Gå til innhold

Når kan jeg starte på ny p-pille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på cerazette i 5 mnd ca. Jeg sluttet på pillene, og tok angrepille to dager etter dette. Når kan jeg starte på det nye merket jeg skal bytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg husker riktig skal du begynne med p-pille når du får mensen igjen, altså dag én ved første mens..

Jeg skal altså ikke si at dette er noe fasitsvar, om du virkelig er i tvil så synes jeg du kan ringe å høre med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker riktig skal du begynne med p-pille når du får mensen igjen, altså dag én ved første mens..

Jeg skal altså ikke si at dette er noe fasitsvar, om du virkelig er i tvil så synes jeg du kan ringe å høre med legen din.

Legen sa jeg skulle starte når jeg begyne å blø, ja. Men probøemet er at jeg bare småblø. Det er rødbrunt, tykt og bare litt daglig. Dette hadde jeg også når jeg gikk på cerazette. Derfor jeg er litt forvirret og ikke skjønner helt hva jeg skal gjøre...er en uke siden jeg sluttet på pillene.

Må også tilføye at jeg alltid har hatt uregelmessig mens, så da er det vel ikke helt sikkert at jeg nå får ordentlig mens med engang etter pille-slutt,vel? Pleide å blø kanskje..1-2 ganger i halvåret før jeg startet på piller overhodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa jeg skulle starte når jeg begyne å blø, ja. Men probøemet er at jeg bare småblø. Det er rødbrunt, tykt og bare litt daglig. Dette hadde jeg også når jeg gikk på cerazette. Derfor jeg er litt forvirret og ikke skjønner helt hva jeg skal gjøre...er en uke siden jeg sluttet på pillene.

Må også tilføye at jeg alltid har hatt uregelmessig mens, så da er det vel ikke helt sikkert at jeg nå får ordentlig mens med engang etter pille-slutt,vel? Pleide å blø kanskje..1-2 ganger i halvåret før jeg startet på piller overhodet...

Og du har fortalt legen at du småblør hele tiden?

Du får bare vente til det avtar, gjør det ikke det så får du kontakte lege igjen. Er det cerazette du skal begynne på med, eller skal du starte med vanlige p-piller? Vet mange ikke er fornøyd med cerazette av samme grunn som du, småblør hele tiden. Det tar jo litt tid før kroppen begynner å fungere som normalt igjen etter p-pillslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har fortalt legen at du småblør hele tiden?

Du får bare vente til det avtar, gjør det ikke det så får du kontakte lege igjen. Er det cerazette du skal begynne på med, eller skal du starte med vanlige p-piller? Vet mange ikke er fornøyd med cerazette av samme grunn som du, småblør hele tiden. Det tar jo litt tid før kroppen begynner å fungere som normalt igjen etter p-pillslutt.

Sluttet med cerazette, skal starte med yasminelle. Vil starte fortest mulig egentlig. Men får vel bare vente til jeg begynner å blø ordentlig eller så får jeg ta kontakt med legen når hun kommer hjem fra ferie. Uff a meg...er det virkelig å farlig om jeg starter med yasminelle nå da? Er jo ofte at kroppen tar lang tid før den fungerer som normalt igjen, pluss at det "normale" for meg erjo å egentlig ikke ha mensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...