Gå til innhold

"Fettprosent-kalkulatorer"


Gjest jente17

Anbefalte innlegg

Gjest jente17

http://www.treningkosthold.no/kalkulator/fettprosentkalkulator.aspx

Jeg har testet ut denne, og får helt merkelige svar..(?)jeg har også testet ut en app på iPhone som viser det samme svaret som her. På appen står det at midjemålet skal måles over navlen, men det er vel ikke helt korrekt, da mitt smaleste område er over navlen. Uansett, jeg veier ca. 52 kg og er 168 cm høy. Ikke mye muskler, men ikke direkte mye fett heller, men jeg har former. C-pupper, hofter, rumpe og lår. Så, jeg testet ut å skrive inn omkretsen rundt navleområdet. Da får jeg fettprosent på 15%.. Det syntes jeg faktisk hørtes lite ut, men nå er jeg jo slank. Så prøvde jeg ut der jeg faktisk ER smalest, og da fikk jeg 11% som svar. 11% er jo helsefarlig, og jeg ser helt normalvektig ut! Dette kan man med andre ord ta med en klype salt, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkulatorene er nok bare noe tull ja. Men for ei jente er 10-15% helt råbra og i grunn ganske lett oppnåelig hvis du spiser mye proteinrik mat og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare spør.. Er du sikker på at du har den på kvinne, og ikke mann? For jeg fikk en helt forgrævlig lav fettprosent da jeg valgte feil, og mer normal når jeg plutselig måtte fylle inn hoftemål også. Just saying. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...