skuggfaks Skrevet 26. juli 2011 #1 Del Skrevet 26. juli 2011 Det irriterer meg at i en alder av 23 år så presterer jeg å dra rett fra jobb på konsert, ikke spise siden lunsj, og drikke masse masse. På en mandag. Jeg har kastet opp to ganger på jobben i dag, og klarer hverken å spise eller drikke. Jeg lover å aldri aldri aldri drikke så mye igjen, hvis noen har et kjempebra tips som kurerer fyllesyke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #2 Del Skrevet 26. juli 2011 Melk og Cola stabiliserer magen. Kombinert med ibux og paracet. Det er det beste jeg kan komme på. Ja, og i tillegg til en enorm hamburger eller annen søppelmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 26. juli 2011 #3 Del Skrevet 26. juli 2011 Du MÅ spise og drikke noe hvis du skal føle deg bedre, grunnen til at du er fyllesyk er bl.a. at du er dehydrert. Hva som helst av væske er bra, start evt. med Cola om du ikke klarer noe annet. En blanding av farris og juice er veldig bra, da får du erstattet væsketapet. Drikk så mye du klarer, i små mengder av gangen. Om du ikke klarer å spise noe annet, spis litt potetgull eller salte kjeks for å få noe i magen. Hvis du orker, er banan ypperlig for å stabilisere magen. Etter hvert som du føler deg bedre, bør du prøve å få i deg noe ordentlig mat, gjerne noe lett uten alt for mye mettet fett, selv om man gjerne ønsker å fråtse i junkfood. Men all mat er bedre enn ingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #4 Del Skrevet 26. juli 2011 Eller du kan reparere med enda mer alkohol. Er det her det er fest? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #5 Del Skrevet 26. juli 2011 Tygg på en bit ingefær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 27. juli 2011 #6 Del Skrevet 27. juli 2011 Fyllesyke er en ganske alvorlig forstyrrelse av kroppens normale funksjoner, det er en respons på en forgiftning. Jeg skal spare deg for de tekniske detaljene, men det er noen ting som kan hjelpe. Du blir temmelig dehydrert av å drikke, og du mister mange viktige stoffer gjennom urinen, primært natrium, altså noe som det finnes mye av i vanlig salt. Derfor nytter det ikke å bare drikke vann. Du må ha salttilfôrsel også, samt at du skal erstatte de andre elektrolyttene du mistet. Cola er faktisk ypperlig, men har du gjort en skikkelig jobb, kan kullsyren få deg til å kaste opp igjen. Sportsdrikker er lavet for å kompensere for lett dehydrering, og kan ofte hjelpe. Generelt skal du drikke MYE væske. Søvn og hvile er viktig, men ikke så lett å få når man er på jobb. Maven din liker ikke alkohol, og vil krangle dagen efter, ikke bare på grund av væsketabet, men også fordi alkohol irriterer maveslimhinnene, og tarmen kan også bli irritert. Derfor er det viktig å gi den noe å jobbe med. Du behøver ikke å begynne med et tungt måltid, men få i deg noe du klarer å holde på. Litt youghurt med en banan er fint, men noen blir kvalme av dette i den tilstanden. Når maven har roet seg litt, kan det være greit med noe litt tyngre. Jeg har god effekt av ordentlig kjøtt i den tilstanden, men her er nok mange forskjellige. For meg roer det ned systemet, og gir meg overskudd og ro. Det tar en del tid før man føler seg bedre, så skal man på jobb, må man også ha en del viljestyrke. Det er generelt lite som hjelper betydelig, men søvn, væske og mat er essensielt. En liten dose paracet er heller ikke dumt. Ibux på en fylleirritert mave anbefaler jeg ikke. Ellers skal vi ikke gi medikamentråd her, så jeg tror jeg må stoppe her, selv om det finnes noen alternativer (de er stort sett på recept uansett). Jeg drister meg imidlertid til å si at preparater som benzodiazepiner, paralgin forte osv. skal IKKE taes mot fyllesyke. De skal faktisk ikke brukes i det hele tatt, hvis ikke legen har en konkret plan for forskrivningen. I denne sammenhengen kan de skabe flere problemer enn de løser. Reparering er dumt, og potensielt farlig. Dessuten kan man miste jobben, hvis man skal på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #7 Del Skrevet 27. juli 2011 Hvis du får tid til å planlegge litt neste gang, funker Zyrtec supert mot fyllesyke! Jeg hadde strøket med hvis ikke det var for at jeg tok den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjuagutten Skrevet 27. juli 2011 #8 Del Skrevet 27. juli 2011 Zyrtec slår aldri feil for de jeg kjenner som har prøvd alt annet.. Selv spiser jeg feit mat, drikker mye vann og trekker ut i frisk luft, de få (heldigvis) gangene jeg blir dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flaut Skrevet 27. juli 2011 #9 Del Skrevet 27. juli 2011 Egg funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 27. juli 2011 #10 Del Skrevet 27. juli 2011 Stekte egg, tomatbønner og candied bacon + brød funker som eff! ^^ Det beste er selvsagt å helle nedpå med masse vann før man legger seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå