Gå til innhold

Lavt blodtrykk - hvordan få det opp på kort tid


Mynona

Anbefalte innlegg

Jeg har lavt blodtrykk til vanlig. Det pleier ikke å utgjøre noe stort problem. Jeg besvimer en gang i blandt og sånn, men det er ikke så ofte som da jeg var yngre.

Men nå i dag kjenner jeg at det er veldig lavt. Jeg får "blackouts" som varer veldig lenge hver gang jeg reiser meg, og det tar vel 30 sekunder før jeg kan slippe taket fra stolen slik at jeg ikke skal falle. Regner med at det er fordi jeg er sliten i kroppen etter den følelsesmessige påkjenningen denne helgen.

Noen som vet hvordan jeg kan få blodtrykket til å legge seg høyere nå på kort sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikke mye væske/vann, spise salt mat.

Har du sjekket BT ditt? Hvis det er så lavt at du besvimer inniemllom så er det farlig lavt.

Lavt ferritin (jernlager) og lav Hb gjør en også svimmel og sliten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke mye væske/vann, spise salt mat.

Har du sjekket BT ditt? Hvis det er så lavt at du besvimer inniemllom så er det farlig lavt.

Lavt ferritin (jernlager) og lav Hb gjør en også svimmel og sliten.

BT trenger ikke å være farlig lavt fordi om en besvimer en gang i blant når en f.eks reiser seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har sjekket det hos lege. Men jeg har trodd at det har vært pga blodsukker eller hormoner eller noe tidligere. Sjekket ikke BT før for et år siden. I følge legen er det ikke farlig, bare ubehagelig. Er nesten et år siden sist jeg besvimte, men når jeg var yngre besvimte jeg en gang i mnd omtrent (ikke når jeg reiste meg, men litt sånn brått og uventa).

Når jeg sjekket for et år siden hadde jeg 100/64. Når det er slik føler jeg meg helt normal, men akkurat i dag (og andre dager i blandt) kjenner jeg at det er lavere. Har hodepine og er generetl sliten i tillegg til at jeg blir borte når jeg reiser meg, og er borte relativt lenge.

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...