Gå til innhold

Hva med resept på P-middel når


Gjest Mille

Anbefalte innlegg

Gjest Mille

Jeg skal ta et skoleår i utlandet, og går på NuvaRing til vanlig. Nå trenger jeg en ny resept uansett, fordi den er "oppbrukt", og lurer på hvordan det blir ettersom jeg skal til utlandet. Må jeg få en resept der borte av en lege eller får jeg med meg en "universal"-resept som kan brukes i flere land? Eller kan jeg bare bruke en vanlig resept??:P setter stor pris på svar da dette haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ut for et helt år før du reiser, slik at du har med deg det du trenger.

du kan jo bare ta ut en pakke om gangen fordi om du får resept på et helt år? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke norske resepter i utlandet. Du må enten ta ut nok til et års forbruk i Norge og ta med deg i bagasjen, eller så må du gå til en lokal lege i landet du skal til og få ny resept som er gyldig der du befinner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jo bare ta ut en pakke om gangen fordi om du får resept på et helt år? :P

Neida, du kan ta ut alle om gangen om du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du kan ta ut alle om gangen om du vil

ååja, da jeg ville ta ut 2 pakker om gangen, altså 6 mnd, fordi jeg skulle reise bort, fikk jeg beskjed om at jeg kunne bare ta ut en pakke, altså 3 mnd. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååja, da jeg ville ta ut 2 pakker om gangen, altså 6 mnd, fordi jeg skulle reise bort, fikk jeg beskjed om at jeg kunne bare ta ut en pakke, altså 3 mnd. :s

Merkelig. Da jeg var på apoteket sist med helt ny resept spurte faktisk de på aptoeket om jeg ville ta ut for hele året der og da eller om jeg bare ville ta ut for 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Da jeg var på apoteket sist med helt ny resept spurte faktisk de på aptoeket om jeg ville ta ut for hele året der og da eller om jeg bare ville ta ut for 3 måneder.

Kansje hun jeg snakket med hadde helt peiling på hva hun snakket om da eller noe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje hun jeg snakket med hadde helt peiling på hva hun snakket om da eller noe :gjeiper:

Hehe ja det kan være. Jeg har fått beskjed om det på et annet apotek tidligere også om at dette var en mulighet. Aldri benytta meg av det da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Du kan ta ut for et helt år, det burde ikke være noe problem. Jeg har gjort det selv, og det gikk veldig greit. Jeg spurte hun på apoteket om det gikk an å ta med respeten utenlands og bruke den der, og da fikk jeg til svar at ja, det var mulig, men at det kun gikk dersom de hadde samme type medisin i landet jeg skulle oppholde meg i. Det er en stund siden, så om det går nå vet jeg ikke. Jeg tok ikke sjansen på det hun sa, så jeg endte opp med å ta ut for et helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, det som er viktig å huske med Nuvaring er at den kun er holdbar i 4 mnd. etter at den er tatt ut av kjøleskap! Dette er kjempeviktig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke om dette gjelder p-ring: men når jeg var under 20 år og dermed fikk dekket endel av utgiftene til p-piller kunne jeg bare ta ut for 3 mnd av gangen hvis jeg ikke betalte full pris (gikk også på skole i utlandet)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...