Gjest Apis Skrevet 22. juli 2011 #441 Skrevet 22. juli 2011 Bullshit. Om lille Norge i det hele tatt klarer å finne ut noe, ville de ha greid det med en person mindre. Allerede før skytingen tok en gruppe på seg skylden. Og etterforskerne og politiet vet hvor de skal lete, for de fikk varsler på forhånd. I slike krisesituasjoner bør det være lov til å skyte. Og det er ikke engang sikkert at dette på Utøya har noen direkte forbindelse med bombingen. Når en person står omtrent foran politiet og skyter er dette bevis nok. I stedet ble ytterligere tre ungommer drept. Du ville neppe ha sagt det samme hvis du hadde hatt dine barn der ute. Jeg stoler på at beredskapstroppen har bedre greie på hvordan de skal håntere en slik situasjon en en anonym bruker på KG 4
sequin Skrevet 22. juli 2011 #442 Skrevet 22. juli 2011 Tallet er ikke bekreftet, men mannen som ble intervjuet fra Utøya mente han kunne telle ca 30 perosner som lå drept rundt i vannkanten på utøya Nrk
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #443 Skrevet 22. juli 2011 (endret) Huff og huff. Vitner sier at det ligger 20-30 drepte barn i vannet rundt Utøya! Fra direktesendingen til NRK nå akkurat. Endret 22. juli 2011 av Spiralis
Green Lady Skrevet 22. juli 2011 #444 Skrevet 22. juli 2011 Du har vel en Kilde for de påstandene du kommer med! Politiet har sagt i pressekonferanse at de ikke ble advart på forhånd. Dersom de hadde skutt gjerningsmannen på Utøya så hadde de gått glipp av all informasjonen de vil få ut av han. Nå vet ikke jeg hva som er sant her, men kan du være så skråsikker på at politiet hadde sagt i pressekonferansen hvisatteomattetenkomatte de hadde blitt advart? For det er ikke jeg så sikker på... 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #445 Skrevet 22. juli 2011 Du har vel en Kilde for de påstandene du kommer med! Politiet har sagt i pressekonferanse at de ikke ble advart på forhånd. Dersom de hadde skutt gjerningsmannen på Utøya så hadde de gått glipp av all informasjonen de vil få ut av han. Kilden er på de nyhetssendingene jeg har sett på fjernsyn. Der blant annet også Stoltenberg uttalte seg da han ble spurt om de hadde fått varsler på forhånd. Mulig ikke politiet ble advart, men regjeringen ble det. Problemet var bare at de ikke kunne vite det for sikkert til tross for indikasjoner. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #446 Skrevet 22. juli 2011 1 (!) politimann i en varebil, varsellampene burde blinket allerede der... Som noen andre nevnte, med en gang man ser "politi" slapper man av og tar alt for god fisk. Skremmende situasjon og så ufattelig trist! For sent å være etterpåklok, men det er skremmende. Skremmende holdning, men svært utbredt. Sett noen i en uniform (vekter, helsepersonell, toller, politi osv), og de kan gjøre omtrent hva de vil. Ironien er at dette kan faktisk bli forsterket om det blir satt inn mer "sikkerhetstiltak" og det blir forventet at vi finner oss i enda mer.
Superbad Skrevet 22. juli 2011 #447 Skrevet 22. juli 2011 Han kan vel være muslim selv om han har nordisk utseende. La oss ikke skjære alle svartmuskede menn over én kam 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #448 Skrevet 22. juli 2011 1 (!) politimann i en varebil, varsellampene burde blinket allerede der... Hvorfor det? Politiet har ulike typer sivilbiler også. Uniformen vil vel være avgjørende for de fleste. 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #449 Skrevet 22. juli 2011 Et vitne mente det var over 30 drepte på Utøya. Forferdelig trist.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #450 Skrevet 22. juli 2011 Nå vet ikke jeg hva som er sant her, men kan du være så skråsikker på at politiet hadde sagt i pressekonferansen hvisatteomattetenkomatte de hadde blitt advart? For det er ikke jeg så sikker på... Nei, hvorfor skulle de det? Ingen kan avsløre det uansett.
Gjest Agent 010. Skrevet 22. juli 2011 #451 Skrevet 22. juli 2011 Og dette er bekreftet eller er det noe du har hørt fra en venn av en venn av en venn av en fetter? Det vart sagt på TV2 på Nyhetskanalen at nokon hadde sett dei i område kvelden før. Dei såg ikkje ut som heilt ekte politi. Vitnet trudde at politiet viste om planen, men det har politiet avkrefta. HEr står det at det er grunn til å tru at det er ein samanheng. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723132
Green Lady Skrevet 22. juli 2011 #452 Skrevet 22. juli 2011 Nei, hvorfor skulle de det? Ingen kan avsløre det uansett. Det er akkurat det som er poenget mitt.
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #453 Skrevet 22. juli 2011 Nå vet ikke jeg hva som er sant her, men kan du være så skråsikker på at politiet hadde sagt i pressekonferansen hvisatteomattetenkomatte de hadde blitt advart? For det er ikke jeg så sikker på... På den første pressekonferansen fra politihuset ble politiet spurt direkte om de hadde blitt varslet (direktesending på nrk). Det svarte politiet direkte på at de ikke hadde blitt. Det er mye vi ikke vet, det er mange rykter og derfor er det desto viktigere at man legger ved lenker til hvor man har funnet informasjonen. 2
Lykkelitenen Skrevet 22. juli 2011 #454 Skrevet 22. juli 2011 At det er en sammenheng har blitt bekreftet flere steder, men til nå er det kun tv2 som har nevnt noe om politimenn i går og det er vell foreløpig kun vitner og ikke bekrefter så vidt jeg forsto det?
Niennas Skrevet 22. juli 2011 #455 Skrevet 22. juli 2011 Øverst på db.no nå: Svært mange funnet drept på Utøya.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #456 Skrevet 22. juli 2011 Jeg kommer naturligvis med min mening på hva vi bør gjøre. Hvordan jeg skal ha sett meg blind på målet og glemmer prisen sliter jeg med å forstå. Skriver da spesifikt at vi ikke skal la os skremme til å endre endre meningene våre. Kan ikke se hvordan det jeg skrev skal kunne tas til inntekt for å flippe slik som amerikanerne gjorde. De gjorde jo akkurat det. De endret meningene og holdningene sine på grunn av 11/9 "Det vi skal er å ta de jævlene som har gjort dette, koste hva det koste vil." Beklager om jeg har misforstått deg her, jeg er som sagt trolig farget av det evindelige styret i USA med TSA, overvåkning, innskrenkninger osv.
Green Lady Skrevet 22. juli 2011 #457 Skrevet 22. juli 2011 På den første pressekonferansen fra politihuset ble politiet spurt direkte om de hadde blitt varslet (direktesending på nrk). Det svarte politiet direkte på at de ikke hadde blitt. Det er mye vi ikke vet, det er mange rykter og derfor er det desto viktigere at man legger ved lenker til hvor man har funnet informasjonen. De har jo såklart blitt enige om hva de kan si før pressekonferansen. Bomben gikk av rundt kl 1520, mens pressekonferansen var jo ikke før kl 1730. Som sagt, jeg vet ikke om de har blitt advart eller ei, men jeg ville ikke blitt overrasket dersom det viste seg at de har blitt advart..
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2011 #458 Skrevet 22. juli 2011 På den første pressekonferansen fra politihuset ble politiet spurt direkte om de hadde blitt varslet (direktesending på nrk). Det svarte politiet direkte på at de ikke hadde blitt. Det er mye vi ikke vet, det er mange rykter og derfor er det desto viktigere at man legger ved lenker til hvor man har funnet informasjonen. Og politiet er totalt ute av stand til å lyve? 2
Gjest BabyBlue Skrevet 22. juli 2011 #459 Skrevet 22. juli 2011 Fikk se filming fra utøya nå nettopp. Var det virkelig lik jeg så i fjæra....? Fy faen, helt grusomt. Er glad for at jeg ikke bor i Oslo nå.
nettvenninnen Skrevet 22. juli 2011 #460 Skrevet 22. juli 2011 Tallet er ikke bekreftet, men mannen som ble intervjuet fra Utøya mente han kunne telle ca 30 perosner som lå drept rundt i vannkanten på utøya Nrk Seriøst? Så trist Sist jeg ble oppdatert via ei venninne var det ti. Og da hadde ikke ambulansen fått kommet inn. Så det tyder kanskje på at skytingen pågikk veldig lenge? Mente at jeg hørte det var flere gjerningsmenn. Stemmer dette? Uansett står jeg for det jeg skrev i tidligere innlegg. Og er enig med Anonym bruker om at i enkelte krisesituasjoner, bør politiet få lov til å skyte gjerningsmennene. I hvertfall hvis noen skyter barn rett foran nesen på deg. Klarer ikke å la være å tenke på at mange av disse barna/ungdommene kanskje ville ha overlevd hvis Norge ikke hadde stått med lua i hånden og bare vært snille (for å sette det på spissen) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå