Gå til innhold

Er vi for unge?


kjeks

Anbefalte innlegg

Alderen er ingen hindring for dere å ta opp lån, men sånn jeg ser det så har dere begge to et rotete forhold til økonomi i forhold til betalinganmerkninger og kredittgjeld. Og det er en hindring. Og det at du må ta et ufrivillig jobbeår, er et tegn på at du ikke helt har økonomistyringen som skal til for å kjøpe hus. Du/dere må få langt bedre styring på økonomien før du setter igang med huskjøp og oppussing fordi krever god kontroll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener ikke seriøst at du bruker DINE ekstra inntekter til å betale for HANS idiotiske på funn tidligere i livet?

At han har betalingsanmerkninger er faktisk hans problem, og ikke ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen er ingen hindring for dere å ta opp lån, men sånn jeg ser det så har dere begge to et rotete forhold til økonomi i forhold til betalinganmerkninger og kredittgjeld. Og det er en hindring. Og det at du må ta et ufrivillig jobbeår, er et tegn på at du ikke helt har økonomistyringen som skal til for å kjøpe hus. Du/dere må få langt bedre styring på økonomien før du setter igang med huskjøp og oppussing fordi krever god kontroll.

må bare kommentere det ang at jeg må ta et ufrivillig jobbår, det har med en feil som min skole har gjort, og som ikke kan bi rettet opp sånn at jeg får lov til å begynne på videre utdanning i år.

Men skjønner dine poenger godt.

Du mener ikke seriøst at du bruker DINE ekstra inntekter til å betale for HANS idiotiske på funn tidligere i livet?

At han har betalingsanmerkninger er faktisk hans problem, og ikke ditt.

Dette er et valg som jeg om min samboer har tatt sammen, vi har felles økonomi, og alt dette er spesifisert i vår samboeravtale. Destod fortere den gjelda er borte, så fortere er han kredittverdig igjen.

Må legge til at for at folk har gjeld, betyr ikke at de har brukt pengene på tøv og vas. Her er det snakk om en person som datt ut av alle støttesystemer da han ble alvorlig syk, noe som gjorde at alt som skulle blitt fulgt opp rundt det, ikke ble gjort, noe som har resultert at han sitter med en gjeld som er kommet pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi kjøpte ny tomannsbolig da vi var 19 (snart 20) og 22. Har ikke "gått fattige" som noen sier, av den grunn. Betaler ikke mye mer på lån enn det vi gjorde da vi leide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi kjøpte ny tomannsbolig da vi var 19 (snart 20) og 22. Har ikke "gått fattige" som noen sier, av den grunn. Betaler ikke mye mer på lån enn det vi gjorde da vi leide.

Når vi ser på kostnadene vi har nå, i forhold til om vi hadde noe eget, så går det opp i opp, selv om vi får mer i forsikring, og tar hensyn til renteendring. Så i teorien så blir det ca samme summen i mnd, og da har vi alikevel ekstra penger stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...