Gå til innhold

Hvordan gamle eter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må eldre mennesker ete ved at de "kverner" maten mot ganen med tunga, sjøl om de har tenner? Og glemme mat utenfor munnen..

Jeg snakker IKKE om gamlehjembeboergamle. Men i familien min, som fortsatt er oppegående i hodet og klarer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes at det er litt umodent og si at gamle generelt spiser på den måten. Jeg kjenner ingen gamle som spiser på den måten du beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gebiss som passer dårlig?

Absolutt en mulighet. :)

Ellers må jeg si at det ikke noe jeg har lagt merke til hos mine eldre slektninger og bekjente.

Tvert i mot vil jeg si at de fleste av dem har mye bedre bordmanerer enn enkelte yngre jeg har sittet til bords med. :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt en mulighet. :)

Ellers må jeg si at det ikke noe jeg har lagt merke til hos mine eldre slektninger og bekjente.

Tvert i mot vil jeg si at de fleste av dem har mye bedre bordmanerer enn enkelte yngre jeg har sittet til bords med. :jepp:

Approberes!

En hel del unge mennesker er det pinlig å sitte til bords med. Personlig synes jeg det er et større problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del har kanskje tannproblemer som ikke er så synlige. Tannlege er dyrt i Norge, og det er mange som ser ut til å ha tenner som fortsatt har store nok problemer til at å tygge vanlig mat gir smerter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...