Gå til innhold

Forskjellige meninger og synspunkter

Gjest bamsen

Anbefalte innlegg

Gjest bamsen

Hei, leser ofte her inne og nå er da min tid for et bidrag til forumet.

Det har seg sånn at jeg lurer på om et forhold kan fungere bra og sunt når dere har forskjellige meninger og synspunkter ang forhold eks. hvordan ein skal forholde seg til åpenhet, innvolvering i partnerens liv og det som skjer rundt h*n, den ene er romantisk mens den andre ikke er noe særlig romantisk og utrykker ikke sine følelser så ofte/bra osv osv.

Mens alt utenom forhold er vi helt like, samme interesser, meninger om ting som skjer, liker samme mat, filmer, musikk osv?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooops... Som jeg ser det skisserer du et forhold hvor man er enige om det overflatiske, men man er ulik på de "store" spørsmålene. Ikke et forhold jeg hadde gått inn i, om jeg var ute etter mer enn kortvarig moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Tja. Det kommer an på hvor innstilte partene er på at dette er det de ønsker. Så lenge begge jobber mot samme mål, nemlig et godt og langvarig forhold vil det meste kunne gå an.

Likevel tror jeg selv at det er ganske viktig at begge involverer seg like mye i den andres liv. Hvis hun bare er interessert i seg og sitt, og aldri spør han om hvordan hans dag har vært, er fellesskapet borte.

Det samme gjelder om situasjonen er motsatt, at den ene ikke vil fortelle den andre om hva som skjer i h*ns liv. Den som spør, men ikke får svar, vil føle seg utestengt.

"Noen å dele livet med" er en velbrukt klisje - av en god grunn. Alle ønsker noen å dele alt med, både store og små ting. Det handler om å gi hverandre oppmerksomhet og verdsette hverandre i hverdagen. Det handler om å se hverandre og kommunisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skisserer ikke et forhold jeg ville ha spesielt mye tro på, men av og til må man bare satse og håpe at det holder. Vil du at det skal vare, må dere jobbe for det, noen forhold varer mot alle odds :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...