Gå til innhold

Hjelp, jeg har vært utro

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå har jeg gjort noe jeg aldri hadde trodd om meg selv; jeg har vært utro. Har ikke et så altfor bra ekteskap, men allikevel... Utroskap har jeg alltid sett på som en helt umulig ting for meg å gjøre! Hva gjør jeg nå? Skal jeg "leve med det" eller bør jeg fortelle det til mannen min. Mannen jeg har vært sammen med er også gift og bor på en helt annen kant av landet; helt uaktuelt å ha et forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du bør fortelle det til mannen din. Grunnen til det er at dersom du sier det til ham, så vil DIN samvittighet blir litt bedre (du har jo tross alt vært ærlig i det minste) Og hans bør vil bli TUNG (for nå VET han)

Det er DU som har vært utro, og jeg mener at du bør leve med det du har gjort galt, komme over det, og fortsette livet ditt med mannen din, hvis det er det du ønsker.

Hvis min samboer var utro så ville ikke jeg visst det. Det jeg IKKE vet har jeg ikke vondt av, tenker jeg.

Faren er jo selvsagt tilstede at han finner det ut hvis det er noen som har sett dere, eller du har fortalt det til mange.... eller hvordan det måtte være. Og DA er det jo så klart galt at du IKKE har sagt noe. Jeg har lest at har partneren vært utro, så har forholdet størst sjans hvis den troløse har fortalt det selv, og minst sjanse hvis de fant det ut fordi noen andre fortalte det.....

Men jeg ville likevel ikke sagt det... Samvittigheten din.... som sikkert er SVART, får være straffen du bærer for det du har gjort.

Slik tenker jeg da... icon_smile.gif

Ellers: lykke til... og av skade blir man forhåpentligvis KLOK!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest at du ikkje bør fortelle det. Så lenge det ikkje har innverknad på dine kjensler til mannen din eller på dykkar forhold, har ingen skade skjedd (bortsett fra kaoset i ditt eget hovud...). Sidan du ikkje har tenkt å forlate mannen din til fordel for denne andre, har det ingen hensikt å fortelle det til mannene din. Men kanskje du kan tenke litt igjennom kva det var som gjorde at du fall for fristelesen, og heller snakke med mannen din om desse tinga som gjer at ekteskapet dykkar ikkje er optimalt. Får de retta opp i det, er sjansen mindre for at du er utru igjen ved eit seinare høve.12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er fullstendig uenig med de to andre her. Selvfølgelig skal du fortelle det, han har rett til å få vite om dette.

Og at ingen skade har skjedd er vel litt drøyt å si, spesielt om man skal tie og ikke si noe. Da tror jeg terskelen til å være utro igjen er veldig lav, for det får jo ikke andre konsekvenser enn dårlig samvittighet. Denne samvittigheten lærer man seg å leve med hvis ikke vil det jo alltid ende opp med at man forteller det til slutt allikvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle han det.

Håper for din skyld at dere finner ut av det.

Lykke til!!!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner argumenter både for og mot å fortelle dette. Men min mening er likevel at et forhold som ikke er bygget på ærlighet ikke er mye verdt. Hvis dere ikke har det så bra i ekteskapet, kan dette være en mulighet til å finne ut av de bakenforliggende årsakene. Oppsøk profesjonell hjelp, det er mitt råd.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sant dette med å lette kun egen samvittighet ved å fortelle det - men jeg ville så absolutt visst det om noen var utro mot meg.

Åpenhet er et must, og han må få et valg.

Det ER skjedd skade, ingen tvil om det, så får han vurdere hvorvidt han ønsker å ta hensyn til det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg syns ikke du skal fortelle det.

Å ha dårlig samvittighet bær være lærdom nok.

Jeg var èn gang utro mot min eks. og det var en så forferdelig vond følelse etterpå at jeg lovet meg selv at "aldri mer".

Det er nå ca 10 år siden, men det er et løfte som jeg ikke har problemer med å overholde.

Hilsen Meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan du bare svare kort og enkelt på desse spørsmåla? Sånn at vi DA kan heller svare icon_smile.gif

*Hadde du sex med denne mannen?

*Er du litt småforelska/forelska?

*Om mannen bodde i samme kommune, ville du DA hatt et forhold til ham?

*Har du det bedre i samværet hans enn din mann?

*Har du barn?

*Hvor lenge har du vert gift?

Du sier du ikke er i et godt ekteskap.Kansje det er derfor du var utro. At du ville ha et lite eventyr. Vere vill og "frekk" igjen.? icon_smile.gif

Forstår egentlig alle som er i et dårlig ekteskap- er utro!! Man lever jo bare en eneste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når damer luller seg bort i en fantasiverden... vi er så jomfruelige vi...trofaste og oppfarende... tenker på andre, så sist på seg selv...

Men det er hyggelig å vite at dette glansbilderiet slår sprekker.... ingenting gleder meg så voldsomt som at damer ENDELIG forstår at å være menneske er ENSBETYDENDE med å ha seksualdrift....

Faen heller, dere er jo bare mennesker... og det er NORMALT å ha et aktivt seksualliv... det er unormalt å holde seg til en...

HVa kommer det av at alle damer har denne fasaden??? Denne uendelige eiendomstrangen til "sin sannhet"?? Det er jo bar tull alt sammen... det finnes ikke ærlige damer...

En ærlig dame sier nemlig : JEG HAR LIKE MYE RETT PÅ ET SEKSUALLIV SOM DET MENN HAR....

hva sier falske damer... : Jeg er ikke sånn jeg.....

skamme dere burde dere... baksnakkere og intrigemakere er dere hele gjengen....

Og et råd til anonym...hold kjeft! Ikke fortell mannen din noe... la han leve i sin illusjon om den plettfrie kona... sånn går det når dere tuller dere bort i KK, Det NYE, BB og sagaen om isfolket......

Waco

*Meget lite imponert over norske kvinner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, ikke si det til han!

Tenk deg hvordan du ville følt det, om han kom en dag og fortalte at han hadde vært utro mot deg!? Du ville blitt knust, og alt var ødelagt mellom dere..

Vet det sliter på samvittigheten din, men prøv heller å glem det (hvis ikke du vil ut av ekteskapet ditt da..)

Tro meg, du gjør ting bare værre ved å si sannheten noen ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til siste anonym, du sier:

Nei, ikke si det til han!

Tenk deg hvordan du ville følt det, om han kom en dag og fortalte at han hadde vært utro mot deg!? Du ville blitt knust, og alt var ødelagt mellom dere..

Nok en egostisk tankegang om man har vært utro. Vææææ, dette kan jeg ikke fortelle han for da kanskje han går fra meg!!!!!

Ja, kanskje han gjør det (eller hun om han hadde vært utro) men hvis man sammen har blitt enige om at "er vi et par så er vi et par" og da ligger vi ikke med andre, ja så har den andre personen rett til selv å avgjøre om hun/han vil fortsette forholdet. Hadde personen vist om det så kanskje forholdt ikke eksisterte lengre. Den som var utro kan i tilfelle takke seg selv.

Hvorfor skal den som har vært utro få bestemme hva som er til det beste for den andre parten dersom man er enige om at det ikke er greit å ligge med andre enn kjæresten?

Hilsen en Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

"Tenk deg hvordan du ville følt det"..?

I alle dager, det burde hun vel tenkt på litt før!

Jeg synes det er vanvittig å late som om dette ikke er noen sak.

Hadde kjæresten min vært utro og fortalt meg det med en gang, kunne han hatt en liten sjanse. Hadde han ikke fortalt det og jeg fikk greie på det - hadde han både knust meg og forholdet vårt.

Ikke lat som om det er tøffere å "takle det på egenhånd".

Det er bare feigt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener tanken på kjønnssykdommer er relevant her også jeg.... Brukte dere prevansjon? Er det sjanse for at du kan ha pådratt deg noe? Ikke før noe sånt inn i ekteskapet i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei og takk for alle svar. Ble overrasket over responsen.... Nei, jeg har ikke pådratt meg noen kjønnsykdom. Har vi hatt sex? JA, alt unntatt fysisk samleie (kun fordi kondom ikke var i nærheten). Ekteskapet mitt er dårlig; vi går til familierådgivning. Har vært gift i 20 år og hatt problemer i de fleste av dem! Skilsmisse har jeg tenkt på i flere år. Hadde HAN bodd i nærheten av meg så hadde jeg sannsynligvis truffet han igjen.... (men da tror jeg også jeg hadde gått fra mannen min). Så lenge han bor så langt borte fra meg prøver jeg å la være å tenke på om det kan bli noe mer... Mener selv at jeg kan klare å leve med det jeg har gjort selv om ekteskapet fortsetter...., men vet faktisk ikke om det er det jeg vil. Og du mann; sex får jeg hos mannen min også, (god sex til og med)så jeg er ikke med på at det kun var seksualdriften som drev meg. Heller at det er andre ting jeg savner i ekteskapet; nærhet, oppmerksomhet, respekt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvordan det er å være gift men... Kanskje ditt sidesprang kan brukes til noe bra? Dere hadde ikke samleie? Der er jo en grunn til at du var utro, og kanskje dette kan sparke gang i dere to igjen, men da må du fortelle mannen din det, slik at han skjønner at der må gjøres noe, hvis ekteskapet skal fungere for dere begge.

Nei vet ikke eg, vet bare at eg ville ha fortalt det, fordi at eg setter ærligheten høyest, høyere enn troskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Du skriver:

Og du mann; sex får jeg hos mannen min også, (god sex til og med)så jeg er ikke med på at det kun var seksualdriften som drev meg. Heller at det er andre ting jeg savner i ekteskapet; nærhet, oppmerksomhet, respekt osv.

Hvorfor er du sammen med denne mannen din hvis du ikke får nærhet, oppmeksomhet, respekt osv????

Jeg skal være slem med deg, jeg tror du bare venter på at en anne skal dukke opp så du kan gå i fra mannen din. Du sier det jo selv at om han hadde bodd i nærheten, ja da ville du ha møtt han igjen. Det er bare det at du ikke tør/vil gå i fra gubben så lenge du da vil bli singel. Skulle ikke forundre meg om dette har noe med økonomi og gjøre, tryggheten det er å være i et forhold. Men du ønsker noe mer, du ønsker spenningen i tillegg til tross for at du får god sex med mannen din.

Nei, slutt å ligg med andre eller ta konsekvensen av det og gå i fra mannen din. Da får i hvert fall han muligheten til å finne en som setter pris på han. Slik du snakker handler ikke dette bare om "ett tilfelle av utroskap" men masse annet som er galt i forholdet og det er bare et spørsmål før dette skjærer seg igjen.

Man løser ikke et problem i ekteskapet med å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke nødvendig å fortelle dette, siden forholdet ikke utviklet seg videre. Urettferdig å lesse din dårlige samvittighet over på mannen din også synes jeg, er du ikke enig? icon_wink.gif

Dessuten har sannsynligvis mannen din gjort seg skyldig i den samme handlingen,(joda) - men menn lesser sjelden sin dårlige samvittighet over på oss, ikke sant?

Jeg er absolutt FOR ærlighet, men ikke for enhver pris. Er du klar for å betale prisen her? Er du villig til å miste han?

Neivel. Ok, ikke fortell han dette.

Alt ville vært annerledes om forholdet utviklet seg, og det var dypere følelser med i bildet. Da måtte du ha vært 100% ærlig mot han. Noe annet ville ha vært fryktelig. Han ville jo ha stått helt uten noe valg med hensyn til deg!

Og han har sikkert noe han ikke har fortalt deg også, så slapp helt av når det gjelder din samvittighet.

Så lenge dere fortsatt elsker hverandre, er alt i den skjønneste orden egentlig. icon_smile.gif

Men skjer dette én gang til: Se, DA stiller saken seg annerledes. Da bør han få vite om "hvem" han bor sammen med. Eller omvendt selvfølgelig!!!!!!!!

Lykke til videre i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes uendelige grunner til å være utro, ingen historier er like. Men fellesnevneren er vel en misnøye i det forholdet man er i. Enten det er pga. dårlig sexliv eller andre ting.

Jeg må innrømme at jeg med årene er blitt mer rund i kantene, og mindre "skinnhellig" og dømmende når det kommer til utroskap. Livet er ikke rosenrødt. Jeg kan forstå frustrasjoner og angst, som fører til alle mulige negative handlinger. Men det er viktig å ta signalene fra en selv eller andre, og prøve å nøste opp og finne ut av hvorfor man gjør det mot andre og en selv. Ellers tror jeg man forsøpler seg selv og omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...