Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

93 drepte :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

De som har et ønske om å sette seg inn i tankegodset enten fordi de er nysgjerrige eller fordi de søker forståelse for alle hvorfor'ene i denne saken bør få gjøre det.

Forøvrig er jeg for ytringsfrihet. I rak motsetning til A.B.B. mener jeg at enhver skal få lov å ytre hva de enn måtte ønske, kun begrenset av injurie-, diskriminering- og religionsfrihets lovverket.

Ytringer kan ikke skade noen. Det er HANDLINGER som er skadelige.

Når en mann har valgt å gå til disse handlingene av den ene eller den andre grunnen så har han valgt bort ytringenes vei og valgt vold og død som talerør for sine meninger. Denne typen talerør slipper vi ikke til. Dvs. at åpent fengslingsmøte der han får forklare seg er ikke noe vi bør etterkomme. Alt som tilsier at A.B.B. får snakke direkte i presse frem til han er dømt bør forbys. Dette har han selv valgt. Han påstå seg ikke hørt, og har drept 92 mennesker og skadet ytterligere 100vis for å bli hørt. Det finner vi oss ikke i og gir dermed ikke noe ytterligere taletid.

Det blir også påstått at han måtte gjøre dette fordi ingen ville publisere ytringene hans. Han ble for ekstrem selv for de mest ekstreme meningsfellene. Dette sier mye om hans egen evne og vilje til selvkritikk.

Gjest annen gjest
Skrevet

Du er tydligvis av samme mening som ABB som sprengte AP/Regjeringens lokaler.

Det er skremmende at det faktisk er flere av dere, og jeg håper moderatorene tar vare på innlegget ditt slik at politiet kan trace IP adressen og deg som person, for dette var VELDIG skremmende lesing.

Gjesten du siterte ytret helt lovlige meninger. Synes det er respektløst av deg å true med at politiet skal blandes inn fordi en person har meninger du ikke liker.

• Liker 3
Skrevet

Det er riktig at meninger ikke forsvinner om de knebles, men meningene gjør ikke samme skade som når de provoserer. Kristlig fundamentalistene i f.eks. avisen "Norge i dag" og "Dagen" har yttret sterke ønsker om å provosere muslimene når de på pur faenskap ønsker å vise de mye omtalte tegningene av Muhammed. De gjør det ikke for å fortelle noe, men de gjør det "fordi de kan".

Der er jeg veldig uenig med deg. Det var meget viktig å publisere Muhammedtegningene, særlig etter at alle truslene om terror kom. For det er viktig for folk å se hva det faktisk dreier seg om. Hva som fremprovoserer dette intense hatet og raseriet. Ambassader ble tross alt brent, folk ble skadet, en gammel mann ble nær på myrdet i sitt hjem. Da er det viktig at man for det første får se de tegningene som opprinnelig stod på trykk i Jyllandsposten, og at man også får se de FALSKE tegningene som en gruppe muslimer bosatt i Danmark tok med seg på turnè for å hisse stemningen opp. For der var det inkludert et bilde av en mann med grisetryne (som var et foto av en tysker på Oktoberfest, og ikke hadde noe med Jyllandsposten eller Muhammed å gjøre i det hele tatt) og noen temmelig grove tegninger som vel var egnet til å fornærme. Dette var det svært viktig å informere om, og det kunne saktens vært kjekt å vite for mange muslimer også: Folk i deres egen krets produserte SELV avbildninger av Muhammed, som var laget for å såre og piske opp sinne mot folk som ikke hadde noe som helst med det å gjøre. Jeg er iallfall glad for at jeg så de falske bildene. OG de opprinnelige, som jeg oppfattet som satiriske og ironiske, og dessuten MEGET på kornet i sin kommentar av en del strømninger i den muslimske verden.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

En annen ting som slår meg er at folk er utrolig villige til å hoppe bukk over at han var FRP medlem og FRPU leder. Jeg mener det er rett.

Da håper jeg at man kan strekke ut denne viljen til å hoppe over at naboen er muslim - tilfeldigvis den samme religionen til fanatiske muslimer som velger voldens vei for å bli hørt.

Har vi noe å lære om å skille fanatikeren fra den vanlige av denne forferdelige hendelsen?

De færreste av oss (det finnes dessverre noen) anklager alle menn fordi NOEN menn voldtar. Mange har sett på alle menn med en annen hudfarge som potensielle voldtektsmenn. Skal vi lære noe av A.B.B.s ekstreme handlinger må det vel være at generaliseringer passer best i en spøkefull sammmenheng og ikke i virkelighetens verden.

Eller skal vi nå være redd for alle norske blonde menn heretter?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant, dessuten gir det ikke akkurat sjelero å vite at flere mennesker fra Norge og hele verden laster ned manifestet og gir ham oppmerksomhet.

Det er nok oppmerksomhet han ønsker, men uansett hvor mange som laster ned manifestet og gir han 'oppmerksomhet', så er jeg sikker på at han får annen oppmerksomhet enn det han ønsket. Han vil nok at folk skal gå over på hans side, men man skal vel se langt etter det.....

Skrevet

Han kjemper ikke for demokratiet som sådan. Han ser seg som en helt i kampen mot kulturmarxistene. Han mener åpenbart at alle nødvendige midler kan brukes, inkludert å (midlertidig?) tilsidesette demokratiet hvis det må til.

Det er ikke noe selvmotsigende i akkurat denne delen av det han sier og gjør, såvidt jeg kan se.

En mann som påstår seg å kjempe for sitt folk og gjør det gjennom å myrde 100 uskyldige ungdommer, er en vandrende selvmotsigelse, etter min mening. Men hei, jeg kan ikke påberope meg noen ekspertise på Breivik. Jeg har ikke lest manifestet hans, og kommer ikke til å gjøre det, heller. Hvis dette representerer en redegjørelse for hvorfor han har gjort som han har gjort, og en begrunnelse, så er det tanker som ikke er verdt å ta til seg. Galskap i kondensert form.

Skrevet

Hans manifest preges av virkelighetsforstyrrelser og selvmotsigelser spesielt i det livet han lever og de holdningene han kjemper for. Dette er en dypt forstyrret mann som ikke bør få uttale seg i offentlighet, da hans ord ikke vil gjøre annet enn såre de som har det vondt på grunn av hans handlinger. Det er hvertfall min mening - håper de lukker fengslingsmøtet.

Skrevet

En annen ting som slår meg er at folk er utrolig villige til å hoppe bukk over at han var FRP medlem og FRPU leder. Jeg mener det er rett.

Da håper jeg at man kan strekke ut denne viljen til å hoppe over at naboen er muslim - tilfeldigvis den samme religionen til fanatiske muslimer som velger voldens vei for å bli hørt.

Har vi noe å lære om å skille fanatikeren fra den vanlige av denne forferdelige hendelsen?

De færreste av oss (det finnes dessverre noen) anklager alle menn fordi NOEN menn voldtar. Mange har sett på alle menn med en annen hudfarge som potensielle voldtektsmenn. Skal vi lære noe av A.B.B.s ekstreme handlinger må det vel være at generaliseringer passer best i en spøkefull sammmenheng og ikke i virkelighetens verden.

Eller skal vi nå være redd for alle norske blonde menn heretter?

Han søkte seg vel til FrP fordi det er et parti som er kritisk til innvandring, og alltid har vært kjent som fremmedfiendtlig. Men det var et ganske kortvarig engasjement. 4-5 år, før han hoppet av, stemmer ikke det?

Og nei, vi har ikke lært så mye om å skille fanatikere fra vanlige folk. For det er ingen som kjente denne mannen, som kan fatte at han har gjort det han har gjort, eller ville tillagt ham hverken drivet, hatet eller evnen til en slik handling. Monstrene ser ofte normale ut på utsiden.

Skrevet

Det har jo foregått en del avrettelser i Eropa pga "trolldom".

Menn utførte det, men kvinner var majoritetsanklagerne...men der ikke terror nei.

Nei, herskergudsdyrkelse...Buuu!

Å, du vil gå tilbake til middelalderen? Men du, da blir det et jævlig langt lerret å bleke, og så må vi jo se nøyere på hva muslimene gjorde i den perioden da de okkuperte store deler av Europa helt vest til Spania, ikke sant?

Jeg tenkte mer på moderne tid, som f.eks dette århundret.

• Liker 1
Skrevet

I sin tale nevner Stoltenberg auf jenta som ble intervjuet av cnn, som sier hvis en mann kan uttrykke så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi sammen kan vise (ikke sikker på om det er helt ordrett)

Noen som har sett dette intervjuet og kan linke til det? Kunne tenkt meg å se det..

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hans manifest preges av virkelighetsforstyrrelser og selvmotsigelser spesielt i det livet han lever og de holdningene han kjemper for. Dette er en dypt forstyrret mann som ikke bør få uttale seg i offentlighet, da hans ord ikke vil gjøre annet enn såre de som har det vondt på grunn av hans handlinger. Det er hvertfall min mening - håper de lukker fengslingsmøtet.

Enig, han må ikke få uttale seg. Han er på en måte logisk innenfor sitt svært avgrensede og skakkjørte univers men dette gjør jo han desto farligere med tanke på å påvirke andre med lignende snevert verdensbilde.

Skrevet

Han erkjenner å ha drept minst 92 mennesker, men erkjenner ikke straffeskyld? Ehmmmmm! Hallo! :klaske: Drept minst 92 mennesker, men har ikke gjort noe gærnt. :furte:

(Kilde: Nrk1 - direkte)

For en forstyrret jævel.

• Liker 1
Skrevet

Enig, han må ikke få uttale seg. Han er på en måte logisk innenfor sitt svært avgrensede og skakkjørte univers men dette gjør jo han desto farligere med tanke på å påvirke andre med lignende snevert verdensbilde.

Jeg tror ikke det ville være så dumt om denne personen fikk uttale seg i en åpen rettssak. Si meg, hvordan tror dere han kommer til å høres ut når han blir utspurt, når motivasjonene hans legges under lupen og blir undersøkt kritisk? Tror ikke han vil virke særlig imponerende. La galskapen hans legges frem for alle å se, sier nå jeg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Gjesten du siterte ytret helt lovlige meninger. Synes det er respektløst av deg å true med at politiet skal blandes inn fordi en person har meninger du ikke liker.

Det som skremmer er at denne personen har samme mening som det terroristen hadde mht Arbeiderpartiet, innvandring og norsk styresett. Han ønsker tudligvis de samme endringene som ABB, men han har ikke¨ gått til det ytterligående skritt som ABB.

Jeg mener politiet bør registrere denne type politiske ytterligående meninger, og ettersom du er av den formening at alle skal få mene det de vil må du også akseptere at jeg skal ha rett til å fortelle dette.

Jeg tviler sterkt på at politiet vil arrestere han slik situasjonen er, men de har all grunn til å registrere han.

Gjest Gjest
Skrevet

Å, du vil gå tilbake til middelalderen? Men du, da blir det et jævlig langt lerret å bleke, og så må vi jo se nøyere på hva muslimene gjorde i den perioden da de okkuperte store deler av Europa helt vest til Spania, ikke sant?

Jeg tenkte mer på moderne tid, som f.eks dette århundret.

Nei, i Afrika har kristne ledere gjort mye rart i senere tid.

Flere hekser er blitt brent i Afrika de siste 50 år enn i hele Europa sin historie.

Krig og konflikt forekommer...jeg opplever det sånn at kristendommen i Norge forsvant stort sett i opplysningstiden. Vi skal i større grad fokusere på at disse terroristene (både muslimer og nordmenn) ofte ikke får dekket behovene sine eller er på hevntokt.

Selv om krig/konflikt forekommer og enkelte kan gjøre sånt uansett.

Skrevet

Jeg tror ikke det ville være så dumt om denne personen fikk uttale seg i en åpen rettssak. Si meg, hvordan tror dere han kommer til å høres ut når han blir utspurt, når motivasjonene hans legges under lupen og blir undersøkt kritisk? Tror ikke han vil virke særlig imponerende. La galskapen hans legges frem for alle å se, sier nå jeg.

En rettssak er noe annet. Dette er et fengslingsmøte, 2 dager etter at han har drept 100 mennesker. Jeg mener at hans forstyrrede meninger ikke skal få noen oppmerksomet i det hele tatt, men spesielt ikke nå så tett opptil massakren og med et helt land i sorg - i respekt for de som sørger.

• Liker 2
Gjest Michelle82
Skrevet

Lurer på hvordan det går med de overlevende fra Utøya. De kommer vel kanskje til å få PTSD.

Gjest Gjest
Skrevet

Der er jeg veldig uenig med deg. Det var meget viktig å publisere Muhammedtegningene, særlig etter at alle truslene om terror kom. For det er viktig for folk å se hva det faktisk dreier seg om.

...

Dette er jeg dypt uenig i.

De aller, ALLER fleste (99,99% av befolkningen ?) kan få tilgang til internet gjennom egen PC eller gjennom andre. Det er ingen grunn til å provosere om noen er nyskjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...