Gå til innhold

begynne på p-pillen


Gjest hm

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å begynne på p-piller, men vet rett og slett ikke om jeg tør. Har hørt om så mange skumle bivirkninger. Man kan få kraftige menssmerter, blodpropp, miste sekslysten, legge på seg, voldsomme humørsvigninger osv. Jeg prøver å tenke igjennom om sex uten kondom er verdt dette her. Samtidig vet jeg jo ikke hvilke bivirkninger jeg får uten å ha prøvd, men enkelte sier at de angrer utrolig på at de først begynte, fordi noen av bivirkningene ikke blir borte etter at de har sluttet på pillen. Vet at mange går på det, så er det egentlig så stor sak? eller? Jeg er foresten 19 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, noen får bivirkninger, andre er heldige. Jeg var en av de heldige. Jeg fikk større pupper, mer rumpe, mindre menssmerter, færre dager med mensen, og er i mye bedre humør. Jeg elsker p-pilla! Også kan man ha sex med kjæresten uten kondom da :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer ikke pillen for deg, bytter du bare merke eller prevansjon. Jeg fikk bare litt større pupper av pillene, ellers ingen forandring. Med mindre du er utsatt for blodpropp er det veldig sjeldent, og de fleste får mindre smerter på pillen enn uten.

Syns ikke det er en stor sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe som helst av p-pillen. Ingen bivirkninger at all. Så det kan gå veldig bra og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen får bivirkninger, andre er heldige. Jeg var en av de heldige. Jeg fikk større pupper, mer rumpe, mindre menssmerter, færre dager med mensen, og er i mye bedre humør. Jeg elsker p-pilla! Også kan man ha sex med kjæresten uten kondom da :D

Hvilken type p-pille går du på? Vet at man reagerer forskjellig, men allikevel. Har fått utrolige menssmerter av de jeg bruker nå, vurderer å bytte, men greit å høre flere erfaringer først kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type p-pille går du på? Vet at man reagerer forskjellig, men allikevel. Har fått utrolige menssmerter av de jeg bruker nå, vurderer å bytte, men greit å høre flere erfaringer først kanskje.

Jeg bruker Mercilon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg prøvde p-piller for et par måneder siden og var liv redd for bivirkningene. Jeg fikk uregelmessige blødninger og litt lengere mensperiode enn normalt, men som i følge legen min var bare normalt.

Men ellers som tidligere nevnt, fikk jeg jo bare positive bivirkninger som større bryster og rompe....noe som kjæresten min bare var glad for ;)

Ikke noe å være redd for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å begynne på p-piller, men vet rett og slett ikke om jeg tør. Har hørt om så mange skumle bivirkninger. Man kan få kraftige menssmerter, blodpropp, miste sekslysten, legge på seg, voldsomme humørsvigninger osv. Jeg prøver å tenke igjennom om sex uten kondom er verdt dette her. Samtidig vet jeg jo ikke hvilke bivirkninger jeg får uten å ha prøvd, men enkelte sier at de angrer utrolig på at de først begynte, fordi noen av bivirkningene ikke blir borte etter at de har sluttet på pillen. Vet at mange går på det, så er det egentlig så stor sak? eller? Jeg er foresten 19 år

Sex med kondom vs. humørsvingninger, tap av sexlyst. Hva er vitsen med å ta piller hvis du ikke en gang har lyst på sex? Kan ødelegge sexlivet, kan ødelegge forholdet. Mine erfaringer. Det vil si, jeg slutta i tide da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...