Gå til innhold

Tradisjoner

¤Tiili¤

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om dere hadde "egne" tradisjoner i hjemmet?

Hjemme hos oss brukte pappa og sette en nissekopp under sengen til meg og søstera mi, og hver morgen så var det plutselig penger oppi den koppen! :o

Dette var penger vi kunne spare eller bruke det på julegodt eller gaver til noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

-Julelandsbyen min må jeg ha.

-Julekalender til barna som er hjemmelaget

-Julepresang under treet på morningen fra julenissen til barna på julaften. Jegl lyger ikke til dem når jeg sier at det ikke er meg som har kjøpt presangene :ler: For det har min mor :ler:

I år skal jeg lage egne kuler med navn på til oss alle sammen, som skal henge på treet. Det vil sikkert bli en koselig tradisjon.

Ellers er det julestjerne i vinduene, lysestake og annen pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg lage egne kuler med navn på til oss alle sammen, som skal henge på treet. Det vil sikkert bli en koselig tradisjon.

Så koselig, det var jammen et fint tips til oss andre også... (Hvis det ikke gjør noe da, at vi hermer litt...) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år lager jeg et lite juletrepynt med ting som vi har opplevd sammen.

Første året kjøpte jeg bare en liten gulleske som jeg skrev 2001 på, og la mange bilder/minner etc fra tiden vi ble sammen.

Andre året, ifjor kjøpte jeg juletrekulehund som jeg skrev 2002 på.

I år skal jeg kjøpe en juletrekule og skrive noe vi har opplevd sammen, forlovelsen, forberedelser til bryllup etc... ++

Veldig koselig å tenke tilbake når du pynter juletreet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-

Er dette en amerikansk tradisjon mon tro? Jeg har nemlig sett at de har dette på "I gode og onde dager."

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å starte min egen tradisjon hvor vi kjøper en julecd, julefilm eller julebok hvert år. Det blir jo mest til barna, men litt ekstra kos for meg også.

Copy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...