Gå til innhold

tankene mine bestemmer over livet mitt..


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Gjest Chevy

heisann

jeg vet ikke hvor jeg skal skrive, men jeg må skrive et sted for og lette tankene. jeg har så mange av dem, og jeg kan med en gang si at jeg er en tenker. en som tenker til jeg blir utmattet.

i lang tid har jeg bodd på samboers hjemsted, uten og få en eneste venn - og jeg jobber deltid. Ikke veldig sosialt mao. Jeg har værdens dårligste selvtillit fordi jeg er tung (langt over 100 kg) og den siste tiden har jeg følt meg rar og utenfor meg selv.

Samboer er hjemme hos noen venner akkuratt nå, 2 kamerater og en veninne. Jeg er ukomfortabel med og bli med dit, fordi jeg føler meg tjukk og stygg, og at de dermed dømmer meg før de blir kjent med meg. jeg skal ikke klage, er flink til og dømme selv - jeg er ikke stolt av det. veninna er sammen med han ene kameraten, så jeg er ikke sjalu eller redd for noe som har med det og gjøre - det er det at hun er blond, tynn og morsom som gjør at jeg ikke føler at jeg passer inn der. jeg har ikke noe og stille opp med, for jeg er jo heller ikke stolt av kroppen min.

for tiden er jeg iferd med og gå ned i vekt, og har klart over 10 kg til nå siden etter jul. jeg følger et strengt regime (ikke et som går ut på og sulte meg) og føler at jeg har kontrollen på det - men at jeg ikke kan være med samboer og hans venner uten og føle meg veldig ekskludert pga utseende mitt. det som er greia er at disse har allerede sagt til sambo at de liker meg - så hva søren er problemet mitt?

tankene mine bestemmer at jeg sitter her, ensom og uten venner, og isolerer meg.. jeg gråter, ikke bare pga mine egne tanker men pga de siste dagers hendelser hvor jeg klart ser at livet burde leves til det fulle hver eneste dag - uten sånne hangups, for vi vet aldri hva som kan skje om 5 minutter - hvor lenge vi får være her.

Jeg er så ensom, og jeg bidrar sterkt til det selv, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme unna tankene mine. det er en ond sirkel, fordi jeg har så mye tid til og få nye tanker som gjør det enda verre igjen.

Det er ikke ofte han ser disse vennene, så jeg burde bli med de få gangene det skjer, jeg er en idiot, men jeg er også fanget i mitt eget hode.

tankene gjør også at jeg ikke har selvtillit på jobb, og de stresser meg, gjør at jeg konstant rister med foten slik stressere gjør.

Jeg liker ikke at min samboer er klar over min voldsomme mangel på selvtillit, men her er vel ærlighet ordet. Han sier at NESTE gang SKAL jeg være med. Mitt svar: da har jeg kort tid til og bli tynn.

jeg trenger gode ord, og kanskje tanker om hva dette kan være fornoe - hva jeg kan gjøre for og avlede tankene mine.. de tar helt over, og siste tiden har jeg også blitt så irritert på min kjære for ingenting - uten grunn. kjenner ikke meg selv igjen.. selvtillit har jeg alltid manglet, men jeg har alltid hatt noe og gjøre slik at tankene har blitt avledet.

her er jeg så alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt det er flere av oss tenkere.. Har det akkurat som deg. samboeren min er på fest ikveld, men jeg ble ikke med pga vekta og alle andre er så slanke og fine. bare vent til jeg blir tynn tenker jeg.. så angrer jeg litt på at jeg ikke ble med,men frykten er vel sterkere. og så tenker jeg enn hvis han treffer en annen, slank bimbo.. vet jo at han ikke gjør noe sånt mot meg, men tankene er der. ble ikke noe hjelp for deg dette, men du er ikke alene om å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du hadde hatt veldig godt av å få snakke om disse tankene med en psykolog. Vektproblemer følges i veldig mange tilfeller av problemer med selvtilliten, og hvis ikke den er på plass vil du aldri bli lykkelig, uansett hvor nærme du kommer matchvekten din.

Bestill time hos fastlegen din så kan han henvise deg videre til en psykolog. Du skal jo ikke behøve å gå rundt og føle deg mindreverdig, for det er du ikke! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Godt det er flere av oss tenkere.. Har det akkurat som deg. samboeren min er på fest ikveld, men jeg ble ikke med pga vekta og alle andre er så slanke og fine. bare vent til jeg blir tynn tenker jeg.. så angrer jeg litt på at jeg ikke ble med,men frykten er vel sterkere. og så tenker jeg enn hvis han treffer en annen, slank bimbo.. vet jo at han ikke gjør noe sånt mot meg, men tankene er der. ble ikke noe hjelp for deg dette, men du er ikke alene om å ha det sånn.

det blir litt feil og frekkt og si at det er godt vi er flere, for jeg unner ingen og føle seg sånn - men godt og ikke være alene.

Endret av Chevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så trist å lese. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en psykolog. Mange er redde for å gå til det skrittet, men veldig ofte kan de være til utrolig GOD HJELP.. Jeg er selv en som tenker alt for mye og innimellom tar tankene totalt over og jeg sliter med å komme ut av disse tanker igjen... Har hatt en samboer som har jobbet MYE med å hjelpe meg men det sliter veldig på han også og han ba meg til slutt å få hjelp. Var til min lege som anbefalte meg å ta kontakt med en psykolog. Rett og slett for å snakke.. Nå går det mye bedre og jeg klarer lettere å styre tankene mine over på noe annet... De er der fortsatt men jeg styrer de mer enn at de styrer meg og mitt liv!!

Vi jenter (det er nok vi som tenker mest oftest..) er veldig flinke til å gå å tenke på at vi ikke er bra nok, at alle går og tenker sånn og sånn om oss... Men seriøst, går du og tenker slik om andre mennesker? Det begynte jeg å tenke på når jeg begynte å tenke rare tanker. Hun der synes sikkert jeg er kjemperar. Så tenkte jeg hvorfor det da? Det som jeg kom frem til da var jo at jo om hun nå tenkte at jeg var rar, var kanskje at jeg trakk meg unna og unngikk folk?! Så nå prøver jeg å lage meg mål for det jeg er "redd" for.

Folk har som regel mer enn nok med seg selv enn å tenke på andre, det er i vårt hodet vi legger opp til våre egne historier.. Vi kan psyke oss opp... SÅ HVA om en person synes vi er rare da? eller tykke? Det viktigste er at man prøver å gjøre noe med dette selv, det vi ikke liker med oss selv.

Ønsker deg lykke til med å gå ned noen kilo, først og fremst for DIN SKYLD, din kropp. Ønsker deg også lykke til å ta over dine tanker. DET ER DINE TANKER SOM DU SELV KLARER Å SNU... Hver gang en negativ tanke kommer, snu den om og tenk positivt!!

Den jenta som er med i den gjengen, hun sliter helt sikkert med noe hun også, altså uansett hvordan vi ser ut så er veldig ofte alltid noe vi ikke er fornøyd med. Inviter de hjem til dere da, det andre kjæresteparet, lag noe enkel mat og kos dere... Er kanskje bedre å være på hjemmebane for å bli bedre kjent.. Det kan også hjelpe på :-D

Hva kan du gjøre for å få kontakt med andre? Er det et eldresenter eller lign som trenger frivilige. Treningssenter? Trimgrupper eller annet? Ja det er tøft å komme i gang, men dette klarer DU <3 LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Setareh

Kjære Chevy. Det du forteller høres veldig trist ut. Du sliter rett og slett med dårlig selvbilde, dette fører igjen til at du blir nesten a sosial, ikke fordi du veier noen kilo ekstra, men fordi ikke tør å være sammen med andre, du føler at du ikke duger, men det er feil, det er DU som kan endre på dette, at du veier noen kilo ekstra har ingenting å si ( nå snakker jeg om siuasjonen på jobben) Du er kanskje litt for sjenert og holder deg unna folk, noe som gjør at de faktisk også holder avstand, fordi DU ikke tør å ta kontakt.

Men la oss snu på situasjonen, la oss si at du er en blid og glad jente som snakker å ler med andre, hvordan tror du det hadde blitt? du hadde fått deg mange venner og aldri følt deg ensomt. Jeg tror problemet er deg, du har for dårlig selvtillit at du tror virkelig at overvekten hindrer deg til å fungere med andre, men det er dine tanker, du tror dette, andre mennesker har kanksje lite med det å gjøre, du må vise det motsatte til dine kollegar, kjæreste osv.

Tren,tren,tren! gå på trening, løp, drikk mye vann, spis sunt, dropp kveldsmat, det er såååååå mye du kan gjøre for å holde deg slank og fin, det krever bare MYE av deg, jeg vet ikke hvor gammel du er men jeg regner med at du er ung, ikke ødelegg 20 årene dine med slike tanker+dårlig selvbilde, prøv heller å gjøre noe med det, KRIG for det, dette klarer du!

Og desutten så skal du ikke isolere deg bare fordi du veier noen kilo ekstra, gå ut med kjæresten din, vis vennene hans at du er en glad, snill, og morsom jente, samtidig som du holder på med dietten din, å si at du skal bli tynn før du møter dem, blir bare feil.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chevy

tusen takk for fine tanker og innlegg. setter utrolig stor pris på det. Ja, det er jeg som er problemet, og bare meg :( jeg er 23.. og det er akkuratt det jeg tenker, at jeg vil være den personen jeg ønsker og være.. jeg har allerede mistet russetid, ungdomstid pga vekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Setareh

tusen takk for fine tanker og innlegg. setter utrolig stor pris på det. Ja, det er jeg som er problemet, og bare meg :( jeg er 23.. og det er akkuratt det jeg tenker, at jeg vil være den personen jeg ønsker og være.. jeg har allerede mistet russetid, ungdomstid pga vekta..

Jeg håper ikke du fortsetter med det. Istedefor å fokusere på det negative, fokuser heller på hvordan du kan bli kvitt kiloene, hvordan det kommer til å bli etter det osv :)

også skal jeg bare si det igjen, det er noe med deg, ikke andre, andre har lite med det å gjøre, mens du sitter å tenker å analyserer i din egen verden. gjør en forandring, ikke sitt å klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir litt feil og frekkt og si at det er godt vi er flere, for jeg unner ingen og føle seg sånn - men godt og ikke være alene.

Tja, ikke alltid negativt å være en tenker da. syns heller det ikke er negativt å vite at det er flere som har det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...