Gå til innhold

Liten og rar "mensen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Mensen min var forsinket ca 1-2 uker denne gangen. Sluttet på prevensjon i mars, fikk mensen tilbake etter noen måneder. Så har jeg hatt 2 regelmessige sykluser, før denne tredje. Bruker ha noe brun utflod noen dager før mens, så mensensmerter dagen før, også kommer mensen for fullt...

Det som er er at det er ikke skikkelig mensen. Jeg kan prøve å forklare:

Dag 1: Mensen var forsinket 1-2 uker (litt usikker). Fikk en mikroskopisk blødning på kvelden, ingenting mer.

Dag 2-4: Lyserosa utflod.

Dag 5: Våknet med litt blod, å trodde det var mensen som kom. Men neida, etter dette kom det ikke mer.

Dag 6: Våknet igjen med litt blod i truseinnlegget, men var sluttet å blø. Kom ingen blødninger før på ettermiddagen, da kom det en liten igjen. Ikke noe mer blødning å se på kvelden.

Dag 7: Ca samme opplegget som dagen før.

Å i dag blødde jeg litt på formiddagen, har ikke blødd siden da.

Å det som er merkelig, er at noen av gangene når/rett før det kommer en liten blødning, så har jeg kjent mensensmerter!

Noen som aner hvorfor syklusen/mensen min kan ha klikket fullstendig?? :vetikke:

Har ikke brukt å ha slike blødninger som kommer og går i løpet av noen timer før, verken med eller uten hormon-prevensjon. Har heller aldri hatt lyserosa utflod...

På forhånd, takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt etter at man har sluttet på hormonprevansjon. Selv om du har hatt to normale sykluser er det normalt at kroppen tuller opp til et år. Resultat kan være uregelmessige sykluser, mellomblødninger, spotting osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt etter at man har sluttet på hormonprevansjon. Selv om du har hatt to normale sykluser er det normalt at kroppen tuller opp til et år. Resultat kan være uregelmessige sykluser, mellomblødninger, spotting osv.

Takk for svar. :)

Skjønner vel egentlig at det er normalt, er bare så merkelig at det bare kommer bittelitt, med flere timers mellomrom.

Må vel bare ha tålmodighet da... :murvegg:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er sannsynlig at jeg får eggløsning som normalt etter denne "mensen" da?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er sannsynlig at jeg får eggløsning som normalt etter denne "mensen" da?

TS

Det er det helt umulig å svare på. Kanskje, kanskje ikke - du har nettopp sluttet på hormonprevansjon. Dersom du vil ha oversikt over hva som skjer når i syklusen din ville jeg forsøkt temping. Så lenge syklusen tuller kan du ikke bruke kalkulatorer på nett, utregning av forventet mens, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...