Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen
Skrevet

Terror er for å skade og skape frykt, å si at dette kun er en politisk ytring omtrent er historieløst . De fleste som befant seg i regjeringsbyggene er byråkrater ,ansatte , ikke politikere .

Selvfølgelig er det fortsatt terror! Jeg sier ikke at det er en politisk ytring, men at det ikke ser ut som om hovedmålet har vært å ramme flest mulig sivile. Da hadde det vært langt bedre mål, f. eks Karl Johan. Jeg syntes det ser ut som om man i tillegg til å skape frykt og terror i befolkningen, ønsker å ramme det politiske Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendte beskjed til venner i Oslo om at de må komme seg ut, men en av de har meldt seg frivillig som sykepleier.. Det er jo bra at noen gjør det, men jeg ville helst sett at hun kom seg langt vekk fra Oslo...

Skrevet

Du tror ikke det kan ha noe å gjøre med Afganistan. Libya og gjøre da?

Kanskje det ? Og så , fortjener vi dette fordi vi har styrker i Afghanistan ?

Gjest Vampen
Skrevet

Tenker med skrekk og gru på hvordan dette ville ha gått klokka ett på en mandag i August..huff :tristbla:

Nemlig.. dette er helt forferdelig, men det kunne ha vært enda verre med et annet mål og tidspunkt.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Oppfordring: alle som er i Oslo bør poste en facebookstatus som sier at de er ok, og prøve å begrense mobilbruken mest mulig. Redningsarbeidet tåler ikke et nettsammenbrudd nå.

Skrevet

Ingen fortjener å bli bombet.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Min største frykt nå er at dette vil bli brukt som påskudd for mer overvåking og "sikkerhetstiltak".

Samme her. Jeg kjenner flere i USA som ser på TSA som en betydelig større trussel mot livskvaliteten enn trusselen fra eventuelle terrorister.

Gjest Vampen
Skrevet

Akkurat de samme tankene jeg sitter med. Det er midt i fellesferien, midt i kontortid, og selv om det er midt i sentrum, kunne langt flere blitt drept/skadet dersom andre steder hadde blitt valgt.

Ja, noe er annerledes om man sammenligner med f. eks store terroraksjoner i vesten.

Gjest MorAase
Skrevet

Jaha, så det er din største frykt ?

Ja. Skaden bomben gjorde er skjedd. Den er per se historie for samfunnet sett i det sotre bildet. Det er nå en sak for redningsmannskaper og pårørene. etterspillet vil nok dessverre gjøre Norge til ett land like overvpket og gjennomkontrollert som USA. Den frie tanke, det frie ord og ikke minst det frie liv vil nok dessverre aldri vende tilbake. Og da, da har terroristene vunnet.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er ikke nok med at faenskapet voldtar, raner, banker opp og stikker ned uskyldige mennesker i Norge, men nå bomber de oss og? Se hvor fredelig Norge var før vi startet innvandringen, den tiden får vi aldri tilbake. Velkommen til det nye multikulturelle Norge, det kommer bare til å bli værre.

Dette handler nok mer om at vi deltar i krig, ikke om antall innvandrere til Norge.

• Liker 5
Gjest MorAase
Skrevet

Sendte beskjed til venner i Oslo om at de må komme seg ut, men en av de har meldt seg frivillig som sykepleier.. Det er jo bra at noen gjør det, men jeg ville helst sett at hun kom seg langt vekk fra Oslo...

Som betyr at terroistene har fått viljen sin. Ære være hun som prioriterer å være medmenneske i stede for å gi seg over til terroistenes største ønske, frykt.

• Liker 6
Skrevet

Som betyr at terroistene har fått viljen sin. Ære være hun som prioriterer å være medmenneske i stede for å gi seg over til terroistenes største ønske, frykt.

Siden Dagbladet meldte at det er to bomber politiet ikke vet hvor er enda, ser jeg heller at folk kommer seg ut fra Oslo til det er trygt. Men ja, noen må jo hjelpe. Men min egoistiske tanke er at jeg vil at alle mine kjære skal være trygge!

• Liker 2
Skrevet

Lokalene til tv2 blir evakuert!

AnonymBruker
Skrevet

TV2huset i oslo blir nå evakuert.

Skrevet

Dette er absolutt et terrorangrep, men jeg synes vi skal vente med spekulasjoner og fordommer før vi faktisk vet hva som har skjedd. Legger merke til at mange på f.eks. Facebook forhåndsdømmer mange, og det synes jeg er dumt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet noe mer om politiaksjonen på flyplassen?

Skrevet

Dette er absolutt et terrorangrep, men jeg synes vi skal vente med spekulasjoner og fordommer før vi faktisk vet hva som har skjedd. Legger merke til at mange på f.eks. Facebook forhåndsdømmer mange, og det synes jeg er dumt.

Sant nok , får håpe det blir klargjort .

AnonymBruker
Skrevet

Dette er utrolig trist. Vi trenger ikke enda mere mistenksomhet og splid mellom folk.

Jeg regner med at FrP vant valget nå.

• Liker 2
Skrevet

Det blir en dum logik. Ingen fortjener å bli bombet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...