Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til dere som mistenker al-Qaeda/islamister ol. At en hvit norsktalende mann skyter AUF-medlemmer, tyder vel ikke på at det er islamister?

Endret av gbnj
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke til å unngå at det blir spekulasjoner mht hvem som kan gjøre slike grusomme overgrep.

a)

Vi vet at Gadaffi har penger til å kjøpe både kompetanse og en stor nok "hær" til å planlegge å gjennomføre dette. Han har vist gjennom drap av Libyere at han md glede dreper enhver som kan finne på å være uenig med han. Grunnen til at Norge er mål for slike hendelser er at vi har bombet hans bolig og infrastruktur og sansynligvis drept en god del av hans soldater.

b)

Vi vet at Israel har økonomi og kompetanse til å gjennomføre slike handlinger og samtidig får det til å se ut som om det er andre som har gjennomført det. Det erbare noen få år siden Israel skjøt mot diplomater fra EU så hele kortesjen måtte kjøre så steinspruten stod for å unngå å bli drept. Som kjent har Israel også sendt sine drapsmenn til Norge tidligere og drept uskyldige. Norge er ekstremt upopulære blandt en del jøder/ekstremister, ikke minst fordi vi godkjente Palestinas ambasade i Norge for kort tid siden.

c)Al Quadia vet vi gjennom angrep på hotellet i India samt massevis av selvmordsbombere kan gjøre slike ting. De har sine folk i Afghanistan, Iran, Somalia, Pakistan og div andre steder, og har med stor sansynlighet også folk i Norge fordi vi har våre soldater i Afghanistan som bl.a. har drept mange av deres sympatisører i Taliban.

Vi er med andre ord upopulære både blandt Jødene og Muslimene, og begge er skruppelløse nok til å drepe uskyldige med kaldt blod.

Men kansje kan dette få øynene opp for at vi ikke nødvendigvis skal kaste oss inn i enhver krig som andre kjemper. Sverige har klokelig holdt seg borte fra veldig mye og på denne måten ungått en del av konfliktene. Danmark har provosert muslimene med sine tegninger og det har kostet danskene mye. Finnene har forsøkt å beskytte Palestinerene som flyktet fra henrettelser og krig i Israel, men det medførte at finnene måtte bøte med livet til flere soldater som, slik Israel så det, tok parti for Palestinerene når Israelerene ønsket å drepe dem.

Jeg tror vi må innse at vi lever i en tøff, tøff verden og at OM vi skal blande oss inn i noen kriger, enten det er å støtte Palestinere eller andre, så bør vi gjøre det ved å gi økonomisk støtte + våpen slik en del land har gjort i mange år ovenfor flere nasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som mistenker al-Qaeda/islamister ol. At en hvit norsktalende mann skyter AUF-medlemmer, tyder vel ikke på at det er islamister.

Politiet vil allikevel ikke bekrefte dette.

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som mistenker al-Qaeda/islamister ol. At en hvit norsktalende mann skyter AUF-medlemmer, tyder vel ikke på at det er islamister.

Fins mange som har konvertert til radikal islam.

Men jeg håper jo nesten på at det bare er en det har klikka for.

• Liker 3
Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Venninnen min var på Utøya. Hun er i trygghet. Hun har noen skrubbsår, og skal operere ut en kule, men er uten for fare! Har aldri vært så glad.

Endret av Kathpus
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som maser om unødvendige ting hvis du allerede følger med på egen hånd. Skal ha, skal ha.

Jeg klarer ikke å høre alt når jeg har på nett-tv og vanlig tv samtidig.

Skrevet

Terrorister ØNSKER at man skal bli redde og gjerne underkaste seg for da får de mer makt. Jeg vil ikke at det skal skje! Jeg synes, som så mange andre har sagt her, at vi må TA tilbake tryggheten og vise at vi ikke gir etter. Være medmenneskelige og vise at vi bryr oss!

Hvis noen har det vondt og vanskelig så bør vi hjelpe dem ved å lytte og trøste. :)

Noe av det siste jeg vil er å underkaste meg dem... selvfølgelig blir jeg skremt, og litt redd... Men jeg vil heller være med å stå imot enn å bare bøye hodet....

Gjest Gjest
Skrevet

Venninnen min var på Utøya. Hun er i trygghet. Hun har noen skrubbsår, og skal operere ut en kule, men er uten for fare! Har aldri vært så glad.

Har hun fortal hva som skjedde?

Gjest Consensio
Skrevet

:filer:

Noen venninner ringer sikkert alle vennene sine i løpet av 5 minutter samtidig som de er i sjokk, under behandling og på vei til operasjonsstua....

• Liker 3
Gjest Aliyyah
Skrevet

Det som skjedde på Utøya skal ikke skje! Unge mennesker skal ikke dø på denne måten! Jeg blir kvalm av hele hendelsen. Den er syk, syk, SYK! Ubegripelig og ufattelig.

Jeg håper at man lager en ekstra type straff for denne typen terrorhandlinger i Norge (hvis denne hendelsen er det da) og at straffenivået blir høynet betraktelig!

I tillegg synes jeg at visse goder ikke bør bli gitt. Å sone i fengsel i Norge er jo for mange ren luksus.

• Liker 3
Skrevet

Hvem har denne nordiske mannen i ryggen? Han kan da umulig være alene om disse ødeleggelsene. Klart en mentalt syk person kan utføre disse handlingene, spesielt disse handlingene på Utøya. Massakrer og skyteepisoder er jo noe vi kjenner fra andre steder i utlandet som er utført av psykisk syke mennesker, men alt dette angrepet var jo nøye planlagt. Det er klart at denne personen mangler noe essensielt i topplokket som vi andre har, empati og den slags, men jeg nekter å tro at han er alene om dette. Planlegge hele bombingen, ikke minst skaffe og bygge bombe, plante bomben, dra til Utøya, skaffe våpen, skyte rundt seg der osv. - det er for mye styr for en person som kanskje ikke har kontroll på eget sinn.

Gjest Kathpus
Skrevet

Nei, men moren hennes informerte oss.

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som mistenker al-Qaeda/islamister ol. At en hvit norsktalende mann skyter AUF-medlemmer, tyder vel ikke på at det er islamister?

Det finnes mange hvite som praktiserer islam.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke muslimer som står bak. Siste nytt er at den er en mann fra Østlandet som sto bak angrepene begge stedene. Han er observert begge plassene. Det virker som mennesker ønsket at det skulle være muslimer bare pga. hat.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

Ja, det finnes hvite mennesker som også praktiserer islam, men hvorfor sitte her å påstå at de er islamister når man ikke vet enda?

Hvorfor kaste seg over religioner, menneskegrupper m.m. når man rett og slett ikke VET?

• Liker 8
Skrevet

Det finnes mange hvite som praktiserer islam.

Hvorfor må det utelukkende være muslimer som gjør dette? Er det virkelig helt utenkelig at det er noen andre enn muslimer som gjør dette?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det finnes hvite mennesker som også praktiserer islam, men hvorfor sitte her å påstå at de er islamister når man ikke vet enda?

Hvorfor kaste seg over religioner, menneskegrupper m.m. når man rett og slett ikke VET?

FORDI DET ER DET MEST SANNSYNLIGE VEL!!!!!!!!!!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror de som roper på Islam har en slags syk glede over angrepet. Slik at de nå kan bruke dette som brennstoff for sitt hat. Vi vet jo enda ikke hvem som står bak.

• Liker 8
Skrevet

Jeg må si at angrepet på Utøya er noe av det feigeste man kan gjøre. Det at man angriper en samling ubevæpnede barn- og unge er et slag så langt under beltestedet at det er kvalmt, og det eneste som er værre er et angrep på en barnehage!

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...