Gå til innhold

Stiv i nakken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget syk i litt over en uke nå med høy feber og bihulebetennelse, og mye tyder på at det fortsatt blir en stund til jeg er helt frisk igjen. Jeg er ikke vant til å ligge så mye i ro, og har blitt skikkelig stiv og rar i nakken og ryggen, og er øm i skuldrene. Spenner meg mye i søvne pga feber og smerter også, og er ofte ekstra ille når jeg våkner.

Noen tips om hvordan man lindrer sånt ubehag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker selv at en varm nakkepute eller varmeflaske som kan ligge i nakken og på ryggen kan hjelpe på. Så kan du jo prøve å få noen til å massere deg litt, eller legge deg i badekaret og slappe litt av.

Ellers så kan det være en ide å besøke en kiropraktor som kan hjelpe til med å løse opp litt i rygg og nakke dersom det er noe som ikke løsner i nermeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker selv at en varm nakkepute eller varmeflaske som kan ligge i nakken og på ryggen kan hjelpe på. Så kan du jo prøve å få noen til å massere deg litt, eller legge deg i badekaret og slappe litt av.

Ellers så kan det være en ide å besøke en kiropraktor som kan hjelpe til med å løse opp litt i rygg og nakke dersom det er noe som ikke løsner i nermeste fremtid.

Prøver med varmeflaske - takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som smertene dine kommer av langvarig leie, men for ordens skyld vil jeg bemerke at nakkestivhet kombinert med høy feber generelt er et alvorlig signal om å oppsøke lege ganske fort.

Jeg regner imidlertid med at dette er noe som kom til en stund efter at du hadde ligget i sengen noen dager, så jeg synes ikke du skulle bli redd av dette. Hvor høy feber mener du når du sier høy?

Hvis du har hatt høy feber (over 39 grader) så lenge som en uke, ville jeg uansett anbefale en telefon til legen, og spørre om han synes du bør ta en tur, i hvert fall hvis du ikke har merket noen som helst bedring de siste dagene.

For alt jeg vet har du allerede vært hos legen, men mine kommentarer er kjærlig ment. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...