Gå til innhold

Moren hans er gal!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret venninne

Jeg sitter her lamslått og sjokkert og ute av stand til å forstå hvordan det er mulig........Jeg har en venn, min aller beste venn faktisk. Han er 26år. Han bor fortsatt hjemme fordi han har slitt en del økonomisk og har derfor ikke hatt råd til å bo alene. Den siste tiden har jeg hatt det for jævlig tungt og tøft, og han har vært der 24 timer i døgnet for meg, stilt opp og vært den som har fått meg til å komme meg gjennom dagene uten å gjøre noe dumt. Moren hans ødelegger derimot. Hun ødelegger min beste venn og hun ødelegger meg, hun er rett og slett svært ustabil og driver noe jeg vil kalle psykisk terror overfor sin sønn. Kjerringa er 63år gammel.

I går var min beste venn hos meg og lå over fordi jeg hadde det så vondt. Jeg bor rett ved hans arbeidsplass så det tok ham 3 minutter å gå fra meg og til jobben i dag morges. Moren hans ringte i går kveld, hun var helt gal og kjefta på ham og var totalt freaka! :o Fordi han var hos meg og ikke hjemme. :o Jeg ble temmelig satt ut, men jeg trodde det var fordi foreldrene hans hadde vært bortreist noen dager så hun gjerne ville snakke med sønnen sin.

Etter min venn var ferdig på jobben i dag så gikk vi sammen i noen butikker fordi han skulle kjøpe seg noen nye klær til julebord. Da ringte hans mor og begynte å skrike i telefonen til ham mens han sto midt inne på et kjøpesenter. Hun kritiserte ham og rakket ned på alt han sa, til slutt sa han ifra at han ikke orket å diskutere slikt på telefonen og sa at de fikk snakke senere.

Han skulle overnatte her til i morgen også, og da rett før midnatt ringer hun på telefonen hans igjen. Da er hun sykere enn sykest, hun skjeller ham ut så jeg som satt en meter unna hørte alt hun sa! Hun kommanderte ham til å komme hjem og spurte og gravde, hun var helt klin gæren rett og slett. Spurte om jeg var en ny kjæreste. Da min venn sa "nei, vi er gode venner og hun trenger meg så jeg sover over", så ropte hun at jeg var en merkelig venn som holdt ham her :o Hun kjeftet og spurte om min venn for en gangs skyld kunne tenke på andre enn seg selv... Er det noen som tenker lite på seg selv så er det nå han!!!!! Da han sa "vet du hvor gammel jeg er eller?" til henne, så ba hun ham om å oppføre seg som en på 26 også.... :o :o Og at han ikke fikk snakke til henne med den tonen. :roll: De diskuterte veldig hissig i telefonen, jeg skal ikke gjenfortelle alt her. Men da han sa at de kunne snakke sammen i morgen når han kommer hjem fra jobben sa hun at hvis han ikke kom nå så kom hun til å komme og ringe på alle husene i området rundt jobben hans for å lete ham opp! :o Hun kom til å sitte oppe og vente på ham og det var best for ham at han ikke brukte mer enn 10 minutter på å gå :o "Ja for da blir vel du fornøyd" smelte min venn inn i røret før han la på.

Da han hadde lagt på var han totalt knekt. Han var så fortvilet og ante ikke hva han skulle gjøre. Så han pakket sammen sakene sine og gikk hjemover... Han var helt ødelagt og jeg har nå så vondt inni meg at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg jeg heller. Mannen er 26 og moren hans behandler ham som om han er 14!!

Han fortalte meg også om en gang i høst hvor han ikke hadde fått sove. Da hadde han stått opp i 4tiden om morgenen og gått ut for å ta seg en røyk. Da hadde moren hans stått opp også og sittet i mørket på kjøkkenet og ventet til han kom inn igjen. Så hadde han gått inn igjen og gått og lagt seg igjen. Da moren hans hadde sett at han gikk inn på rommet sitt, da gikk hun og la seg igjen også. :o :o

Moren hans er en kontrollfreak og hun driver psykisk terror på sønnen sin. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal klare å være der for ham. Jeg føler det er min skyld at han får så pes fordi han stiller opp for meg når jeg trenger ham. Men det er da ikke normalt at en 26åring ikke får leve det livet han vil og at moren hans hersker sånn over ham??? :o Hun har et så kraftig balletak på ham at han ikke klarer å få en slutt på det, moren hans er så dominerende at han ikke får sagt klart ifra fordi hun vrir det til at han ødelegger og knekker henne når "han oppfører seg sånn" som hun sier... Hun ser ikke at hun knekker ham totalt!!! Jeg blir så målløs og fortvilet og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har hjulpet ham med å føre regnskap for å se om han kan klare seg med lønnen sin og flytte alene, men det går ikke slik det er i dag.

Moren hans er en herskesyk kontrollfreak av en kjerring, og jeg har ikke opplevd maken til mennesker før så jeg er veldig rådvill nå. Min venn sier at hun har blitt bare verre og verre etter hvert som hun har blitt eldre.

Kanskje noen har noen råd eller tips til meg? Jeg vet ikke, men jeg måtte bare få det ut fordi jeg er helt utafor nå. Moren hans kan risikere å ødelegge det gode vennskapet mellom ham og meg fordi jeg ikke tør å ta imot besøk av ham omtrent fordi jeg er REDD for moren hans...... Dette er så FEIL, men jeg vet bare ikke hvordan man skal få det til å bli RIKTIG.....

Bekymret venninne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må rett og slett plage mora... Gi henne beskjed om at hvis hun ikke holder kjeft blir hun sendt på pleiehjem i spania, og alle tingene hennes vil bli lagt ut på basar på grønland...

Ok.... forresten, hvorfor sier du at "vennen din sov over hos deg fordi du hadde det vondt"?, slik jeg så det er det vennen din som sliter her, med en mor som ikke bare er gal, men syk......

Men jeg er enig at det er forferdelig å stå på kjøpesenter og høre andre skrike i mobiltelefon, gjerne en skjærende kvinnelige skrikestemme som går gjennom marg og gsm..... Hva gjør en da? Man må jo fortelle at dagens teknologi ikke er de gamle rørene hvor man måtte vente på pipetone for å slå nummer.

Hadde det vært min venn som hadde en sånn mor, forresten har jeg mange slike venner med slike mødre så jeg kjenner igjen problemstillingen, det er ikke uten grunn hitchcok fikk ideen til psyko.

Men uansett så forstår jeg ikke hvorfor du lar ham gjennomgå alt dette med å la ham sove hos deg? (jeg mener så lenge konsekvensen er at han må gjennomgå av mora). Hvorfor sover han hos deg da? Er han forelska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Hun hørtes unektelig helt god ut, men her er det faktisk en del ting han kan gjøre selv.

Han må flytte hjemmefra!

Kan han ikke få bo hos deg en periode da?

Til han kommer seg på beina igjen.

Han må slutte og lystre sin mor!

Ærlig talt!

Hvorfor tar han i det hele tatt telefonen når hun ringer??

Han må sette henne på plass en gang for alle!

Hun minnet litt om hvordan min egen far holdt på en stund, helt til nok var nok!

Jeg hørte fort hvilket humør han var i, og jeg begynte å slenge på røret.

Pisspreik gidder jeg rett og slett ikke ta i mot!

Gutten må ta ansvar for sitt eget liv.

Både moren og han selv, vil være tjent med at han kommer seg hjemmefra.

Han er uansett for gammel til å bo der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

enig med barbi.

hvis han har sovet hos deg fordi du hadde det tøft,så kan du jo la han få vere hos deg mens han har det tøft.Ikke ver redd for moren hans.Slike mennesker må man sette ned foten med en gang på.Man blir ikke likt,men det er vell ikke så ønskelig tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 26 åring som fortsatt bor hjemme hos ,mamma!! :roll::roll:

Vel, er han ikke voksen nok til å starte et liv for seg selv, så er det ikke rart at moren ikke behandler han som voksen heller !

Greit at denne moren er hysterisk og overbeskyttende, men han har jo selv valgt å søke seg tilbake til hennes vinger.

Liker han det ikke, så kan han vel flytte.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

en mann som bor hjemme og bruker sin mor på det viset i en alder av 26, fortjener ikke å bli ansett som voksen

oppfører han seg som om han er 14, så blir han behandelt som om han er 14

vil han behandles som voksen, må han oppføre seg som voksen (bla ikke bo hjemme, ha orden på sin egen økonomi osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være 26 år og bo hjemme kan det være flere grunner til og i dette tilfellet så er det økonomien som styrer.

Å slutte å lystre den gamle mærra er kanskje ikke så lett om han igjennom hele livet er blitt matet med dårlig samvittighet og et enormt stort ansvar for moren.

Og den som er skikkelig syk oppi dette her er jo moren,for man behandler ingen slik enten man er 14 eller 26år.

Hun bruker alle mulige tenkelige midler for å styre sønnen sin og det er hun så bevisst på også.

Så hun er egoistisk og ond.

Og rakke ned på denne mannen fordi han bor hjemme er dårlig gjort.

Man trenger ikke å være 14 i hue for å bo hjemme og om dere som er så¨negative leste alt,så sto det at han bor hjemme p.g.a økonomien.

Begynn å true denne gamle heksa med å bli sendt vekk,å kutte kontakten,ikke ta tlf når hun ringer.

Det er på tide at noen setter grenser her og at nå er livet som dominerende kjeftekjerring over.

OG tilby ham og bo hos deg. Og si klart ifra til den gamle moren at hun ikke er velkommen på din dør eller noen ting i nærheten.

Hva hun gjør hjemme hos seg selv får bli hennes business,men hos deg er hun ikke velkommen.

Og tru henne med politi om hun begynner å plage deg på døra eller med tlf.

Synes veldig synd på kameraten din jeg.

Men støtt ham i et og alt når det gjelder moren,for hun er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o :o :o :o

Enig med de fleste andre over her.

Og pass på så vennskapet deres ikke går i knas - han trenger deg nå. La ham bo til deg i mellomtiden til han får råd til å flytte ut da vel. Og ikke ta telefonen når kjærringa ringer - det går da ikke an å oppføre seg sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange som vokser opp med ustabile mødre. Din venn er nok en av dem.

Det beste du kan gjøre for ham er å være der for ham. Gi ham et sted hvor han kan være seg selv og for seg selv.

Ustabile mødre har et godt tak om barna sine. De styrer barna sine ved hjelp av en kombinasjon av skyldfølelse og trusler. At han fremdeles velger minste motstands vei skal ikke brukes mot ham. Mange klarer ikke å frigjøre seg fra slike foreldre før de er eldre enn ham.

Jeg skjønner at du er redd moren hans. Spesielt hvis du ikke er vant til slik oppførsel fra voksne mennesker selv. Men hun vil neppe gjøre deg noe annet enn å skjelle deg ut via telefonen og kanskje prøve å innlemme deg i hennes edderkoppnett av krav og skyld. Hun er antagelig en gammel dame som har det utrolig vondt og som er veldig redd for å bli alene . Og den eneste måten hun klarer å uttrykke det på er gjennom å kontrollere sønnen.

Vær der for ham!

Vær en venn.

Du kan tipse ham om at han ikke behøver å ta telefonen, men ikke krev at han ikke skal ta den.

Du kan hjelpe han til å se etter billige leiligheter, men ikke krev at han flytter. Han vil gjøre det selv når han er klar for det.

Du kan også tipse ham at han kan få hjelp fra ulike foreninger som har pårørende telefon eller fra mental helse. Der kan han få hjelp til hvordan sette egne grenser uten at han "sladrer" på moren sin.

Det er fint at han har en god venn som deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...