AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #341 Skrevet 22. juli 2011 VG: Foreløpig er det ingen som vet noe om hvem som står bak terrorangrepet, men på Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende: - Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han.
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #342 Skrevet 22. juli 2011 Det er godt å høre at jæveln på Utøa er pågerpet. "Ifølge NRKs reporter på stedet, skal gjerningsmannen være høy, blond og med nordisk utseende." http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723132 Dette stemmer vel ikke helt overens med teorien om islamister. Det gjennstår naturligvis å se om de to aksjonene er relatert. 3
Porcelain Skrevet 22. juli 2011 #343 Skrevet 22. juli 2011 Den videoen på youtube var på polsk, så at det var en høy blond mann på utøya kan jo ha vært en polakk? Ikke vet jeg... Vet ikke helt hva polakker har i mot oss men... Den videoen har ingenting med Oslo å gjøre, folk som kan polsk har sett på den og sier at det ikke er noe sånt. Tittelen er bare tull, og er nå også endret.
Gjest MorAase Skrevet 22. juli 2011 #344 Skrevet 22. juli 2011 Hm... Da har vi høyrekestremister å ta av. Sist en bombe smalt i Oslo var det høyreekstremister som stod bak.
sebastianen Skrevet 22. juli 2011 #345 Skrevet 22. juli 2011 Dette henger ikke på greip.. Helt surrealistisk! anskje de to sakene ikke henger sammen , så merkelig det enn kan høres . Bare sinnsykt sammentreff ?
Gjest Vampen Skrevet 22. juli 2011 #346 Skrevet 22. juli 2011 VG: Foreløpig er det ingen som vet noe om hvem som står bak terrorangrepet, men på Al-Qaidas forum Al-Shmukh, skriver brukeren Amir Gharozny følgende: - Dette er en advarsel til den norske statsministeren. Dere har kun kort tid på dere til å forlate Afghanistan, en grav for deres soldater. Ellers vil blodet renne i deres gater, skriver han. Jeg vedder høyrearmen på at dette bare er en som forsøker å utnytte situasjonen. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #347 Skrevet 22. juli 2011 https://twitter.com/#!/eiriksande/status/94451897917911040 Ei venninne (vitne til #utøya) forteller at gjerningsmannen er tat
sebastianen Skrevet 22. juli 2011 #348 Skrevet 22. juli 2011 Hm... Da har vi høyrekestremister å ta av. Sist en bombe smalt i Oslo var det høyreekstremister som stod bak. Vi får se.....
Gjest Vampen Skrevet 22. juli 2011 #349 Skrevet 22. juli 2011 anskje de to sakene ikke henger sammen , så merkelig det enn kan høres . Bare sinnsykt sammentreff ? Gudene vet, men hele greia er en forvirrende suppe.. 1
PepsiMax Skrevet 22. juli 2011 #350 Skrevet 22. juli 2011 Noen som vet når skytingen på utøya starta? 1
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #351 Skrevet 22. juli 2011 Det er godt å høre at jæveln på Utøa er pågerpet. "Ifølge NRKs reporter på stedet, skal gjerningsmannen være høy, blond og med nordisk utseende." http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723132 Dette stemmer vel ikke helt overens med teorien om islamister. Det gjennstår naturligvis å se om de to aksjonene er relatert. Det finnes mange konvertitter, og ingen er mer ivrige enn de nyfrelste. Så man kan ikke utelukke islamistiske aksjoner med henvisning til etnisitet alene. På den annen side, man vet foreløpig ingenting, og ingen har tatt på seg ansvaret for aksjonene. 2
Anglofil Skrevet 22. juli 2011 #352 Skrevet 22. juli 2011 Noen som vet når skytingen på utøya starta? 17.30 var det de sa på Nrk. Kan stemme bra utifra meldingene jeg får på facebook. Mvh Yvonne
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #353 Skrevet 22. juli 2011 Jeg vedder høyrearmen på at dette bare er en som forsøker å utnytte situasjonen. Forumdeltakere har sin egen psykologi, du trenger ikke se lenger enn til denne tråden, her er det allerede mange som vet akkurat hva som har hendt, hvorfor, hvem som har ansvaret, og hva som skal gjøres. Al Quaida`s fora er nok neppe mer balansert, eller befolket av mer rasjonelle hjerner. 4
Superbad Skrevet 22. juli 2011 #354 Skrevet 22. juli 2011 Du virker utrolig likeglad! Slutt å strø om deg med smilefjes...nå er ikke akkurat tiden for det. Ja, du kan huffe deg så mye du vil, men faktum er at dette er en dråpe i havet i forhold all den ødeleggelse og lidelse som Norge, med Arbeiderpartiet i spissen, har stått bak mot mennesker som ikke har gjort oss noen verdens ting. 2
Mann 42 Skrevet 22. juli 2011 #355 Skrevet 22. juli 2011 En skytter med nordisk utseende som går amok på en AUF-camp, og en bombeaksjon mot regjeringskvartalet, kan forresten like godt være en høyreekstrem aksjon, la oss ikke glemme det. Og de høyyreekstreme miljøene er så langt de eneste som har GJORT terroraksjoner på norsk jord. Riktignok ganske langt tilbake i tid. 6
Sequax Skrevet 22. juli 2011 #356 Skrevet 22. juli 2011 Dette er bare...nei, jeg har ikke ord... Dere som bor i Oslo; kommer dere til å holde dere hjemme i kveld?
Spiralis Skrevet 22. juli 2011 #357 Skrevet 22. juli 2011 Det finnes mange konvertitter, og ingen er mer ivrige enn de nyfrelste. Så man kan ikke utelukke islamistiske aksjoner med henvisning til etnisitet alene. På den annen side, man vet foreløpig ingenting, og ingen har tatt på seg ansvaret for aksjonene. Jeg foreslår at vi avventer til vi har fakta å forholde oss til. Vedkommende er pågrepet i live så da finner vi tidsnok ut hva slags person det er, være seg høyreekstrem eller Islamist. 2
Facepainter Skrevet 22. juli 2011 #358 Skrevet 22. juli 2011 Dette er bare...nei, jeg har ikke ord... Dere som bor i Oslo; kommer dere til å holde dere hjemme i kveld? Blir sikkert det. Skulle i et bursdagsselskap på et utested, men der er vinduene knust så dét blir det i hvert fall ingenting av. Jeg gikk 100 meter unna regjeringskvartalet da det smalt, og hadde det skjedd ett minutt senere hadde jeg vært der hvor det lå blødende mennesker da jeg kom opp.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2011 #359 Skrevet 22. juli 2011 Dette er bare...nei, jeg har ikke ord... Dere som bor i Oslo; kommer dere til å holde dere hjemme i kveld? Helt klart. Vil ikke gå i veien for ambulanse og hjelpepersonell, selv om jeg føler for å hjelpe er det ikke bare å møte opp på et slikt sted og "ta i et tak". Dessuten er det fare for flere eksplosjoner, og politiet har bedt innbyggerne om å holde seg hjemme. Det mest hjelpsomme vanlige innbyggere i Oslo kan gjøre er sannsynligvis å holde seg hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå