AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #1 Del Skrevet 25. juli 2011 Vil gjerne høre fra andre som har opplevd det samme. Eller fra dere som har klart å komme dere ut av en depresjon? Noen som har noen tips og råd? Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 25. juli 2011 #2 Del Skrevet 25. juli 2011 (endret) Jeg har selv slitt/sliter med depresjon. For meg har psykolog vært til stor hjelp. Ta kontakt med legen din, slik at du kan få en henvisning til DPS. Ellers så er antidepressiva til hjelp for mange. Depresjon er forferdelig, men en kan klare å komme seg ut av det Endret 25. juli 2011 av Sofie_22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #3 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har selv slitt/sliter med depresjon. For meg har psykolog vært til stor hjelp. Ta kontakt med legen din, slik at du kan få en henvisning til DPS. Ellers så er adtidepperesiva til hjelp for mange. Depresjon er forferdelig, men en kan klare å komme seg ut av det Tusen takk for svar Kan jeg spørre om hvordan psykologen har hjulpet deg? Jeg har prøvd å gå til psykolog, men syntes ikke det hjalp meg noe særlig... går nå til coach, og henne har jeg god kjemi med. Føler meg stort sett bedre etter hver samtaletime med henne. Men så kommer de vonde tankene tilbake igjen, og sånn totalt sett står jeg nok på stedet hvil. Ellers har jeg prøvd det meste av tips, synes jeg: trening, snakke med familien om det, komme meg ut og være i aktivitet, etc. Antidepressiver har jeg ikke prøvd, men er litt skeptisk til å prøve. Må sies at depresjon er noe jeg har slitt med flere år, fra tid til annen. Men spesielt de siste to årene, har det skjedd mye negativt i livet mitt. Jeg fikk påvist en noe alvorlig sykdom, samboeren min mistet jobben - og jeg har mistet gradvis kontakten med en som var en god venninne. Det at jeg er deprimert, har nok ikke hjulpet akkurat. Er vel ikke så ålreit for andre å være sammen med noen som ikke sprer positiv energi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2011 #4 Del Skrevet 25. juli 2011 Mange opplever stort nytte av CBT. Det går aktivt inn for å forandre tankemønstre og mye av de vi føler kommer av hvordan vi tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå