Gå til innhold

Ryggvondt...


*Mocca*

Anbefalte innlegg

Jeg har gått nå i noen uker med vondt i ryggen og det blir visst bare verre.

Nå er jeg midlertidig ufør grunnet annen sykdom så jeg har hatt en tendens til å se an ting for å se om det blir bedre, jeg er nok til lege uansett ellers.

Og jeg utsetter og utsetter, men nå gjør ryggen vondere og vondere.

Den er fin når jeg står opp, men innen en time gjør det vondt igjen, hjelper ikke med vanlig smertestillende, prøvd paracet, ibux(ibuprofen) og fenazon-koffein sterke.

Aller verst når jeg reiser meg opp fra sittende, akkurat rett før jeg får rettet ryggen helt opp i stående.

Gjør vondt i korsryggen, men samtidig stikker det noen ganger inn i helvete inn i ene rompeballen nesten mot innsiden av bena, nesten på undersiden og inn i bekkenet.

Skjønner ikke helt hva det kan være eller årsaken.

Jeg har trent jevnlig lenge nå, går turer dagene jeg ikke trener, passer på å trene rett, løfte rett, ikke kjøre på for heftig, lytter til kroppens signaler når jeg trener. Har gått ned 20 kg så kroppen burde på mange måter være bedre rustet nå.

Må krype til korset å ringe legen på mandag morgen, men lurer på om noen har vært borti lignende, har råd å komme med evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i alle fall lurt å unngå statisk trening, gå i skog og mark, svømme osv :)

Ta en tur til legen og bli sendt videre for å sjekke hva det er som gjør at du har vondt.

Og ja, jeg har vært borti lignende, og det er derfor jeg sier du bør ta turen til legen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god blanding av det er nok lurt vil jeg tippe, du merker det jo sikkert selv også, hva som er best for deg :Nikke: Bare ikke glem at bevegelse sjeldent er farlig, og det gjelder også i forbindelse med ryggvondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tatt bilde av ryggen,det du beskriver kan være en prolaps som trykker på never.

eller at du har isjiasneve i klem /hoven eller en annen (s1/L5 nerve i klem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos kiropraktor ikveld, Knekket opp både her og der og fått medisisk akupunktur rett i rompemuskelen, vanvittig au, rett og slett!

Fortsatt vondt men mer bevegelig og skal tilbake igjen, takk og lov for kiropraktorvakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...