Gå til innhold

Akutt innleggelse - hjelp


Gjest anonyma

Anbefalte innlegg

Gjest anonyma

Jeg trenger å legges inn for depresjon og spiseforstyrrelser eller å komme på et omsorgshjem for unge voksne.

Jeg har vært på akutt behandling på legevakt og psykiatrisk klinikk men klarer ikke fortelle hvor dårlig jeg har det i perioder og hvordan jeg kan gå nesten uker uten å spise eller gå ut av senga. I natt har jeg bare grått og grått og moren min ber meg gå på akuttpsykiatrisk på legevakta men av erfaring vet jeg at det eneste som skjer der er 4 timer venting, samtale med 2 sykepleiere og spørsmål om man ønsker å bli kontaktet for oppfølging innen 6 mnd.

Jeg har ikke 6 mnd, jeg har timer eller få dager.

Kan noen hjelpe meg??

Jeg trenger bare at noen skal ta vare på meg, og gi meg mat med glede, stryke meg på pannen og høre om jeg vil spille kort etc..

Ullevål Universitets sykehus har bare 2 akutte plasser og der var jeg ikke prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

hvor i landet bor du? jeg anbefaler deg Blakstad Sykehus i Asker! De har mange plasser, og tar inn de som trenger det!! Skyndt deg! :bond:

jeg skulle gjerne ha sendt deg en PM, men det blir litt vanskelig siden du er AB! så du får heller sende meg en om du vil! Jeg sverger på at du kan stole på meg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med psykologen din. Om du ikkje har ein, så tek du kontakt med fastlegen din. No.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neroguilt

Menger med med Nozmonster. Har ei bekjent som var der. Å hvis du lurer på noe, eller bare vil prate så må du mer enn gjerne sende melding. Sleit en del selv, blitt bedre og veit hvor vanskelig det er, spesielt den delen med å ikke ha noen i samme situsjon å prate med. Er alltid godt å prate med noen... Så du må ikke være redd for å sende melding når du vil om der er noe :)

Slike ting skal en ikke måtte gå gjennom alene.

Klemmen til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale deg Hjelpetelefonen 116 123, de kan også hjelpe deg med å finne hvor du skal ta kontakt osv i forhold til hvor du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Vil bare sende deg en klem, og virkelig ta rådene fra de over her! Det er gode råd! Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Tusen Takk alle sammen . Vi sjekket Blakstad men fikk plass på Avlastende sengepost ved DPS'en i min kommune. Vært i lang psykologsamtale i dag og drar dit for et tre ukers opphold i morgen kl 11. Er veldig takknemmelig for at noen gadd å svare i tråden min, jeg var/er virkelig desperat. Tips og trøstende ord hjelper og varmer!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Tusen Takk alle sammen . Vi sjekket Blakstad men fikk plass på Avlastende sengepost ved DPS'en i min kommune. Vært i lang psykologsamtale i dag og drar dit for et tre ukers opphold i morgen kl 11. Er veldig takknemmelig for at noen gadd å svare i tråden min, jeg var/er virkelig desperat. Tips og trøstende ord hjelper og varmer!!!

det erke snakk om å "gidde" det ts! selvom man ikke kjenner til brukerne her inne, så føler man jo for å bidra til at du får den hjelpen du trenger, for at du skal slippe å gå med sånt nag alene!

jeg ønsker deg lykke til under oppholdet! stol på de ansatte- husk at du er din egen terapaut- det er kun deg selv som kan gjøre deg frisk igjen, men at du har alle de ansatte som gode støttespillere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neroguilt

Så bra TS, at du har fått til dette!

Som Nozmonster sier, så er det noen, sånn som hun som feks "gidder". Er virkelig ikke alle som gjør det. Men det kalles å bry seg, om et annet medmenneske.

Folk bør bli litt bedre til å ta vare på hverandre, og hjelp.

Håper virkelig på det beste. Ta nå vare på deg selv, og vær sta. Sta på at dette skal du komme deg igjennom. Det kommer til å komme dager etter enn 'OPP-PERIODE' som virker umaktelig, meningsløse etc, men da er det viktig at du STÅR PÅ. NozMonster har helt rett, det er kun du. Til syvende å sist så er det kun deg selv du kan stole på...

Du klarer dette :)

Endret av neroguilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonyma

Tusen takk dere, dere aner ikke hvor godt det er for meg med så fine kommentarer. Begynte å gråte jeg nå. Om litt i underkant av 12 timer skal jeg møte opp så nå må jeg pakke baggen og legge meg! Jeg håper og krysser fingrene for at jeg får noe godt ut av oppholdet. Mest av alt er det omsorg jeg trenger, og bare kommentarene deres her inne hjalp masse!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med innleggelsen og bruk tiden til å bli bedre og finne ut av det du trenger.

Husk også en ting, du har lovfestet rett medbestemmelse i hvordan din behandling skal foregå, så er du uenig, savner noe så si ifra med en gang!

Sørg for at du får mest mulig ut av oppholdet, håper dette kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neroguilt

Go måren anonyma!

Sitter ute i sola på jobb, og kom akkurat på deg. Lurer på om det går bedre med deg? Hvordan synes du plassen du havnet på er? Greie folk å sånn?

Syns det er bra at du jobber så iherdig med deg selv, det er slik du blir bedre vet du :) håper uansett at du har det bra, til tross for situasjonen!

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...