Gå til innhold

Damer: hvordan er det med utflod og lukt i underlivet?


Gjest Anonyma Anna

Anbefalte innlegg

Gjest Anonyma Anna

Dette innleget er ikke skrevet av en pervo mann, men en kvinne i slutten av 20 årene, som ikke tør spørre venninnene sine om dette.

Hvor mye utflod er det normalt i ha? Er utflod og "kjønnssaft", slik som kommer når man er kåt det samme?

Jeg blir veldig, veldig våt når jeg er kåt. En stiv penis kan gli rett inn, sånn ellers er jeg ikke så våt, men ikke tørr heller. Er det normalt å bli så våt, har aldri følt behov for noe glidekrem..

Når jeg har dusjet, virker jeg ren i underlivet, men hvis det feks går 24 uten at jeg dusjer (skjer veldig sjeldent) så lukter det ubehagelig. Er det unormalt? hvor lang tid er det vanlig at det går, før det kommer ubehagelig lukt?

Hvis jeg går med feks. svart bommulstruse,så kommer det noe hvitt, litt stivt lag i trusen etter en stund. Går utifra at dette er utflod. Er det normalt at man kan se dette i trusen?Er det noe man kan gjøre for å få mindre utflod?

Jeg klør ikke i underlivet, når jeg er ren lukter det ikke spesielt. Kan jeg da være sikker på at jeg ikke har underlivssopp? Hvordan merket du underlivsopp? Ville en gynekolog oppdaget det dersom jeg hadde sopp?

Mye ekkelt og usexy her, men jeg har tenkt over dette lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

Høres ut som du er normal, men husk at for mye vask av underlivet med såpe kan irritere slimhinner og føre til soppinfeksjon.

Utfloden er der som en del av immunforsvaret ditt. Husk at skjeden er et åpent hull som er en meget lett inngangsport for bakterier og virus, derfor er vi utstyrt med hår og slimproduksjon, samt utflod nedentil.

Lukter denne utfloden din vondt eller lukter den bare? Min utflod lukter noen ganger, men ikke vondt. Det lukter utflod.

Jeg har forresten hatt bakteriell vaginose og soppinfeksjoner, og under bakt.vaginose STINKER det forderva makrell, så du (og evt partner) lukter når du har det.

Soppinfeksjoner klør som oftest, men kan også kjennetegnes med smerter under samleie som kan beksrives som følelsen av åpne sår i skjeden og ved skjedeinngangen.

Ja, gynekologer kan se om du har sopp.

Helt normalt å se utflod i trusen og det kan stivne når det tørker. Bruk trusinnlegg?

Det er ikke noe du kan gjøre for å få mindre utflod, men den kan kanskje endre lukt ut fra livsstil.

Endret av HunterLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også "belegg" i trusa etter ganske kort tid.. Jeg syns det er litt ekkelt, men har alltid vært sånn. Og det begynner å lukte litt ekkelt der nede etter jeg har tissa noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg får også "belegg" i trusa etter ganske kort tid.. Jeg syns det er litt ekkelt, men har alltid vært sånn. Og det begynner å lukte litt ekkelt der nede etter jeg har tissa noen ganger.

Om du sliter med urinlekkasje, så kan det være lurt å bruke våtservietter eller vaskeklut fremfor toalettpapir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere beskriver høres helt normalt ut, har aldri hørt om noen som ikke har utflod eller som ikke lukter litt etter 24 timer. Og at du blir våt når du er kåt, misunner jeg deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sliter med urinlekkasje, så kan det være lurt å bruke våtservietter eller vaskeklut fremfor toalettpapir.

Nei, jeg sliter ikke med urinlekkasje i det hele tatt. Men det kommer jo litt tiss her og der der nede mens man holder på, tørker meg etterpå, men etter noen timer uten vasking så begynner det å lukte litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Nei, jeg sliter ikke med urinlekkasje i det hele tatt. Men det kommer jo litt tiss her og der der nede mens man holder på, tørker meg etterpå, men etter noen timer uten vasking så begynner det å lukte litt spesielt.

Ok. Tenkte bare å gi tips i tilfelle du sliter med det, og vet at mange kvinner gjør det så derfor kan jo noen andre lese det. Men de vet det kanskje fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyma Anna

Høres ut som du er normal, men husk at for mye vask av underlivet med såpe kan irritere slimhinner og føre til soppinfeksjon.

Utfloden er der som en del av immunforsvaret ditt. Husk at skjeden er et åpent hull som er en meget lett inngangsport for bakterier og virus, derfor er vi utstyrt med hår og slimproduksjon, samt utflod nedentil.

Lukter denne utfloden din vondt eller lukter den bare? Min utflod lukter noen ganger, men ikke vondt. Det lukter utflod.

Jeg har forresten hatt bakteriell vaginose og soppinfeksjoner, og under bakt.vaginose STINKER det forderva makrell, så du (og evt partner) lukter når du har det.

Soppinfeksjoner klør som oftest, men kan også kjennetegnes med smerter under samleie som kan beksrives som følelsen av åpne sår i skjeden og ved skjedeinngangen.

Ja, gynekologer kan se om du har sopp.

Helt normalt å se utflod i trusen og det kan stivne når det tørker. Bruk trusinnlegg?

Det er ikke noe du kan gjøre for å få mindre utflod, men den kan kanskje endre lukt ut fra livsstil.

Tusen takk for svar!!Det hjalp veldig. Jeg tror ikke at jeg vasker underlivet mye, dusjer omtrent hver dag, bruker noen ganger underlivssåpe, men det er stort sett etter samleie, under mensturasjon ol.

Den lukter ikke noe særlig når jeg er ren, men etter en stund så kommer det mer og mer lukt. Det verken klør, eller er smerter under samleie, så da kan jeg utelukke sopp. Øker ikke truseinnlegg sjangsen for sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Tusen takk for svar!!Det hjalp veldig. Jeg tror ikke at jeg vasker underlivet mye, dusjer omtrent hver dag, bruker noen ganger underlivssåpe, men det er stort sett etter samleie, under mensturasjon ol.

Den lukter ikke noe særlig når jeg er ren, men etter en stund så kommer det mer og mer lukt. Det verken klør, eller er smerter under samleie, så da kan jeg utelukke sopp. Øker ikke truseinnlegg sjangsen for sopp?

Tror ikke truseinnlegg gir økt fare for sopp. Da vil jo også bruk av truser, bukser osv være en risiko. Tampongbruk er derimot forbundet med infeksjoner i skjeden.

Bare hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det lukter av kvinner flest, men av mange lukter det reker/skalldyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke truseinnlegg gir økt fare for sopp. Da vil jo også bruk av truser, bukser osv være en risiko. Tampongbruk er derimot forbundet med infeksjoner i skjeden.

Bare hyggelig. :)

Det er jo det. Truser og trange bukser.. http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Intim-og-underliv/Soppinfeksjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det lukter av kvinner flest, men av mange lukter det reker/skalldyr.

Hører du ikke selv hvor rart utsagnet ditt er?? Du vet ikke men du vet?? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo truseinnlegg øker sjansen for sopp. Det blir nemlig et veldig lite luftig miljø der nede. For mange av de som sliter med sopp er tipsene å bruke bomullstruser, heller bytte truse ofte enn å bruke truseinnlegg, gå uten truse når man har mulighet, sove uten truse og ikke bruke trange bukser.

Det går an å kjøpe bomullstruse-innlegg som kan vaskes og som puster mye mer enn vanlige truseinnlegg.

Men om du ikke har problemer med sopp så er det jo ikke noe å tenke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt at det lukter av oss etter noen timer, utfloden oksyderer dvs reagerer på luft og da skapes lukt pga bakterievekst og urin. Man får ikke tørket bort all urin etter toalettbesøk med tørt papir. Alle kvinner har litt utflod fordi innsiden av skjeden er dekket av slimhinner, og i livmoren er det kjertler som produserer fukt hele tiden slik at de ikke skal tørke ut. Du vil merke hvis du har sopp fordi da klør man og det kommer gjerne mere og noen ganger gul utflod som lukter mye mer enn vanlig utflod. Kroppsvæsker lukter, det er helt menneskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dere også lukte det i skrittet på buksa? Hvor lang tid tar det før dere kjenner lukt? Etter første dobesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg føler alle andre enn meg har så spontan sex, spesielt med oral. Det klarer ikke jeg. Jeg kan ha sånn halvveis spontansex, men ALDRI med oral. Og hvordan folk kan gå ned på hverandre på fylla skjønner jeg ikke. Ser for meg at gutter slurver med å riste den når de har pissa, og i tillegg går du jo oftere på do når du drikker øl osv.. Jeg kjenner mange som har sugd tilfeldige karer i busker og kratt. Skjønner ikke at de klarer det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marina

æsj, det er sikkert noen som jgør det, så klager de etter på at jenter/gutter lukter og smaker dorlig. Må jo vaske seg før oralsex og ikke bare oralsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer alltid på kvelden, og det kommer lukt ikke lenge etterpå :( Skjønner ikke hva det kan være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...