Gå til innhold

Biskopen i moskeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer STERKT på at utensriksministeren og andre statsråder skal holde "tale" i moskeen i kveld, enda verre syns jeg det er at biskopen i Oslo skal tale der?

Hvorfor? Hva skjedde? Virkelig? Er dette på skikkelig???

Jeg blir kvalm av hele greia. Jeg vil gjerne vite grunnen til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobilian

Jeg reagerer STERKT på at utensriksministeren og andre statsråder skal holde "tale" i moskeen i kveld, enda verre syns jeg det er at biskopen i Oslo skal tale der?

Hvorfor? Hva skjedde? Virkelig? Er dette på skikkelig???

Jeg blir kvalm av hele greia. Jeg vil gjerne vite grunnen til dette.

***

Hadde du syntes det var like jævlig om de besøkte human-etisk forbund eller en synagoge?

Hvorfor faen skal de IKKE holde tale der, er ikke muslimer også berørte i saken? Bor ikke de også her og kan ha behov for nettopp den talen? Jesus.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg reagerer STERKT på at utensriksministeren og andre statsråder skal holde "tale" i moskeen i kveld, enda verre syns jeg det er at biskopen i Oslo skal tale der?

Hvorfor? Hva skjedde? Virkelig? Er dette på skikkelig???

Jeg blir kvalm av hele greia. Jeg vil gjerne vite grunnen til dette.

Idiot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er overhodet ikke greit.

Muslimene er vel kjempe glade, kanskje det er flere som konventerer til galskapen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Nei, dette er overhodet ikke greit.

Muslimene er vel kjempe glade, kanskje det er flere som konventerer til galskapen.

***

Forklar gjerne hvorfor det ikke er greit?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Konverterer til galskapen", sier du?!

ABB ville jo gjøre Norge helt tomt for muslimer, med mindre de var villige til å konvertere til kristendom, ta norske navn, slutte med tradisjonelle klesplagg og droppe all kontakt med hjemlandet. De som ikke vil dette og nekter å la seg deportere ønsker han å henrette.

Det er da ingen fra muslimenes side som vil konvertere til en sånn mening. Og de muslimene som fra før av tilhører sin egen ekstreme holdning tilhører også midretallet, på samme måte som ABB tilhører mindretallet, selv blant de mest høyreekstreme.

Muslimene er jo en del av det norske samfunnet. De sørger også. De er redde og fortvilte. De vil også gjerne høre betryggende og støttende ord fra ministre og andre i landet de tilhører. De søker til sitt religiøse sted, slik som mange kristne eller bare småreligiøse søker til kirka. I moskeen føler de seg trygge, og finner samhold. Da skal de få støtte der.

At biskopen kommer er jo et symbol på at vi står sammen i sorgen og tragedien på tvers av religiøse og kulturelle skillelinjer.

Alt dette nettopp fordi vi er et multikulturelt og likestilt samfunn, alt det ABB ville bekjempe!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må jeg få si at jo: de har også mistet sine, og de er hjertelig velkommen til å delta på sørge/minnestunder, rosetog og alt det som er arrangert. Det er like vondt for dem som alle andre.

Grunnen til at jeg ikke syns det er greit, eller at jeg stille spørsmål til det er jo nettopp idelogien dems. Det overrasker meg igrunn at de inviterer dem inn i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvorfor biskopen skal tale og trøste til en gruppe muslimer? Legger han da kristendommen til side og prater generellt om tragedien? Hva har muslimene igjen for at en biskop prater til dem?

I koranen står det utrolig mye stygt om kristendommen, hva en skal syns og gjøre med de som er kristne, hvorfor vil da biskopen delta på dette?

Muslimer ønsker å overta makten i verden at vi stiller opp i dems moskè gjør oss jo ett veldig lett bytte for dem. La oss ikke bli svake i sådan stund. Vi skal fremdeles kjempe for å være norge, skal vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er kjempefint. Måtte forskjellene på religionene bli visket ut og isteden fokus på medfølelse, medmennskelighet og kjærlighet komme i første rekke

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:

Hva enkelte folk greier å lire ut av munnen sin, helt utrolig.

Endret av antibac
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Først må jeg få si at jo: de har også mistet sine, og de er hjertelig velkommen til å delta på sørge/minnestunder, rosetog og alt det som er arrangert. Det er like vondt for dem som alle andre.

Grunnen til at jeg ikke syns det er greit, eller at jeg stille spørsmål til det er jo nettopp idelogien dems. Det overrasker meg igrunn at de inviterer dem inn i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvorfor biskopen skal tale og trøste til en gruppe muslimer? Legger han da kristendommen til side og prater generellt om tragedien? Hva har muslimene igjen for at en biskop prater til dem?

I koranen står det utrolig mye stygt om kristendommen, hva en skal syns og gjøre med de som er kristne, hvorfor vil da biskopen delta på dette?

Muslimer ønsker å overta makten i verden at vi stiller opp i dems moskè gjør oss jo ett veldig lett bytte for dem. La oss ikke bli svake i sådan stund. Vi skal fremdeles kjempe for å være norge, skal vi ikke?

Forbanna ignoramus! Islam og kristendommen bygger på det samme fundamentet. Jesus er en profet i islam og hans følgere, samt jødene, er i en særstilling som bøkenes folk. Muslimer og kristne har ingen problemer med å snakke sammen, nettopp fordi de tross alt har veldig mye likt i religionene sine. Islam er nemlig det, en religion, ikke en ideologi. Hvorfor skal IKKE biskopen, utenriksministeren eller kronprinsen tale til muslimer? Biskeopen trenger ikke å legge bort noe som helst, i tillegg til å være et medmenneske, så er den religiøse platformen stor nok til at han har masse han kan snakke om, om han ønsket et religiøst fokus. Du har kanskje heller ikke fått med deg at det har vært imamer med på minnestunder i landets kirker? Det har det nemlig, det var en imam som var en del av kristeteamet på Sunnvolden og som også fulgte med i kirken. Var det også galt?

Og hva har muslimene igjen for at biskopen taler til dem? Tja, kanskje det samme som alle vi andre ønsker oss, en følelse av samhold og forståelse på tvers av religion, kultur, hudfarge og politiske meninger? At man står sammen på denne måten er utelukkende flott! Men jeg begynner å skjønne at noen kritiserer muslimer uansett hva faen de gjør! Når de åpner moskeen sin for å ha en minnehøytidlighet og ønsker å dele denne med representanter for både kirke og stat, samt alle andre som måtte ønske, så er det faen meg galt det også? Er det noe vi burde jobbe hardt med nå, så er det å gjøre alt vi kan for å skape et bedre og mer inkluderende samfunn. Når muslimer, eller andre innvandrere, uttaler de at etter dette ser på det norske samfunn som et "vi", kontra et "oss" og "dem", så bør vi se på det som noe positivt. Det er hat, fordommer og mangel på respekt og forståelse for annerledeshet som skapte denne forferdelige hendelsen.

Muslimer ønsker å overta makten i verden at vi stiller opp i dems moskè gjør oss jo ett veldig lett bytte for dem. La oss ikke bli svake i sådan stund. Vi skal fremdeles kjempe for å være norge, skal vi ikke?

Skam deg, ditt ynkelige, stakkarslige, ignorante lille menneske! Jeg vet ikke om du er smart nok tilå se det selv, men det du fronter her er faktisk meningene og målet til massedrapsmann Anders Behring Breivik. Å ha meninger, inkludert kristiske, om forskjellige aspekter ved det flerkulturelle Norge er en ting, det gjør en ikke til verken rasist eller en mini-ABB. Men det oppkastet du kommer med her, DET er kjernen i budskapet til ABB. Det samme budskapet han myrdet uskyldige mennesker for å fremme. Men for å svare deg, JA, vi skal kjempe. Vi skal kjempe med lys mot mørke, med kjærlighet mot hat og med håp mot fortvilelse. Og den skal kampen skal vi fortsette helt holdninger som de du fronter er borte, uansett om de kommer fra våre egne skrullebøtter eller islamistiske villmenn. Det er ingen hemmelig muslimsk konspirasjon om å overta Norge. Vi blir ikke "et lett bytte" ved å oppsøke hverandre religiøse steder. Det som derimot er en stor trussel mot alle de verdiene og holdningene som gjør Norge til et godt land, er det hatet, ignoransen og fremmedfrykten folk som deg sprer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fint jeg, det viser hvordan det Norge vi har kan involvere alle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer STERKT på at utensriksministeren og andre statsråder skal holde "tale" i moskeen i kveld, enda verre syns jeg det er at biskopen i Oslo skal tale der?

Hvorfor? Hva skjedde? Virkelig? Er dette på skikkelig???

Jeg blir kvalm av hele greia. Jeg vil gjerne vite grunnen til dette.

Hvorfor? Prøv å spole tilbake og gjenopplev de siste fire dagene, hvis du ikke lærte noe første gangen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Kristendommen eller Islam, samme tullete overtro spør du meg. Men hvordan i all verden kan en bli sur for at en biskop får lov å komme inn i en moské? Er det ikke det som er det store målet da? Å gjøre muslimene så myke at de blir kristne? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Først må jeg få si at jo: de har også mistet sine, og de er hjertelig velkommen til å delta på sørge/minnestunder, rosetog og alt det som er arrangert. Det er like vondt for dem som alle andre.

Grunnen til at jeg ikke syns det er greit, eller at jeg stille spørsmål til det er jo nettopp idelogien dems. Det overrasker meg igrunn at de inviterer dem inn i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvorfor biskopen skal tale og trøste til en gruppe muslimer? Legger han da kristendommen til side og prater generellt om tragedien? Hva har muslimene igjen for at en biskop prater til dem?

I koranen står det utrolig mye stygt om kristendommen, hva en skal syns og gjøre med de som er kristne, hvorfor vil da biskopen delta på dette?

Muslimer ønsker å overta makten i verden at vi stiller opp i dems moskè gjør oss jo ett veldig lett bytte for dem. La oss ikke bli svake i sådan stund. Vi skal fremdeles kjempe for å være norge, skal vi ikke?

kankje det betyr mye fo rkristne å nettopp få vise varme og medfølelse og støtte i en vanskelig tid.

Jeg vil ikke tro biskopen finner så mye støtte for, i sin religion, å gjengjelde harde ord med harde ord, og vende seg bort fra dem han er sendt til av Kristus for å vitne og vise seg som et medmenneske...

Derfor vil jeg tro han syns det er meningsfylt å komme der og treffe dem og snakke med alle de som i SIN religion får beskjed om å akseptere Guds vilje i alle ting, når de trenger oppmuntring, trøst og støtte.

Så kanskje det er en begrunnelse. Nemlig å gå dit og være medmenneske når tragedien rammer.

Det kalles kristendom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Syntes det er kjempefint. Måtte forskjellene på religionene bli visket ut og isteden fokus på medfølelse, medmennskelighet og kjærlighet komme i første rekke

Enig!

Mange bra svar i denne tråden! :):jepp:

Helt utrolig at det fortsatt florerer muslim-klaging på forumet her. For rundt en uke siden var det diskusjoner rundt omkring her på hvorfor muslimer aldri går i tog. Nå gjør de det, men da er de ikke mange nok, eller noe i den duren. Det var også diskusjoner ang imamer og ledere som aldri tar avstand fra terror, nå gjør de det (som noen påpeker tok de avstand fra det like etter hendelsene, før gjerningsmannen ble kjent), og både prester, imamer og folk fra forskjellige religioner og nasjoner står nå sammen, men jammen er ikke DET bra nok heller. Alltid noe å klage på. For slike mennesker er muslimer uønsket uansett, og det hjelper ikke noen ting hvor mye positivt de gjør.

Med slike holdninger som TS innehar så vil samfunnet aldri komme seg fremover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Syns det er fint jeg, det viser hvordan det Norge vi har kan involvere alle :)

Enig!

Synd at det måtte en tragedie til...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen eller Islam, samme tullete overtro spør du meg. Men hvordan i all verden kan en bli sur for at en biskop får lov å komme inn i en moské? Er det ikke det som er det store målet da? Å gjøre muslimene så myke at de blir kristne? :filer:

Helt enig, bare overtro og tull. Egentlig burde vi ha slippet relgion slik John Lennon synger i Imagin. Da hadde vi hatt fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg reagerte sterkt på at det skulle være prester over alt og veldig mye fra kirken.

Fordi kirken og prestene selv, de lever i overbevisning fra sin tro at de er bedt om å komme der og lindre lidelse, bringe trøst og håp og være Guds hender i verden ut til mennesker i sorg og krise...

Om ikke alle kristne eller prester opp igjennom historien har vist seg som perfekte mennesker (eller klart å være gode kristne alltid), så er det i allefall et innhold i deres tro som ber dem om dette.

Så da er det vel naturlig for dem å sankke med alle dem som vil snakke med prester og Kirken.

(Man må ikke i kontakt med dem hvis man ikke vil.)

Skjønner ikke at det skal være et problem at noen ønsker å vise omtanke, eller at andre skal rette skyts mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Helt enig, bare overtro og tull. Egentlig burde vi ha slippet relgion slik John Lennon synger i Imagin. Da hadde vi hatt fred :)

Da hadde de funnet politikk å slåss om, så ta det bare lungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...