Gå til innhold

Usmakelig av AUF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Men jeg lurer igjen, hvor mye penger trenger de til å bygge opp/bygge om Utøya?

Stordalen donerte 5 millioner. Lo har nå donert 10 millioner. Forsikring dekker en del. Mange andre som har donert også.

Hvorfor trenger de å "tigge" etter donasjoner av de som har en hundrelapp eller noen kroner til overs i lommeboka?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg forstår, skal de rive deler, eller hele av iallefall ett bygg. Så er det vel snakk om å fikse de resterende. I tillegg skal de vel få et minnesmerke for de døde, men det vet jeg ikke om de får donert, eller om det skal betales av disse pengene.

Overskuddet skal gå til Afrikas Horn, etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Utøya skal jo oppgraderes. Teltplassen skal få strøm og det skal bygges badebrygger.

Jeg forstår ikke at privatpersoner, lag og foreninger vil donere penger til at et politisk ungdomsparti skal oppgradere en eiendom som eies av et aksjeselskap.

At det ene bygget skal rives, det har jeg forståelse for, men det koster ikke så veldig mange millioner å bygge opp igjen det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Utøya skal jo oppgraderes. Teltplassen skal få strøm og det skal bygges badebrygger.

Jeg forstår ikke at privatpersoner, lag og foreninger vil donere penger til at et politisk ungdomsparti skal oppgradere en eiendom som eies av et aksjeselskap.

At det ene bygget skal rives, det har jeg forståelse for, men det koster ikke så veldig mange millioner å bygge opp igjen det.

Link som viser til dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At Utøya eies av Utøya AS kan du se i Brønnøysundregistrene.

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=960253485

Det at teltplassen og "strandsonen" skal oppgraderes leste jeg enten i en avisartikkel eller så hørte jeg det i et intervju med noen fra AUF/Utøya AS- ledelsen på TV, men jeg finner det ikke på nett.

Alle vet at Utøya eies av AUF. Det var ikke det jeg tenkte på, heller den tendensen at du sier at de skal bruke pengene på oppgradering, idag står det i diverse nettaviser at pengene skal brukes på å endre hovedhuset helt, fordi man ikke kan tenke seg å ha møter der etter hva som har skjedd. Det skal reises minnesmerke for de døde, og alt som blir igjen skal bli brukt for å hedre ofrene. Hedring av ofrene kan bli gjort på mange måter, enten ved å gi penger til organisasjoner de støttet, hjelpe de etterlatte etc. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å bruke disse pengene på å få en finere teltplass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er stort sett private midler. Folk får nesten få lov til å gjøre hva de vil med egne penger, det samme gjelder organisasjoner. De må selv bestemme hva de ønsker å bruke penger på.

Halvparten av beløpet kommer fra LO. I den sammenhengen er det verdt å merke seg at AUF også er LOs ungdomsorganisasjon. Det er snakk om interne midler med andre ord.

Jeg vet ikke hvor mye det koster å reparere ett kulehull, men når man først trolig må utbedre omfattende skuddskader på bygninger inkludert brygge og fasilitetene til campingplassen kan det godt hende det lønner seg å bygge nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at Utøya eies av AUF. Det var ikke det jeg tenkte på, heller den tendensen at du sier at de skal bruke pengene på oppgradering, idag står det i diverse nettaviser at pengene skal brukes på å endre hovedhuset helt, fordi man ikke kan tenke seg å ha møter der etter hva som har skjedd. Det skal reises minnesmerke for de døde, og alt som blir igjen skal bli brukt for å hedre ofrene. Hedring av ofrene kan bli gjort på mange måter, enten ved å gi penger til organisasjoner de støttet, hjelpe de etterlatte etc. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å bruke disse pengene på å få en finere teltplass.

Jeg fant artikkelen her, det er styreleder i Utøya som forteller det jeg skrev.

Tviler sterkt på at han er feilsitert.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt i den artikkelen:

AUF har fått penger fra mange ulike kilder og de skal bruke pengene til å sette Utøya i stand. Det er mulig at FrPerne klarer å tolke en anarkosyndikalistisk konspirasjon inn i dette, men for alle oss andre så er dette ganske uproblematisk.

Jeg ligger i hvert fall ikke våken om nettene og bekymrer meg for at ulike bedrifter og organisasjoner bruker pengene sine til å lappe kulehull på Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...