Gå til innhold

Biskopen i moskeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Å gå å snakke i moskeen er det samme som å gå å snakke i Domkirken, og der har de allerede vært.

Ikke verre enn det.

Enkel forklaring, som avslører at TS ikke evner å tenke utenfor boksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg ikke syns det er greit, eller at jeg stille spørsmål til det er jo nettopp idelogien dems.

Det finnes ikke i muslimers "ideologi" å sprenge bomber, skyte ungdom/barn og drepe flest mulig. Det er ikke deres tanker, like lite som det er kristnes ideologi eller tanke.

La oss huske at morderen faktisk var meget religiøs; kristen! Men; han var ekstremist, på lik linje med at de muslimene du tror utgjør helheten, også kun er ekstremistene. Men forskjellen der er vanskelig å se om man allerede har bestemt seg for at "de er fienden", det er vel noe av det som gjorde det mulig for ham å skyte alle de uskyldige, nettop at han ikke lenger så variasjonen, mennesket og virkeligheten, en så på dem som "de andre"/"fienden"... du burde bli skremt av din egen tankegang. Den er enkel på samme måte som ABBs enkelhet. (uten å si at du er en trussel på lik linje, men det er samme mentalitet, hvis vi nå først skal sammenligne noen...)

Det overrasker meg igrunn at de inviterer dem inn i det hele tatt.

Grunnen til at det overasker deg, er fordi du ikke aner noe om hvem den generelle muslim er, du har feilaktig bestemt deg for at alle muslier er onde, fiendtlige fremtidige mordere som kommer til å ta over landet vårt og fjerne kristendommen fra kloden.. Tro meg, det er en skummel tankebane du er inne i, det har vi nettop sett!

Jeg forstår ikke hvorfor biskopen skal tale og trøste til en gruppe muslimer?

Fordi han, i motsetning til deg, vet at vi alle er mennesker, at vi alle er rammet av dette, og at samhold og kjærlighet er ufattelig viktig i disse dager.

At imamer går i minnestunder i kristne kirker, og biskopen taler i muslimske moskeer er faktisk et STORT steg i riktig retning! Altså til å klare å snakke sammen, se hverandre som mennesker og samarbeide.

Legger han da kristendommen til side og prater generellt om tragedien? Hva har muslimene igjen for at en biskop prater til dem?

Han trenger ikke legge igjen noe, de tror på samme gud, og deres bok kommer fra samme utspring. Muslimer og kristne flest vet dette, og er fullstendig klar over at vi har èn gud, ikke to forskjellige.

Ekstremister derimot, ser ikke dette. De har allerede bestemt seg for hvem som er fienden, og ønsker ikke se uskyldige på "den andre siden", ønsker ikke se menneskene i "de andre" eller komme sammen som de medmennesker vi er. De ser kun fiender, noe som gjør dem farlige.

I koranen står det utrolig mye stygt om kristendommen, hva en skal syns og gjøre med de som er kristne, hvorfor vil da biskopen delta på dette?

Jeg må få spørre; kan du Arabisk?

Den ENESTE godkjente utgaven av Koranen er nemlig skrevet på arabisk. Alle oversettelser er bestilt av noen, og er ofte vinklet og tolket i den retning bestilleren har ønsket det.

Har du LEST den arabiske, og eneste godkjente, koranen? og DER sett at det står fæle ting om at muslimer må drepe kristne og ta over hele verden?

Og hvis du ikke har lest dette eller kan arabisk, bør du da utale deg så skråsikkert om noe du faktisk ikke har anelse om er riktig? Bør du bygge dine fordommer og redsel mot disse "andre", som muslimene er for deg, på noe du ikke har anelse om faktisk stemmer engang?

Muslimer ønsker å overta makten i verden at vi stiller opp i dems moskè gjør oss jo ett veldig lett bytte for dem. La oss ikke bli svake i sådan stund. Vi skal fremdeles kjempe for å være norge, skal vi ikke?

La meg fortelle deg at du tar feil. Jeg vet ikke hvor mange og hva slags muslimer du kjenner og omgåes, men jeg har altfor mange rundt meg både av familie, venner, kollegaer, treningsvenner, dansere og mange andre, og INGEN av dem har noen hemmelig agenda om å ta over makten i verden!

INGEN av dem ønsker å skade nordmenn.

INGEN av dem har noen vanskeligheter verken med kristne eller ateister, og INGEN av dem snakker om oss slik du snakker om dem.

Kanskje, spesiellt etter at vi ser hva som kommer av den typen tankegang du er inne på her, det er på tide at dere som faktisk er så redd muslimer at dere ikke lenger ser menneskeligheten i dem, bør gå litt i dere selv?

Støtter dere det han gjorde?

Du vet at det han bruker som ideologi er nettop i det du sier, at vi må være redd for islam og få muslimer ut av norge. At de er fienden og det er de som er de farlige. Dine tanker er faktisk akkurat det som har bygget hans ideologi, den typen tanker. Det å fiendtliggjøre, se dem som de andre, ikke se menneskene men dømme utifra ekstreme grupper gjør, sier og mener.

Dersom dette skulle være rett, så er det dessverre mange nordmenn vi burde være akkurat like redd for. Dersom din tanke om å dømme alle muslimer etter hva ekstremistene og fanatikerne gjør og mener stemmer, så bør vi være livredde for ALLE nordmenn med en tanke om at muslimer bør ut av landet, med tanke om at politikken tillater at de tar over, for om vi skal følge din tankemåte, så er DE/DERE akkurat like farlige som enhver islamsk ekstremist.

Ta deg sammen og bli ett godt medmenneske, ikke vær en ekstremist som har sluttet å se forbi "fiendebildet" noen tegner for deg. Vis litt stolthet og vis at du har litt av alt det samholdet og kjærligheten som sterke nordmenn har stått sammen og vist di siste dagene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an!!!!! Vet du hva, du gjør meg rett og slett kvalm. Innlegget ditt gjør meg kvalm. At du har så lave tanker om muslimer gjør meg kvalm. Skam deg!!!!!

Muslimer er like mye rammet av det forferdelige som har skjedd, de er nordmenn på lik linje med alle andre. Har ikke muslimer følelser? Bør ikke de bli talt til, og høre noen beroligende ord????

Det er ikke en muslim, men en vanlig norsk mann som står bak denne forferdelige hendelsen. Har du hørt muslimer slenge dritt til nordmenn???? Så lav tankegang du har. Æsj az.

SKAM DEG!!!!!!!!!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvorfor er det så rart?? Herregud menneske. Respekt er det noe som heter!

Tenk hvor forferdelig muslimene også har hatt det opp i dette. De var livredde for at det var islamister som stod bak. Det var en svært belastende dag for mange muslimer.

Det vi kan få ut av denne fæle hendelsen er faktisk et enda sterkere bånd mellom norske og muslimer. Noe jeg virkelig håper på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...