor det er smertefullt.

Uansett, du bør snakke med tattovøren om hva du evt kan bruke. Paracet, Ibux osv går nok helt fint.

Ikke alkohol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...