Gå til innhold

Utsettelse av mens!


Gjest Oda Cecilia

Anbefalte innlegg

Gjest Oda Cecilia

Hei!

Jeg skal til syden om en knapp uke, og får mens ca den siste uka vi skal være der.

Men så lurte jeg på om det at du bader i saltvann før du får mens kan utsette den, for jeg bada en gang i saltvann på den dagen jeg skulle ha det, men så kom det en uke senere.. Er dette sant, for noen veninner har bekreftet det, men jeg finner det ikke noe sted på nettet, så jeg ble så usikker! Men er det sant, eller er det kanskje bare fordi jeg ikke har så regelmessig mens?? Plis svar meg fort!!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri hørt om før. Om du går på P-piller kan du jo bruke disse til å utsette mens :) Hopp over sukkerpillene og begynn rett på neste brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kan du kontakte legen din og spørre om å få Primolut. Da kan du utsette mensen i en uke. Må ta 3 piller hver dag såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kan du kontakte legen din og spørre om å få Primolut. Da kan du utsette mensen i en uke. Må ta 3 piller hver dag såvidt jeg husker.

Ja, også er det viktig å begynne to-tre dager før forventet mens, så ta deg en tur til legen i morgen!

(Bare vit at du kan få bivirkninger; Jeg gikk konstant oppblåst og ble enormt kvisete av dem grunnet hormonnivået. Men de fungerte, altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter Primolut N. Da kan man utsette mensen i 10 dager. Du begynner 3 dager før forventet mens, og du tar tre piller om dagen. En når du står opp, en midt på dagen og en om kvelden.

Jeg har brukt Primolut N to ganger før, og det funker kjempe bra.

Dersom du ikke går på p-piller kan legen din skrive ut legemiddelet Primolut-N til deg. Med dette kan man utsette mensen i inntil 10 dager. Hvis du ønsker å bruke dette må du med andre ord oppsøke lege eller helsestasjon.

Sitat fra: http://www.ung.no/oss/helse/9034.html

Edit: Ser jeg var litt sent ute. :fnise:

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw. TS. Det kan være lurt å ringe til legekontoret og spørre om du må ha legetime for å få tak i resept. Sist jeg trengte Primolut ringte jeg og spurte og da sa de at jeg kunne bare betale for en resept uten å ha legetime. Men jeg hadde jo allerede brukt det før da. Men jeg tror det vil være verdt å prøve så du slipper å betale for en hel legetime.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...